در طراحی حمام بهترین سنگ های ساختمان کدام است

سنگ در طراحی حمام

در سالهای گذشته، سنگ به دلیل استحکام و دوام بالا به عنوان بهترین مصالح ساختمانی انتخاب می شد. اما با پیشرفت دانش بشری در استفاده از سنگ های طبیعی در ساخت و سازهای امروزی، از سنگ های طبیعی بیشتر در دکوراسیون داخلی ساختمان برای زیبا سازی ساختمان و طراحی حمام ها و غیره استفاده می شود.

همان طور که می دانید به دلیل کمیاب بودن سنگ های طبیعی این مدل سنگ های طبیعی همچون مرمر، کارترزیت و… گران و هم منحصر به فرد هستند. و به کارگیری این مدل از سنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ارزش و بهای ساختمان شما را بالا می برد.

با به کار بردن کمی خلاقیت می توان همه قسمت های داخلی ساختمان از آشپزخانه، پذیرایی، اتاق ها و سرویس بهداشتی را با سنگ های طبیعی طراحی کرد.

سنگ های طبیعی در برابر رطوبت دوام بالایی دارند. و همین امر موجب شده است تا در طراحی سرویس بهداشتی از جمله حمام از سنگ های طبیعی استفاده شود.

چه سنگ هایی را باید برای طراحی حمام به کار برد؟

به دلیل رطوبت و استفاده از مواد شوینده در حمام بهتر است از سنگ های طبیعی در طراحی حمام استفاده کرد. که نسبت به رطوبت و مواد شوینده مقاومت بالایی داشته و در اثر این عوامل هیچ آسیب جدی به آن وارد نشود.

در انتخاب سنگ های طبیعی باید محتاطانه عمل کنید. و نسبت به خواص از قبیل نفوذ پذیری رطوبت و اثر مواد شوینده بر سنگ های طبیعی اطلاعات بیشتری به دست آورید. تا در زمان طراحی حمام از سنگ های طبیعی با دوام استفاده کنید.

ما در این مطلب اطلاعات مفیدی را برای شما ارائه می دهیم. و بهترین سنگ های مناسب برای طراحی حمام را برای شما معرفی می کنیم. تا شما با توجه به سلیقه و بودجه ای که برای طراحی حمام کنار گذاشته اید، بتوانید بهترین سنگ طبیعی را برای حمام ساختمان خود انتخاب کنید.

بهترین سنگ برای طراحی حمام

سنگ های طبیعی اشکال، رنگ ها و سطوح براقی دارند که همه آن عوامل دست به دست هم داده و فضای حمام شما را لوکس و زیبا می کند. اما علاوه بر زیبایی ساختمان موجب دوام و عمر ساختمان نیز می شوند. چون مانع از نفوذ رطوبت به بافت داخلی ساختمان می شوند.

بهترین سنگ های طبیعی برای طراحی حمام در ساختمان عبارتند از:

سنگ گرانیت ، سنگ چینی، سنگ صابونی، سنگ مرمر ، سنگ آهک

سنگ گرانیت، سنگ تراورتن

همه این سنگ های طبیعی دارای خواص مشابهی هستند. و به همین دلیل به کار بردن هر کدام از این سنگ ها در طراحی ساختمان انتخاب خوبی به شمار می آید. این سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعی دیگر در برابر رطوبت و مواد شوینده های موجود در حمام مقاوم هستند.

و در برابر جذب آب نفوذ نا پذیر هستند. و در برابر شوینده های بهداشتی که در حمام مصرف می شود مقاوم  و رنگ های آنها به سادگی تغییر نخواهد کرد. علاوه بر این استفاده از شوینده های همچون شامپو و صابون موجب خراشیدن سطوح براق سنگ ها نمی شود.

سخن آخر

امیدواریم با ارائه دادن این مطالب بهتر بتوانید بهترین و مناسبترین سنگ های طبیعی را در طراحی حمام ساختمان خود به کار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×