سنگ سند استون طرح چوب

سنگ سند استون طرح چوب

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ های سند استون یکی از سنگ های پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز در بخش‌ های نمای داخلی و خارجی می باشند که دارای انواع مختلفی هستند. یکی از این سنگ های سند استون، سنگ سند استون طرح چوب نام دارد که ما می‌خواهیم در این مقاله به بیان مزایا و ویژگی ها و کاربرد های این سنگ بپردازیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید برای نمای ساختمان خود از این سنگ ها استفاده کنید این مقاله را از دست ندهید.

‏سنگ های سند استون طرح چوب یا همان ماسه سنگ ها یک نوع از سنگ های رسوبی می باشند که حاصل ته نشین شدن دانه های سنگ و ماسه با اندازه های متنوع از آب های دریا ها، اقیانوس ها و… هستند.

که به جرأت می توان گفت سنگ های سند استون طرح چوب یکی از زیبا ترین و بهترین سنگ های دنیا می باشد. ما در این مقاله همه چیز را در مورد سنگ های سند استون طرح چوب در اختیارتان قرار می دهیم پس با ما همراه باشید.

چرا سنگ سند استون طرح چوب لقب معروف ترین سنگ رسوبی دنیا را دارد؟

از آن جایی که سنگ های سند استون طرح چوب دارای ظاهر زیبا و منحصر به فردی می باشند به همین دلیل به آن ها معروف ترین سنگ رسوبی دنیا می گویند.

این نوع سنگ در رنگ های خردلی، قهوه ای، طوسی و سفید مشاهده شده است و با توجه به شباهت ظاهری که به چوب دارد به آن طرح چوب گفته می شود.

و اما نکته جالبی که در خصوص سنگ های سند استون طرح چوب وجود دارد این است که تداعی کننده موج های کویر ماسه ای می باشند.

فواید سنگ های سند استون طرح چوب

سنگ های سند استون طرح چوب دارای بافت های نرم و زبر می باشند. و این سنگ از آن دسته سنگ هایی می باشد که در برابر سرمای شدید و یخ بندان ها و به طور کلی شرایط مختلف جوی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

در نظر داشته باشید که نحوه تشکیل این سنگ به این صورت است که فضای خالی بین دانه های آن باقی می ‌ماند و به همین دلیل قدرت جذب آب بسیار بالایی دارد، و دارا بودن همین ویژگی باعث شده که از این سنگ نتوانید در بعضی از فضا های داخلی ساختمان استفاده کنید.

یکی از ویژگی های سنگ های سند استون طرح چوب این است که قابلیت ساب پذیری ندارد و دارا بودن همین ویژگی باعث شده تا این سنگ ها به صورت تیشه ای و گیوتین فرآوری شوند.

و علت بافت جذب و خشنی که سنگ سند استون طرح چوب دارند به نحوه تشکیل آن ها برمی‌گردد سنگ های آذرین هم مانند گرانیت در اثر منجمد شدن مواد مذاب تشکیل می شوند.

اما ماسه سنگ ها یا همین سنگ سند استون طرح چوب در اثر اشباع شدن آب تشکیل می شوند که که دانه های سست و مجزا پس از سفت شدن تبدیل به سنگ شده و سخت شدن این رسوب ها و تبدیل آن ها به سنگهای ‏ سند استون طرح چوب به قرن ها زمان نیاز دارد.

نکته دیگری که در خصوص سنگ های ‏سند استون طرح چوب باید عنوان کرد این است که طریقه تشکیل و به وجود آمدن این سنگ ها باعث شده تا خاصیت ساب پذیری نداشته باشند که همین ویژگی یکی از عیوب این سنگ ها می باشد.

کاربرد سنگ های سند استون طرح چوب

یکی از رایج ترین کاربرد های سنگ سند استون طرح چوب در صنعت ساخت و ساز و نما های داخلی و خارجی ساختمان ها می باشد. که استفاده از هر نوع سنگ سند استون مانند طرح چوب، طرح کرال و دیگر انواع این سنگ به جذابیت و زیبایی ساختمان شما کمک می کند. که آن به دلیل داشتن طرح زیبای این سنگ ها می باشد.

یکی دیگر از کاربردهای سنگ سند استون طرح چوب استفاده در دکور داخل منزل مانند دیوار پشت تلویزیون می باشد. اما در نظر داشته باشید که توصیه ما به شما این است که از سنگ های سند استون طرح چوب برای ساخت و ساز راه پله ها استفاده نکنید.

چرا که این سنگ ها، سنگ هایی می باشند که در آن ها فضای خالی زیادی مشاهده می‌شود و دارا بودن این ویژگی باعث شده تا استقامت بالایی در برابر نفوذ آب نداشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد نمی شود تا برای سرویس های بهداشتی، حمام، راه پله های ساختمان از این سنگ استفاده کنید.

نکته دیگری که در خصوص ویژگی سنگ سند استون طرح چوب باید عنوان شود این است که به دلیل نداشتن چسبندگی با قدرت بالا به ملات باید هنگام استفاده از اسکوپ سنگ کمک بگیرید.

 قیمت سنگ سند استون طرح چوب

• سنگ های سند استون طرح چوب قیمت ثابتی ندارند و نمی ‌توان برای آن ها نرخ ثابتی عنوان کرد. چراکه فاکتورهایی وجود دارند که در قیمت این سنگ ها موثرند.

• طرح و رنگ سنگ که هرچقدر رنگ روشن تر و شفاف تری داشته باشد قیمت آن به مراتب بالاتر می باشد.

• نحوه استخراج و فرآوری آن

• چگونگی برش ماسه سنگ

انواع سنگ های سند استون بر اساس مواد تشکیل دهنده

در بازار های فروش سنگ های مربوط به ساخت و ساز ساختمان سند استون ها با توجه به نوع ظاهری که دارند به دو گروه اصلی سنگ های سند استون طرح کرال و سنگ های سند استون طرح چوب تقسیم می شوند.

که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند. اما زمین شناسان تقسیم بندی های متنوعی را بر اساس مواد تشکیل دهنده سنگ های سند استون در نظر گرفتند که به چند دسته تقسیم شدند.

تقسیم بندی رنگ های صنعتی استان به شرح زیر می باشد

1. ماسه سنگ سیلیسی
2. ماسه سنگ اکسید آهن
3. ماسه سنگ آهکی
4. ماسه سنگ دولومیتی

و در انتها ما تلاش خود را کردیم تمامی نکات مربوط به سنگ های سند استون طرح چوب را برایتان عنوان کنیم. تا هنگام خرید و استفاده از این نوع سنگ ها برای نمای ساختمان خود با اطلاعات کامل این کار را انجام دهید. و پس از اطلاع از این ویژگی ها و تطابق دادن آن ها با شرایط خود آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×