سنگ تراونیکس کارمانیا

سنگ تراونیکس کارمانیا

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

بدون شک یکی از زیباترین سنگ های طبیعی ایران، سنگ تراونیکس کارمانیا است. در ظاهر این سنگ شما ترکیبی از رنگ های سیاه، سفید، طلایی و عسلی را می بینید که جلوه ی خاصی به آن بخشیده است. برای برش دادن سنگ تراونیکس کارانیا از دو مدل برش استفاده می شود.

برش موج دار و برش بی موج. در روش برش بی موج، رگه های سنگ تراورتن به صورت هاله در سطح سنگ دیده می شود. این در حالی است که در روش برش موجدار، رگه هایی از تراورتن و مرمر به شکل لایه لایه دیده می شوند. این سنگ به صورت اسلب تهیه می شود.

در صورتی که فرآوری سنگ تراونیکس کارمانیا به صورت اصولی و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مناسب انجام شود و عملیات ساب پذیری به درستی به پایان برسد، سنگ حاصل، کیفیت بالایی خواهد داشت و زیبایی آن می تواند توجه هر فرد با هر سلیقه ای را به خود جلب کند.

ویژگی های مثبت سنگ تراونیکس کارمانیا بسیار زیاد است. همین امر باعث شده است تا به راحتی قابلیت این را داشته باشد که بتوان جایگزین سنگ های خارجی شود.

به عبارت دیگر، سنگ تراونیکس کارمانیا یکی از لوکس ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آید و می تواند ارزش پروژه ها و ظاهر آن ها را چند برابر لوکس تر کند.

اسلب سنگ تراونیکس کارمانیا

 اسلب سنگ تراونیکس کارمانیا ویژگی های مثبت زیادی دارد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساب پذیری بالا

بافت متراکم

سطح صیقلی و یکدست

مقاومت سایشی قابل قبول

مقاومت فشاری بسیار زیاد

جذب آب خیلی کم

قابلیت عبور دادن نورپ

تنوع زیاد در طرح و رنگ

قابلیت بوک مچ و فور مچ

معدن سنگ تراونیکس کارمانیا

در صورتی که این سنگ به صورت بی موج برش خورده باشد، مقاومت بالاتری تری خواهد داشت. همیشه یکی از سنگ های جانبی که از معادن سنگ مرمر به دست می آید، سنگ تراونیکس است. معدن سنگ تراونیکس کارمانیا در استان کرمان واقع شده است.

علت نام گذاری این سنگ به نام مکان استخراج آن بر می گردد. در واقع کارمانیا، نام باستانی کرمان در زمان ایران باستان بوده است. در استخراج کوپ سنگ های تراونیکس کارمانیا، محدودیت هایی وجود دارد که باعث شده است تا این سنگ تا حدودی کمیاب باشد.

ظاهر سنگ زیبای تراونیکس کارمانیا باعث شد تا به محض ورود به بازار، توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخی و معماران را به خود جلب کند. این سنگ قیمت مناسبی در مقایسه با نمونه های خارجی دارد به همین دلیل به سرعت وارد بازار جهانی شد و بخش عظیمی از آن به کشور های خارجی صادر می شود.

ویژگی های تراونیکس کارمانیا

 تراونیکس کارمانیا گرما را به خود جذب نمی کند در نتیجه سطح آن همیشه سرد و خنک است. این می تواند به محیط احساس شادابی و طراوت بدهد. به علاوه  این سنگ بافتی متراکم دارد و حفره ای بر روی سطح آن وجود ندارد. در نتیجه میزان جذب آب در ان سنگ بسیار پایین می باشد.

به همین دلیل می توان با خیال راحت از این سنگ در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، کانتر اشپزخانه و… استفاده کرد. مقاومت سایشی سنگ تراونیکس کارمانیا بالا است. همین ویژگی باعث شده است تا از آن برای پوشاندن کف و دیواره های مکان های پر رفت و آمد مانند لابی های هتل، راهرو ها و راه پله ها استفاده شود.

مهم ترین ویژگی ها

• تراکم پذیری بالا

• ساب پذیری

• سطح یکدست و صیقلی

• مقاومت سایشی بالا

• جذب آب ناچیز

• عبور نور از قسمت های شفاف

در ساختار سنگ تراونیکس کارمانیا سنگ های مرمر و تراورتن وجود دارد. در واقع قسمت بلورین و شفاف این سنگ که نور را از خود عبور می دهد، سنگ مرمر می باشد. استفاده از سنگ تراونیکس کاروانیا ظاهر ساختمان ها را بسیار لوکس می کند و زیبایی خیره کننده ای به آن می بخشد.

کاربرد های تراونیکس کارمانیا

یکی از ویژگی های منحصر به فردی که این سنگ دارد، قابلیت عبور نور از قسمت هایی که از مرمر تشکیل شده اند می باشد. همین مشخصه باعث شده است تا این سنگ توجه بسیاری از طراحان داخلی و معماران را به خود جلب کند.

یکی دیگر از امتیازات مثبتی که این سنگ دارد، قابلیت استفاده از آن به صورت بوک مچ و فور مچ است که می تواند طرح های زیبا و خیره کننده ای را ایجاد کند.

به علاوه سنگ تراونیکس کرمانیا را صادرات می کنند. میزان تقاضا برای این سنگ بسیار بالا بوده و به صورت محدود تهیه می شود. تراونیکس کارمانیا موارد کاربردی زیادی دارد. این سنگ مانند سنگ مرمر و تراونیکس، در طراحی داخلی استفاده می شود.

از جمله مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرد می توان به دیوار لابی ها، کانتر آشپزخانه، سرویس بهداشتی، مصنوعات و محسمه های سنگی، دیوار های داخلی ساختمان، گلدان، مجسمه و سایر لوازم دکوری اشاره داشت.

یکی از مکان هایی که سنگ تراونیکس کارمانیا در فضای داخلی می تواند زیبایی خود را به خوبی نشان دهد، دیوار کناری تلویزیون ها می باشد.

مهم ترین کاربرد های آن

• دکوراسیون داخلی ساختمان ها

• دکوراسیون خارجی ساختمان ها

• سنگ فرش هال، پذیرایی، اتاق ها

• بوک مچ و فور مچ در دیوار های داخلی ساختمان

• روشویی های سنگی

• کابینت و کانتر آشپزخانه

• حمام مستر

• لابی هتل ها و سالن های ورودی لوکس مراکز تجاری

• پیشخوان بخش های عمومی

• دیوار داخلی آسانسور ها

• ویترین فروشگاه های لوکس

انواع طیف رنگی

 تراونیکس کارمانیا در دو سورت تیره یا دارک و روشن یا لایت استخراح می شود. این دو سورت از لحاظ ساختاری کاملا یکسان هستند و تنها تفاوت آن ها در ظاهرشان می باشد. این سنگ یک سنگ رسوبی است که دارای خاصیت های نیمه درگونی می باشد.

طیف رنگی آن رنگ های قرمز، زرد، شکلاتی و سفید را شال می شود. میزان تخلخل این سنگ بسیار پایین می باشد. نقوش و رگه های متفاوت و تیرگی و روشنی بخش های مختلف باعث شده است تا سنگ تراونیکس کارمانیا به بهترین گزینه برای استفاده در نمای داخلی و خارجی تبدیل شود.

استفاده از سنگ تراونیکس کارمانیا در معماری داخلی احساس حضور طبیعت را ایجاد می کند و می تواند فضای سرد معماری های مدرن را گرم تر کند. در واقع این طرح ها و رنگ های خاص موجود در تراونیکس کارمانیا هستند که فضا را طبیعی تر جلوه می دهد.

مورد تاثیر گذار دیگر، عبور نور از قسمت های شفاف این سنگ می باشد. با یک نورپردازی دقیق و فکر شده، به طوری که نور از قسمت های شفاف عبور کرده و قسمت های مات، تاریک بمانند، طراحان و معماران داخلی می توانند فضا هایی خارق العاده و بسیار جذاب را طراحی کنند.

سنگ تراونیکس از لحاظ زیبایی ظاهری و جذابیت، بسیار شبیه به سنگ مرمر می باشد. شما می توانید انواع ساده و یا طرحدار این سنگ را در بازار پیدا کنید.

رنگ سنگ تراونیکس کارمانیا به گونه ای است که به خوبی می تواند با انواع دکوراسیون داخلی منازل سازگاری داشته باشد و تکمیل کننده ی آن ها باشد.

قیمت سنگ تراونیکس کارمانیا

قیمت سنگ تراونیکس کارمانیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تراونیکس کارمانیا، ضخامت سنگ، ابعاد مورد نیاز، درجه یا سورت بندی سنگ، کیفیت و نوع فرآوری آن می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، هزینه های جانبی مانند هزینه جا به جایی، پاک بودن سنگ (کم بودن رگه ها بر روی سطح آن) و… هم بر روی قیمت تمام شده ی سنگ تراونیکس کارمانیا تاثیر گذار است.

به دلیل عدم ثبات قیمت ها و همچنین تنوع در مدل ها و فرآوری، بهتر است برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز تراونیکس کارمانیا به صورت آنلاین با کارخانه یا فروشگاهی که قصد خرید دارید در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×