سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ تراورتن عباس آباد چیست

سنگ تراورتن عباس آباد یک سنگ از خانواده تراورتن می باشد. تراورتن نوعی سنگ آهک رسوبی می باشد که دارای ساختاری متخلل و در بعضی از مواقع لایه ای از ته نشین شده کربنات کلسیم می باشد.

که این ته نشین شدن کربنات کلسیم باعث بوجود آمدن گازهایی می شود که عامل اصلی تخلل این سنگ می شود.

سنگ عباس آباد بیشتر در کف رودخانه ها و یا داخل غارها و چشمه های آهکی یافت می شود. که به همین دلیل کوارتز در این نوع سنگ بعنوان ماده سمنتاسیون نقش پر رنگی دارد.

وبه علت وجود کانی کوارتز در سنگ عباس آباد این سنگ از مقاومت فشاری خوبی برخوردار است. تراورتن عباس آباد در رنگهای روشن (سفید؛بژ و کرم) استخراج می شود.

ویژگی ها

سنگ تراورتن عباس آباد دارای تاب فشاری بالایی می باشد. (بطور کلی تاب فشاری سنگ عباس آباد از سنگ گرانیت کمتر و از سنگ مرمر بیشتر می باشد).

ساب پذیری سنگ عباس آباد بسیار بالا می باشد. چسبندگی خوبی با ملات دارد و تا حدود عایق صوت و حرارت نیز می باشد.

سنگ عباس آباد در مقابل سرما،گرما، بارانهای اسیدی و دیگر شرایط ناملایم جوی بسیار مقاوم می باشد. تخلل این سنگ بالا می باشد و در صد جذب آب آن تا حدودی نسبت به دیگر سنگهای تراورتن پایین می باشد. می باشد.

سطح رویه سنگ عباس آباد بسیار صاف و صیقلی می باشد.همچنین این سنگ قابلیت برش پذیری بالایی دارد.

آنالیز سنگ عباس آباد

 تراورتن عباس آباد دارای بافتی ورقه ای از کربنات کلسیم می باشد. که فضای بین آنها با کانی کوارتز پر شده است. به همین دلیل تاب فشاری بالایی دارد. و بدلیل وجود مواد سمنتاسیون کوارتز در بین ورقه های کلسیت سطحی صاف و یکدست دارد و در صد جذب آب آن نیز پایین می باشد .

وجود حفرهای کوچک که ناشی از عدم پرکنندگی کامل مواد سمنته دارد تخلل آن تا حدودی بالا می باشد. و بعلت وجود همین حفرات عایق مناسب حرارت و صوت می باشد.

تراورتن عباس آباد مقاومت خوبی در مقابل هوازدگی دارد. به همین دلیل مقاومت بالایی از خود در برابر بارانهای اسیدی نشان می دهد. این سنگ بعلت وجود حفرات طبیعی چسبندگی خوبی با ملات از خود نشان می دهد.

در جدول زیر برخی از خواص مکانیکی این سنگ را مشاهده می کنید.

سنگ تراورتن عباس آباد
آنالیز سنگ عباس آباد

کاربرد سنگ عباس آباد

از سنگ تراورتن عباس آباد هم در پوشش نمای داخلی و هم پوشش نماهای خارجی و ساخت صراحی و مبلمان سنگی استفاده می کنند.

بیشترین استفاده تراورتن عباس آباد در پوشش نماهای خارجی می باشد. که با این سنگ می توان طرحهای متنوعی از انواع نماهای رومی ، مدرن و کلاسیک را اجرا نمود.

این سنگ چسبندگی زیادی با ملات دارد. به همین دلیل احتمال جدا شدن آن از نما بسیار کم می باشد. که با استفاده از گیره های اسکوپ و سیم احتمال آن را نزدیک به صفر می شود.

معایب سنگ تراورتن عباس آباد

از معایب سنگ تراورتن عباس آباد میتوان به تخلل آن اشاره کرد. تخلل باعث بوجود آمدن حفراتی بر روی رویه سنگ می شود که امروزه با استفاده از فن آوری های نوین رزین و اپوکسی این عیب نیز بسیار ناچیز شده است.

مزایای این سنگ

از مزیتهای سنگ عباس آباد می توان به درخشندگی صاف و صیقلی بودن این سنگ زیبا اشاره کرد. جرم پایین آن بهمراه مقاومت فشاری بالای آن، تروارتن عباس آباد را به اولین گزینه جهت پوشش نمای خارجی بدل کرده است. از دیگر مزیتهای این سنگ طیف گسترده قیمتی آن می باشد که براساس هر نوع بودجه ای قابل خریداری است.

معادن تراورتن عباس آباد

معادن سنگ تراورتن عباس آباد بیشتر در روستای باقرآباد از توابع شهرستان محلات استان مرکزی قرار دارد. این معادن تقریبا 3/2 سنگ تراورتن تولیدی کشور را در بر می گیرند. سنگ عباس اباد به دو نوع موج دار و بدون موج فراوری می شود.

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد به عوامل مختلفی بستگی دارد که میتوان به وجود رگه اشاره کرد. بصورتیکه هرچقدر در این نوع سنگ رگه کمتر باشد بالطبع قیمت سنگ تراورتن نیز بیشتر خواهد شد.

از دیگر عوامل، اندازه و ضخامت سنگ است که هر چقدر ابعاد و ضخامت درخواستی سنگ بیشتر باشد قیمت سنگ تراورتن عباس آباد نیز بیشتر خواهد بود.

از عامل دیگری که بر روی قیمت سنگ تراورتن عباس آباد تاثیر می گذارد، کیفیت فرآوری این نوع سنگ است. به طور کلی هر چقدر رزین و اپوکسی مصرف شده همچنین ساب و برش در فرآوری سنگ کیفیت بالایی داشته باشند بهای سنگ نیز بیشتر خواهد بود.

و در آخر میتوان به میزان روشن بودن سنگ بعنوان یکی از مشخصه های قیمت گذاری اشاره کرد. هرچقدر سنگ روشن تر و یکدستر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×