سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ مرمریت پرشین سیلک

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

همه ‌ی ما می‌ دانیم که سنگ ها انواع گوناگونی دارند و متناسب با نوع خود، کاربرد های مختلفی را نیز در محیط زندگی انسان دارند. امروزه یکی از پرفروش ترین سنگ های موجود در سطح بازار، سنگ مرمریت پرشین سیلک هستند. که نام دیگر آن سنگ مرمریت امپرادور می باشد.

از آن جایی که این سنگ ها مقاومت بالایی دارند و زیبایی محیط را نیز تا حد زیادی افزایش می دهند، توصیه می شود که از چنین سنگ هایی برای مصارف خانگی و صنعتی خود استفاده کنید. سنگ پرشین سیلک زیر مجموعه ی سنگ مرمریت قرار دارد.

امروزه طبق آمار های به عمل آمده، حدود ۶۰ تن از این سنگ ها از معادن مختلف کشورمان در هر شبانه روز استخراج می شود و به کارخانه های مختلفی می رود تا تغییر شکل پیدا کند.

سنگ مرمریت پرشین سیلک یکی از مقاوم ترین سنگ های موجود در بازار هستند که قرار است در ادامه ی این مطلب با ویژگی ها، کاربرد ها، مزایا و معایب ان ها آشنا شوید.

سنگ مرمریت پرشین سیلک یا سنگ مرمریت امپرادور چیست؟

پیش از این که وارد بحث ویژگی ها، ماربرد ها و مزایا و معایب مختلف سنگ امپرادور بشویم، باید بدانیم که این سنگ چیست. در واقع سنگ مرمریت پرشین سیلک یکی از زیبا ترین سنگ هایی است که امروزه به فروش می رسد.

این سنگ پرکاربرد در رنگ های مختلف طوسی، مشکی و قهوه ای تولید می شود و در ابعاد مختلف تایل و اسلب به فروش می رسد. بازی رنگی که در این سنگ وجود دارد، باعث جذب مشتریان بسیاری شده است. برخی از صاحب نظرانی که در این زمینه تخصص دارند، این ویژگی مطلوب را یک امتیاز مثبت تلقی می کنند.

در هر صورت امروزه دیده می شود که کاربرد مرمریت پرشین سیلک در کشور ما ایران افزایش پیدا کرده است و شاید این کاربرد فراوان به قیمت مناسب این سنگ بازگردد.

به طور کلی قیمت سنگ مرمریت پرشین و یا همان سنگ مرمریت امپرادور به عوامل مختلفی مثل متراژ سنگ، ضخامت سنگ و … بستگی دارد.

ویژگی‌های سنگ مرمریت پرشین سیلک( امپرادور)

هر سنگی برای این که با سایر سنگ ها متمایز شود، ویژگی های منحصر به فردی را در خود جای می دهد. این ویژگی ها، ویژگی های ظاهری و باطنی این سنگ ها را در بر می گیرند. سنگ مرمریت پرشین سیلک نیز از این قاعده ی کلی جدا نیست و ویژگی های به خصوصی دارد.

این ویژگی ها شامل موارد زیر می شوند:

1. اولین ویژگی برجسته ی سنگ مرمریت پرشین سیلک این است که از نظر سایش مقاومت بالایی دارد.

2. اکثر اوقات سنگ مرمریت امپرادور را در ضخامت هایی به طول دو یا سه سانتی متر تولید می کنند.

3. این نوع از سنگ در رنگ ‌کرمی و در دو صورت ممتاز و سوپر به بازار فروش عرضه می شود.

4. ویژگی منحصر به فرد بعدی سنگ مرمریت پرشین سیلک این است که می تواند در هر طول و عرضی برش بخورد بدون این که دچار ضربه یا خوردگی شود.

کاربردهای سنگ مرمریت پرشین سیلک

اگر بخواهیم به طور کلی کاربرد های این سنگ را بررسی کنیم، می گوییم که از سنگ مرمریت پرشین سیلک در نمای داخلی و سنگ فرش محیط به خصوص حیاط ویلا ها مورد استفاده قرار بگیرد. شما عزیزان می توانید در تمامی قسمت های ساختمان خود از این سنگ استفاده کنید.

برخی از اختصاصی ترین کاربرد های سنگ امپرادور عبارتند از:

– استفاده از این سنگ در لابی هتل‌ ها

– استفاده از سنگ مرمریت پرشین در خانه ها

– کاربرد چشم گیر این سنگ در دیواره های داخلی و دیواره های خارجی هر ساختمانی قابل توجه است.

– کاربرد در کف راه پله ها و لابی های خانه

دلیل کاربرد متنوع سنک امپرادور چیست؟

باید بگوییم که رنگ یکنواخت و زیبایی که سنگ امپرادور دارد باعث می شود که بسیاری از افراد علاقمند به استفاده کردن از این متریال باشند.

زمینه ی کرمی رنگی که این سنگ دارد، باعث شده است که این سنگ مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این، قیمت بی نظیر و مناسبی ارائه شده برای این سنگ کاربرد آن را در تمامی محیط ها ممکن کرده است.

مزایای استفاده از سنگ مرمریت پرشین سیلک

تمامی سنگ هایی که امروزه در بازار موجود هستند، مزایای منحصر به فردی دارند که باعث می شود این سنگ ها به میزان انبوه از معادن استخراج شوند و به مصرف برسند.

برخی از بارزترین مزایای این سنگ عبارتند از:

– اولین مزیت برجسته ی این نوع از سنگ ها این است که قدرت ساب پذیری خوبی دارند. ساب دستگاهی است که می تواند سطح سنگ را صاف کند.

برخی از سنگ ها هنگام قرار گرفتن در مقابل ساب نمی توانند مقاومت خود را حفظ کنند. اما مرمریت پرشین سیلک قابلیت این را دارد که به خوبی با استفاده از ساب صاف شود.

– مزیت بعدی این سنگ این است که در چند نوع رنگ تولید و عرض می شود. و هر مشتری ای می تواند بر اساس سلیقه ی خود و متناسب با محیط مورد نظر، سنگ امپرادور را انتخاب کنند.

– این سنگ از نظر میفیت نیز در سطح بالایی قرار دارد و می تواند با موادی همچون اپوکسی جلا ببیند.

– مزیت دیگر سنگ مرمریت پرشین سیلک این است که از نظر استحکام در سطح ممتازی قرار گرفته اند و در اثر ضربه یا هر گونه خوردگی از بین نمی روند.

– دیگر مزیت این سنگ این است که به طور گسترده در معادن کشور ما ایران یافت می شوند و از نظر منابع استخراج این سنگ کمبودی را در حال حاضر نداریم.

تمامی این مزیت ها دست به دست هم داده اند تا سنگ مرمریت پرشین سیلک به یکی از گونه های پرفروش سنگ مرمریت تبدیل شود.

معایب سنگ امپرادور

حال که با تمامی ویژگی ها و مزایای این نوع از سنگ پر کاربرد آشنا شدید، خوب است بدانید که متاسفانه این نوع از سنگ دارای معایبی نیز می باشد که شاید سبب منصرف شدن برخی از مشتریان از خرید این نوع سنگ بشود.

اولین عیب سنگ مرمریت پرشین سیلک این است که اگر این سنگ در مقابل اجسام نوک تیز مانند تیغه ها و … قرار بگیرد، دچار خط و خش می شود. و همین موضوع ممکن است ظاهر این سنگ را معیوب کند و جلوه‌ی خاص محیط را از بین ببرد.

عیب دیگر این سنگ این است که نمی تواند در برابر مواد شیمیایی و مواد قلیایی از خود مقاومت نشان دهد. علاوه بر این ، زمانی که سنگ امپرادور در مقابل رطوبت و آب قرار می گیرد، کم کم فرسایش پیدا می کند و ممکن از ذرات آن از جدا شوند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نه تنها این سنگ بلکه تمامی سنگ های مرمریت از نظر درخشندگی آنچنان منحصر به فرد نیستند و برای افزایش درخشندگی خود نیاز به جلا دهنده های مخصوص دارند.

با توجه به این اوصاف که ما خدمت شما عزیزان بیان گردید، می‌توانید در انتخاب سنگ مرمریت مورد نظر خود به خصوص سنگ مرمریت پرشین سیلک به گونه ای صحیح عمل کنید.

2 پاسخ

  1. اسلب های بسیار مقاوم زیبا و درجه یک دارید برای کار ما بسیار عالی بود. مچکرم از شما و اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×