سنگ مرمریت هرسین

سنگ مرمریت هرسین

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ مرمریت هرسین یکی از پرطرفدارترین سنگ های ساختمانی است که با وجود گذشت سال های زیاد، هنوز هم محبوبیت زیادی دارد و با رنگ خاصی که دارد باعث گرمابخشی به محیط ساختمان می شود.

سنگ هرسین را می توانید در رنگ های کرم، کرم روشن، استخوانی روشن و کرم بژ پیدا کنید.

به طور کلی می توان گفت که این سنگ کرم رنگ مایل به خاکستری می باشد. در سطح این سنگ، رگه های کریستالی وجود دارد به همین دلیل در اصطلاح بازاری شاخ گوزنی هم نامیده می شود.

سنگ مرمریت هرسین ساب پذیری بالایی دارد. سطح یکدست و براق این سنگ، زیبایی ان را چندین برابر کرده است. این سنگ جزء دسته بندی سنگ مرمریت قرار دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را به طور کامل با ویژگی های این سنگ آشنا کنیم.

ویژگی های سنگ مرمریت هرسین

• سطح بیرونی این سنگ کاملا یکدست می باشد.

• این سنگ رنگ های زیبایی دارد که محیط شیکی را به وجود می آورد.

• مقاومت فشاری سنگ مرمریت هرسین در مقایسه با سایر سنگ ها بالا می باشد و به آسانی نمی شکند.

• به راحتی تمیز می شود.

• روش نگهداری از سنگ مرمریت هرسین با توجه به شرایط و نحوه استفاده از ان بستگی دارد.

• در صورتی که سطح این سنگ کدر شود، به راحتی و با استفاده از دستگاه ساب زدن، مانند روز اول براق و یکدست می شود. بدون هیچ خط و خشی.

• این سنگ تخلخل و مقاومت فشاری مناسبی دارد.

• رنگ آن ثابت است و در اثر عوامل خارجی مانند نور خورشید، تغییر رنگ نمی دهد.

• چسبدگی بالایی دارد.

• در مقالبل خش و سایش مقاوم است.

• وزن کمتری نسبت به سایر سنگ ها دارد. همین امر باعث می شود تا وزن ساختمان کم شده و در نتیجه خطر خرابی ساختمان بر اثر زلزله نیز کاهش می یابد.

• میزان جذب آب در سنگ مرمریت هرسین تقریبا صفر است.

• هیچ محدودیتی در ابعاد و نصب این سنگ وجود ندارد.

• این سنگ اسکوب سرخود است. یعنی بر خلاف بسیار دیگری از سنگ ها، بر اثر عوامل جوی و نچسبیدن به بدنه ساختمان، از بدنه جدا نمی شود.

معدن سنگ هرسین

معدن سنگ هرسین در قسمت شرقی استان کرمانشاه، در اطراف شهرستان هرسین قرار دارد. دلیل نام گذاری این سنگ هم به نام شهرستان هرسین بر می گردد.

پروژه ی بهره برداری و استخراج سنگ مرمریت از این معدن، از سال 1379 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. معدن سنگ مرمریت هرسین یکی از بزرگترین معادن موجود در این منطقه می باشد.

سنگ استخراج شده از معدن سنگ هرسین به کشور های خارجی از جمله ایتالیا، چین، کشور های حوزه خلیج فارس و ترکیه صادر می شود. سنگ های استخراج شده از این معدن طیف رنگی کرم تیره تا روشن را شامل می شوند. اما هرگز سنگ هرسین به رنگ سفید وجود نخواهد داشت.

سنگ مرمریت هرسین دارای منشا رسوبی می باشد و یک سنگ دگرگونی به شمار می رود. این سنگ به دلیل ظاهری که دارد به راحتی با هر مدل از دکوراسیون های مدل و یا کلاسیک همخوانی پیدا می کن و شما می توانید دکوراسیون محیط را با خیالی راحت به همراه ترند های روز دنیا تغییر دهید.

مزایای سنگ مرمریت هرسین

• مقاومت سایشی بالا

• مقاومت فرسایشی

• درخشندگی و انعکاس نور بالا

• میزان تخلخل ناچیز

• مقاومت فشاری و سایشی بالا

• سطح صیقلی و یکدست

معایب سنگ مرمریت هرسین

 لکه پذیری بالا

از آنجایی که رنگ پس زمینه سنگ مرمریت هرسین روشن می باشد، در صورتی که سطح ان رزین نخورده باشد ممکن است لکه بر روی ان باقی بماند و چهره ی آن را تغییر دهد.

 واکنش پذیری با مواد اسیدی

سنگ مرمریت هرسین در مقابل ماد اسیدی و شیمیایی واکنش نشان می دهد و ممکن است از بین برود.

 عدم تولید انبوه

یکی دیگر از معایب این سنگ، عدم تولید انبوه برخی از سورت بندی های آن می باشد. همین امر باعث شده است تا امکان استفاده از سنگ هرسین در پروژه های بزرگ وجود نداشته باشد.

کاربرد های سنگ مرمریت هرسین

به طور معمول از سنگ مرمریت هرسین در نمای داخلی منزل استفاده می کنند. این سنگ قابلیت استفاده در تمامی قسمت های داخلی منزل مانند کف، دیوار ها و… را دارد.

به علاوه، سنگ هرسین برای پوشاندن پله ها، کف و دیواره های پارکینگ، سنگفرش داخلی ساختمان ها و… به کار برده می شود. همچنین می توان از سنگ هرسین در نمای بیرونی ساختمان ها نیز استفاده کرد.

سنگ مرمریت هرسین مقاومت بالایی در برابر فرسایش دارد. در آتش سوزی از بین نمی رود. استحکام قابل قبولی دارد، از نظر مالی ارزشمندد است و زیبایی خیره کننده ای را در محیط ایجاد می کند. از اصلی ترین موارد کاربرد سنگ هرسین، راه پله ها می باشد.

از دلالیل این انتخب می توان به مقاومت بالای این سنگ در برابر فرسایش، استقامت بالا و همچنین روشن بودن رنگ ان اشاره داشت. به غیر از مواردی که در بالا گفته شد، از سنگ هرسین برای ساخت مصنوعات سنگی همانند شومینه، تابلو، ستون ها و… استفاده می شود.

سنگ هرسین برای کف پارکینگ

پارکینگ جزو پر تردد ترین مکان ها در ساختمان به شمار می رود. کف پارکینگ به صورت مداوم در مقابل شست وشو قرار می گیرد.

همین دو مورد می تواند کافی باشد تا به فکر یک کفپوش مقاوم و با استحکام بالا برای پارکینگ باشیم. این کفپوش باید بتواند چندین سال کار کند و در برابر نفوذ آب هم مقاومت بالایی داشته باشد.

علاوه بر این کفپوش پارکینگ باید رنگ مناسبی داشته باشد. معمولا برای این کار از کفپوش هایی با رنگ روشن استفاده می کنند تا وسعت پارکینگ بیشتر به چشم بیاید. بدون شک، سنگ مرمریت هرسین مناسب ترین گزینه برای پوشاندن کف پارکینگ می باشد.

چرا که هم استحکام و مقاومت بالایی دارد، هم رنگ آن روشن است و آب را به خود جذب نمی کند. به علاوه قیمت آن در مقایسه با سایر سنگ ها بسیار به صرفه می باشد.

 سنگ هرسین برای کف حیاط

حیاط یکی دیگر از مکان های پر رفت و آمد در ساختمان می باشد که زیبایی آن بسیار مهم است چرا که همواره در معرض دید است. در اینجا هم سنگ مرمریت هرسین می تواند گزینه ای مناسب باشد.

این سنگ آب را تا میزان زیادی جذب نمی کند، سطج آب لیز نیست و باعث سرخوردن و آسیب دیدن افراد نمی شود، در برابر ضربات احتمالی و ناگهانی مقاوم است و آسیب چندانی نمی بیند.

سنگ هرسین پله

سنگ مرمریت هرسین یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در راه پله ها می باشد. به طور کلی سنگ های مورد استفاده در راه پله ها باید در مقابل فرسایش، مواد شیمیایی و طبیعی مقاومت بالایی داشته باشند. در برابر ضربه از استحکام لازم برخوردار باشند.

بر اثر تردد زیاد افراد دچار فرسایش، شکستگی و… نشوند و بتوان برای مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کرد. سنگ مرمریت هرسین تمامی این ویژگی ها را دارا می باشد و می تواند انتخابی هوشمندانه و به صرفه برای پوشاندن کف و دیوار راه پله ها باشد.

کاربرد سنگ مرمریت هرسین در راه پله ها

سنگ مرمریت هرسین در برابر گرما و سرما مقاوم است و دوام بالایی دارد. طیف رنگی گسترده ای دارد و برای نمای خارجی ساختمان، انتخاب مناسبی است. به علاوه این سنگ طرح های گوناگونی دارد که نظر بسیاری از معماران و طراحان را به خود جلب کرده است.

در بسیاری از ساختمان ها از سنگ مرمریت هرسین برای نمای خارجی استفاده شده است اما پیشنهاد ما این است که برای پوشاندن نمای بیرونی ساختمان، از سنگ مرمریت کریستالی استفاده کنید.

 

سنگ مرمریت هرسین
سنگ هرسین پله

قیمت سنگ مرمریت هرسین

سنگ مرمریت هرسین از جمله سنگ های لوکس ایرانی به شمار می رود. در کنار کیفیت بالایی که دارد، در مقایسه با سایر سنگ های مشابه از قیمت مناسبی برخوردار است.

با توجه به ثابت نبودن قیمت ها نمی توان برای سنگ مرمیت هرسین یک قیمت به خصوص ارائه کرد. اما شما با دانستن نحوه ی محاسبه قیمت این سنگ می توانید قیمت حدودی آن را محاسبه کنید.

مانند هر محصول دیگری، قیمت سنگ مرمریت هرسین هم به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از طرح سنگ، ابعاد آن، سورت بندی (درجه کیفیت سنگ)، ضخامت سنگ، کیفیت و نوع فرآوری سنگ.

تک رنگ بودن سنگ مرمریت هرسین از دیگر عواملی است که این سنگ را در میان طراحان و ساختمان سازان محبوب ساخته است و بر روی قیمت آن هم تاثیر دارد.

علاوه بر این موارد، دوری و یا نزدیکی شهر به کارخانه و هزینه های حمل و نقل نیز می تواند بر روی قیمت نهایی سنگ مرمریت هرسین تاثیر گذار باشد.

درجه بندی معدن سنگ هرسین

سنگ مرمریت هرسین را در سه درجه، سورت بندی می کنند. این درجه بندی عبارت است از: سوپر، ممتاز، درجه یک. هر کدام از این درجه ها ابعاد مختلفی دارند. برای اینکه بتوانید کیفیت و سورت بندی سنگ مرمریت هرسین را بررسی کنید، کافیست به ظاهر آن توجه داشته باشید.

در درجه بندی این سنگ، هر چقدر رنگ آن روشن تر باشد و رگه های کمتری بر روی سطح ان دیده شود، کیفیت بهتری خواهد داشت و درجه آن مرغوب تر است.

در سنگ های مرمریت هرسین با درجه ی سوپر، میزان رگه ها بسیار کم است. این رگه ها نازک و تقریبا محو هستند. به همین دلیل قیمت آن از سایر درجات، بالاتر می باشد.

به همین ترتیب، هرچقدر میزان رگه ها بیشتر و ظاهر درشت تری داشته باشند، قیمت سنگ مرمریت هرسین نیز کاهش می یابد و مرغوبیت آن کمتر می باشد.

فرقی ندارد از کدام درجه ار سنگ های مرمریت هرسین استفاده کنید. در نهایت این سنگ با تفاوت رنگی که ایجاد می کند، محیطی زیبا را خلق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×