سنگ لایم استون گوهره

سنگ لایم استون گوهره

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ لایم استون یکی از سنگ های خانواده مرمریت می باشد که انواع مختلفی دارد. به طور معمول این سنگ طیف رنگی روشنی دارد و کرم مایل به سفید می باشد. سنگ لایم استون گوهره از این دست می باشند.

در کشور ما معادن مختلف این سنگ وجود دارد. نام سنگ های استخراج شده از این معادن از محل استخراج آن ها گرفته می شود.

سنگ لایم استون استخراج شده از هر کدام از این معادن در کنار صفات مشترک، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را با سنگ لایم استون گوهره آشنا کنیم.

ویژگی های سنگ لایم استون گوهره

این نوع سنگ از معادن لایم استون گوهره خرم آباد که در استان لرستان، شهرستان خرم آباد واقع شده است استخراج می شود. این سنگ رنگ روشنی دارد.

در سنگ لایمستون گوهره که کیفیت بالایی دارد، رگه های کمتری به چشم می خورد. اما هر چقدر درجه سنگ لایم استون پایین تر باشد، رگه های قهوه ای رنگ بیشتری در پس زمینه ی آن وجود دارد.

انواع این نوع سنگ

به منظور دسته بندی سنگ لایمستون گوهره از فاکتور های زیر استفاده می شود:

 ابعاد و اندازه برش های سنگ فرآوری شده
رنگ سنگ و رگه های آن
درجه کیفیت و سورت بندی آن

شکل ظاهری سنگ لایم استون گوهره

اگر می خواهید سنگی خریداری کنید که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم ظاهری زیبا به فضای مورد نظر شما بدهد، بدون شک سنگ لایمستون گوهره می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

سنگ لایم استون گوهره دارای رنگ کرم روشن مایل به سفید دارد. کیفیت سنگ لایمستون گوهره به گونه ای است که قابلیت رقابت با لایم استون های تولید شده در سطح اروپا، آمریکا و چین را دارد.

موارد استفاده سنگ لایمستون گوهره

سنگ لایمستون گوهره مقاومت خوبی در برابر یخ زدگی و یا سرما دارد. در صورت قرار گیری این سنگ در برابر نور مستقیم خورشید، دچار رنگ پریدگی می شود.

بنابراین توصیه می شود از آن در نمای خارجی ساختمان استفاده نشود. یکی از کاربرد های آن استفاده در فضای داخلی ساختمان می باشد.

البته باید به گونه ای قرار بگیرد که در معرض نور خورشید نباشد. با توجه به مواردی که گفته شد، بهترین گزینه برای استفاده از سنگ لایم استون گوهره، به کاربردن آن در نمای داخلی ساختمان ها می باشد.

سنگ لایمستون گوهره یکی از قدیمی ترین سنگ هایی است که علاوه بر ایران، در آمریکا و اروپا هم مورد استفاده قرار می گرفته است. سنگ لایم استون از مجموعه سنگ های مرمریت است که تکامل نیافته و مقدار زیادی آهک در ساختار آن وجود دارد.

زیاد بودن میزان آهک در ساختار آن باعث شده است تا برای استفاده در نماهای خارجی و فضاهای مرطوب مناسب نباشد. علاوه بر این این سنگ ساب پذیری خوبی ندارد، آب را به میزان زیادی جذب می کند و مقاومت فشار آن بسیار پایین می باشد.

نکات مهم حین استفاده از لایم استون گوهره

سنگ لایم استون قیمت پایین تری در مقایسه با سنگ مرمریت دارد. به همین دلیل به جای سنگ مرمریت از این سنگ در نماهای داخلی و یا دکوراسیون و… استفاده می کنند.

در صورتی که بخواهید از سنگ لایمستون گوهره برای پوشاندن دیوار ها و نمای بیرونی ساختمان استفاده کنید باید بعد از نصب آن ها را به اصطلاح واترپروف (ضد آب) کنید. شما می توانید سنگ لایم استون را به صورت اسلب تایل یا کوپ سنگ خریداری و مصرف کنید.

سنگ لایم استون گوهره مقاومت فشاری پایینی دارد. به همین دلیل بهتر است تا از آن در کف ساختمان ها استفاده نشود.  میزان جذب آب بسیار بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است استفاده از آن در محیط های مرطوب خودداری کنید.

در طی چند سال گذشته با کمک فناوری نانو تا حد زیادی ضعف این سنگ در برابر آب را پوشش دهی می کنند.

به طور کلی از سنگ لایم استون گوهر (غیر ضد آب) در موارد زیر استفاده می شود:

راه پله در ساختمان ها
راه رو ها
دیوار لابی هتل ها

 قیمت سنگ لایم استون گوهره

اگر قصد دارید در پروژه ی خود از سنگ لایمستون گوهره استفاده کنید، دانستن قیمت حدودی می تواند به برآورد هزینه کلی پروژه به شما کمک کند.

در اولین قدم شما باید بدانید که قیمت این سنگ همیشه یکسان نیست و عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت آن تاثیر گذار باشند.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ لایم استون گوهره ابعاد و اندازه سنگ، ضخامت آن، سورت سنگ (درجه بندی) و نوع فرآوری سنگ می باشد.

واضح است که ابعاد و ضخامت سنگ می تواند بر روی قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد. این عوامل تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی سنگ دارند. همانطور که می دانید، هر چقدر ابعاد سنگ بزرگتر و ضخامت آن بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

اگر اولین تجربه شما از خرید سنگ باشد بدون شک اطلاعات زیادی در باره نوع فرآوری سنگ و تفاوت آن ها با یکدیگر نخواهید داشت. همین امر می تواند به راحتی موجب تعجب شما در هنگام دیدن سنگ لایم استون گوهره با قیمت های متفاوت شود.

در نوع فرآوری سنگ ها، این نوع برش، ساب و رزین سنگ ها است که بر روی قیمت آن تاثیر گذار است. با توجه به کیفیت فراوری انجام شده، سنگ لایمستون گوهره را سورت بندی می کنند. هر چقدر درجه کیفیت این سنگ بالاتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

اگر می خواهید سنگ لایمستون گوهره با درجه کیفیت بالا را به راحتی تشخیص دهید باید بدانید که این سنگ هر چقدر مرغوب تر و کیفیت آن بالاتر باشد، ظاهر یکنواخت تری خواهد داشت و لکه های قهوه ای رنگ کمتری بر روی ان دیده می شود. در نتیجه شما باید برای خرید آن هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

مزایا و معایب سنگ لایمستون گوهره

مهم ترین ویژگی سنگ لایمستون گوهره، ظاهر زیبای آن می باشد. این سنگ زیبا رنگ روشن و یکدستی دارد که توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی را به خود جلب کرده است.

ویژگی منحصر به فرد دیگری که سنگ لایم استون گوهره دارد، وزن کم آن می باشد. این سنگ در مقایسه با سنگ مرمریت و تراورتن بسیار سبک تر می باشد.

همانطور که گفته شد در صورتی که این سنگ را ضد آب کنید می توانید از آن برای پوشاندن نمای بیرونی اختمان هم استفاده کنید.

بزرگترین عیب سنگ لایم استون گوهره می تواند میزان جذب آب بالای آن باشد.
سنگ لایم استون گوهره به نور خورشید حساس است و در صورتی که برای طولانی مدت در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد، دچار تغییر رنگ می شود.

این سنگ مقاومت شاری پایینی دارد.

تفاوت سنگ لایم استون گوهره با سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از رسوب گذاری طولانی مدت مواد معدنی آهکی تولید می شود. پس از گذشت مدت زمانی زیاد و رسیدن به ضخامتی خاص قابل استخراج هستند. این سنگ در دسته سنگ های دگرگونی قرار دارد.

اما سنگ لایم استون تحت فشار و حرارت بالا قرار نگرفته است به همین دلیل درصد آهک در آن بسیار بالا می باشد و همچنین در برابر عوامل خارجی آسیب پذیر تر می باشند.

شرایط اب و هوایی می تواند تاثیر زیادی بر رو ی این سنگ بگذارد و حتی آن را از بین ببرد. درصد خلل و فرج ها در این سنگ بالا می باشد، مقاومت فشاری پایینی دارد و ساب پذیری آن در مقایسه با سنگ مرمریت پایین می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×