ابعاد سنگ نمای ساختمان چه استانداردهایی دارد؟

ابعاد سنگ نما

یکی از جاهایی که می توان با کمک سنگ ها، زیبایی خاصی را بر روی آن پدید آورد، نمای ساختمان است. ابعاد سنگ نمای ساختمان موضوع مهمی که در مورد سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان باید تذکر داده شود. این سنگ ها در ابعاد و اندازه های استاندارد، برش خورده و در اختیار متقاضیان قرار داده می شوند.

موضوعی که ما قصد داریم در این متن به بحث و بررسی آن بپردازیم، ابعاد سنگ های به کار برده شده در نمای ساختمان است یا ابعاد سنگ نمای ساختمان. اگر شما نیز علاقه مند هستید در این حوزه اطلاعاتی به دست آورید، در ادامه این متن ما را همراهی کنید.

عوامل موثر بر ابعاد سنگ نمای ساختمان

یکی از مهم ترین عواملی که تعیین کننده ابعاد سنگ نمای ساختمان است، نوع سنگ می باشد. باید به این موضوع دقت داشت که برای تمامی انواع سنگ ها نمی توان یک اندازه برای برش در نظر داشت.

 

ابعاد سنگ نمای ساختمان
سنگ نما و ابعاد آن

 

سنگ هایی که در نمای ساختمان به کار برده می شوند، از نظر بافت و وزن و همچنین ضخامت، تفاوت های زیادی با هم دارند. برای مثال سایز سنگ تراورتن که برای نما مورد استفاده قرار می گیرند با سایز برش سنگ مرمر متفاوت بوده و به همین دلیل نمی توان سایزهای یکسانی از این نوع دو سنگ را در اختیار داشت.

موضوع دیگری که آن نیز بر تعیین ابعاد سنگ نمای ساختمان تاثیرگذار است، اسلب بودن و یا اسلب نبودن سنگ می باشد. به صورت کلی، از سنگ های اسلب برای نمای ساختمان استفاده نمی کنند.

 

 

ابعاد سنگ نمای ساختمان
ابعاد سنگ نمای ساختمان

 

و خوب است بدانید که سنگ های اسلب را معمولا در سایزهایی بیش از 220 در 120 سانتی متر برش می دهند. به سنگ هایی که با این ابعاد برش داده می شوند، سنگ های افقی می گویند.

از آنجایی که در نمای اغلب ساختمان ها، استفاده از سنگ های طولی رواج بیشتری دارد. به همین علت است که سنگ اسلب را معمولا در ساخت نمای ساختمان به کار نمی برند.

ابعاد سنگ نمای ساختمان در ایران

ابعادی که برای برش سنگ ها در نظر گرفته می شود در کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. یکی از معمول ترین عرض های استاندارد در ایران، سایز 40 سانتی متر است.

این عرض، به نصابان نمای ساختمان کمک می کند تا به شکل راحت تری سنگ ها را جا به جا کرده و در جای خود نصب کنند. و در ضمن با این ابعاد، نمای ساختمان به شکل زیباتری خود را نشان خواهد داد.

البته همانطوری که اشاره کردیم عرض برش در کشورهای مختلف، گوناگون بوده  است. و برای مثال در برخی از کشورها، عرض برش سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار گرفته می شود، 60 سانتی متر است.

 

 

 ابعاد سنگ نمای ساختمان
ابعاد سنگ نما در ساختمان ها

 

البته باز هم در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که مهم ترین موضوعی که می تواند باعث تغییر در سایز برش سنگ های نصب شده بر روی نما شود، نوع سنگ مورد استفاده است.

سنگ های تراورتن، مرمر و  سنگ گرانیت از جمله شایع ترین سنگ های مورد استفاده در نما بوده و به دلیل تفاوت هایی که از نظر ظرافت و ضخامت دارند نمی توان یک عدد ثابت را برای عرض برش آنها تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×