قبلی
بعدی

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ چینی ازنا

دانلود pdf قیمت انواع سنگ چینی ازنا

pdf قیمت انواع سنگ چینی ازنا

قیمت سنگ ازنا

به طور کلی قیمت  و خرید سنگ چینی ازنا به موارد زیر بستگی دارد:

روشن بودن و شفافیت سنگ
هماهنگی رگه های سنگ
ضخامت و قطر سنگ
طول و عرض مورد نظر
کیفیت ساخت و فرآوری

قیمت سنگ ازنا چینی (سوپر- ممتاز- درجه 1 )

نوع سنگقیمتابعادضخامت
سنگ اسلب ازنا 1,800,000 الی 900,000 تومانابعاد 1.50*1.60 – 1.70 * 2.10 – 2.20 * 2.50 – 2.40* 2.80 – 1.75* 2.10 و… 2 سانتی متر
سنگ اسلب نمره ازنا 2,000,000 الی 1,300,000 تومان1*1 – 2*2 – 1.50* 1.50 – 2.50 * 2.50 2 سانتی متر
سنگ ازنا برای نما1,300,000 الی 600,000 تومان40 طولی – 60 طولی – 30 طولی – 10طولی – 15 طولی1.5 سانتی متر
سنگ ازنا برای کف1,300,000 الی 500,000 تومان80*80 – 60*60 – 40*40 1.5 و 2 سانتی متر
سنگ پله چینی ازنا1,800,000 الی 1,300,000 توماناستاندارد و طولی3 سانتی متر
سنگ قبر ازنا8.000,000 به بالا استاندارد3 و 4 و 6 سانتی

بهترین قیمت سنگ ازنا از متری 900 هزار تومان تا 3 میلیون تومان با توجه به درجه بندی یا نوع سورت، ابعاد و سنگ نمره تخمین زده شده است. برای استعلام قیمت روز و همچنین مشاوره در خصوص قیمت و خرید سنگ چینی ازنا در ابعاد های مختلف با شماره 09381569635
تماس بگیرید

سنگ ازنا ۴۰ طولی

سنگ ازنا که یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سنگ‌های کریستالی در ایران است، به طور عمده در ابعاد مختلف تایل ۳۰در۳۰، ۴۰در۴۰، ۶۰در۶۰، ۶۰در۴۰، پلاک‌های عرض ۴۰ طولی ازنا تهیه و فراوری می‌شود. سنگ ازنا ۴۰ طولی از پر استفاده‌ترین انواع سنگ ازنا بر اساس ابعاد اسلب است و در بخش‌های متنوع ساختمان به‌کار می‌رود.

قیمت سنگ ازنا ۴۰ طولی

نوع سنگضخامتقیمت
سنگ ازنا 40 طولی معمولی2 سانتی متر900,000 الی 700,000 تومان
سنگ ازنا 40 طولی شمش2 سانتی متر1,300,000 الی 1,000,000 تومان
سنگ ازنا 40 طولی سوپر3.6 سانتی متر2,500,000 تومان
سنگ ازنا 40 طولی ممتاز3.6 سانتی متر2,300,000 تومان
سنگ ازنا 40 طولی درجه 13.6 سانتی متر2,000,000 تومان

بهترین قیمت سنگ ازنا 40 طولی از متری ,600,000 هزار تومان تا ,2,500,000 هزار تومان با توجه به درجه بندی یا نوع سورت، ضخامت سنگ ، تخمین زده شده است. برای استعلام قیمت روز و همچنین مشاوره در خصوص قیمت و خرید سنگ چینی ازنا در ابعاد های مختلف با شماره 09381569635
تماس بگیرید

40 طولی ازنا

ازنا 40 طولی
سنگ ازنا 40 طولی
40 طولی ازنا

سنگ ازنا برای نما

سنگ ازنا برای نما
سنگ ازنا برای نما
ازنا برای نما

سنگ اسلب ازنا

سنگ چینی ازنا را معمولا در ابعاد بزرگ برش می دهند که به آن اسلب می گویند. از سنگ اسلب ازنا در کف و دیوار ساختمان ها استفاده می کنند. این سنگ ساب پذیری بسیار خوبی دارد. کریستال های ازنا چینی ریز بوده و دارای تراکم بالایی می باشد.

اسلب ازنا به دلیل صافی زیادی که دارد می تواند نور را به خوبی منعکس کند و گزینه ی خوبی برای به کارگیری در مکان های کم نور است.

برای اینکه از زیبایی طبیعی این سنگ بیشترین بهره را ببرند، از آن در برش های بزرگ (اسلب) استفاده می کنند. استفاده از برش های بزرگ می تواند به محصول نهایی جلوه ای لوکس بدهد. در نتیجه بر روی قیمت آن تاثیر گذار است.

سنگ ازنا چیست؟

همانطور که به احتمال بسیار می‌دانید و در اطراف خود این موضوع را مشاهده کرده‌اید، سنگ‌ها کاربرد بالایی در صنعت ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی دارند. به خصوص انواع سنگ دگرگونی و مرمریت با نقش‌هایی زیبا و خارق العاده ظاهری متفاوت و جلوه‌ای خاص به دیوار و کف بخشیده و با استحکام بالایی که دارند، یک گزینه کاملا مناسب برای بسیاری بخش‌ها به حساب می‌آیند.

یکی از مستحکم‌ترین سنگ‌ها که در دکوراسیون داخلی و نمای منازل نیز کاربرد بالایی دارد، سنگ ازنا، نوعی معروف و پر کاربرد از سنگ‌های چینی یا کریستالی است. جالب است بدانید که خود سنگ‌های کریستالی یا چینی نیز زیر مجموعه‌ای از سنگ‌های مرمریت (سنگ‌های دگرگونی ساخته شده از آهک) هستند و در عین تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد، خواص مشترکی با این گروه از سنگ‌ها دارند.

از سنگ های مقاومی که در اکثر قسمت های ساختمان استفاده می شود سنگ ازنا می باشد. این سنگ با توجه به کیفیت و مقاومتی که در کنار زیبایی دارد، مورد توجه بسیاری از ساختمان ساز ها قرار گرفته است.

سنگ ازنا که به سنگ ارباب هم شهرت دارد، نخستین بار توسط مرحوم حاج قنبر رحیمی ملقب به ارباب قنبر به مرحله بهره برداری رسید، به عنوان سنگ ارباب نیز شناخته می‌شود.

یکدست و یکنواخت بودن سطح و ساب پذیری سنگ باعث کاربرد گسترده آن در کف منازل و سالن‌های لوکس، سنگفرش داخل، پله و زیر پله، سرویس بهداشتی و حمام و بسیاری بخش‌های دیگر می‌شود.

علت اینکه به این سنگ ها، سنگ چینی می گویند این است که در هنگام وارد شدن ضربه به آن ، صدای شکستن ظروف چینی می دهد. علاوه بر محبوبیتی که در ایران دارد، در بازار جهانی هم طرفداران خود را دارد.

سنگ چینی ازنا
بوک مچ سنگ ازنا

 

قیمت سنگ ازنا اصفهان

اصفهان یکی از مهمترین شهرهای عرضه سنگ ازنا در ایران است. هر چند که سنگ ازنا در معادن ازنا استخراج می‌شود؛ اما عمده مراحل فرآوری و اعمال تغییرات تولید آن در کارخانجات سنگبری اصفهان انجام می‌پذیرد.

 قیمت سنگ ازنا اصفهان و سنگ‌های کریستالی بر اساس عوامل متعددی تعیین می‌شوند و در حالت عادی به طور دقیق قابل محاسبه نیستند.

از جمله این عوامل می‌توان به ضخامت ورقه سنگ و همچنین شفافیت و روشن یا تیره بودن آن، طول و عرض، کیفیت ساخت و فرآوری اشاره کرد. هر چه سنگی روشن‌تر بوده و شفافیت بیشتری داشته باشد، ضخامت بیشتری داشته و از وزن بالاتری برخوردار باشد، قیمت بالاتری دارد.

بدیهی است که اگر این سنگ را از منبع آن یعنی مستقیم از کارخانه سنک ازنا در شهر اصفهان خریداری کنید، می‌توانید انتظار قیمت پایین تری را داشته و با کیفیت بالا محصولات را تهیه نمایید.

ویژگی های سنگ چینی ازنا

در بین سنگ های طبیعی، سنگ ازنا هم به دلیل ظاهر کریستالی خود زبان زد بوده و بیشتر اشخاصی که در رابطه با سنگ تحقیقات وسیعی انجام داده اند این سنگ را به دلیل ظاهر کریستالی به سنگ کریستالی می شناسند.

همان طور که مستحضر هستید کریستال ظاهر شفاف و زیبایی دارد حال تصور کنید سنگ کریستالی چقدر زیبا و جذاب به نظر می رسد به دلیل زیبایی خاصی که این سنگ دارد بیشتر معماران ترجیح می دهند این سنگ را در طراحی سطوح دیوار و یا سطوح کف ساختمان به کار گیرند.

تصور کنید با بکار گیری لوسترهای بزرگ و شیک در فضای سالن و تبلور اشعه های نور لوستر در سنگ های ازنا به کار رفته در سطوح دیوار و کف سالن، فضای خانه را چه لوکس و زیبا نشان می دهد واقعا رقص نور در بین سنگ های کریستال زیبا و ستودنی است.

معماران در به کار بردن سنگ های طبیعی خلاقیت زیادی به خرج می دهند و به کارگیری به جا و مناسب سنگ های طبیعی در مکان مورد نظر اعتقاد خاصی دارند. به کار بردن سنگ طبیعی ازنا در فضاهای که دسترسی به نور کمتر است بیشتر خود را نشان می دهد و فضا را روشن تر نمایان می کند.

کیفیت بالا و مرغوبیت
رنگ زیبای سفید
مقاومت در برابر انجماد و حرارت
مقاوم در برابر رطوبت
جلای چشم نواز
ساب پذیر بودن و دارای قابلیت صیقل

مشخصات ظاهری سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا به لحاظ ظاهری دارای رنگ سفید می باشد. روی سطح آن رگه هایی به رنگ خاکستری، زرد و مشکی قابل مشاهده است. این سنگ با براقیت و شفافیتی که دارد جلوه خاصی به محل مورد نظر می دهد و نور را منعکس می کند.

اسلب ازنا به لحاظ فیزیکی در برابر سرما، گرما، باران و مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارد. از این رو گزینه ی مناسبی برای ساخت کانتر و اپن در آشپزخانه ها می باشد.

مقاومت سنگ چینی ازنا

شاید این فکر در ذهنتان خطور کرده باشد که سنگ ازنا به دلیل ظاهر کریستال و شفاف مانند خود مقاومت کمتری در برابر هر گونه فشار و گرما را دارد و در برابر شرایط جوی نامساعد به راحتی می شکند. نه این طور نیست و نباید از نظر ظاهری مقاومت سنگ های طبیعی را قضاوت کرد.

بلکه سنگ چینی ازنا با ظاهر کریستالی و شفاف مانند خود در برابر سرما و گرما و همچنین در برابر هر گونه عوامل فرسایش آور مقاوم بوده و به راحتی در برابر این عوامل از نظر ظاهری و بافت هیچ گونه تغییری نمی کند.

  • سنگ مرمریت کریستالی ازنا نمونه ای از سنگ چینی ازنا می باشد که مقاومت و ظاهر براق مانند آن دلیلی است برای اثبات کردن مقاومت
سنگ ازنا
اسلب سنگ ازنا

کاربردهای سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا به دلیل محبوبیت و مقاومت بالایی که دارد به طور عمده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از موارد استفاده این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ نما
  • کف و دیوار های سرویس بهداشتی
  • راه پله ها
  • کانتر، اوپن و کابینت
  • کف پذیرایی
  • کف ساختمان
  • لابی ساختمان
  • مکان های کم نور(به دلیل قابلیت انعکاس نور)
  • مجسمه سازی
  • بوک مچ و فور مچ

این نوع سنگ در سایر کشور ها هم محبوب بوده و صادرات آن به کشورهایی مانند هند و کشور های اروپایی انجام می شود.

انواع سنگ ازنا

انواع سنگ ازنا با زمینه سفید شفاف و رگه‌هایی دودی رنگ یا مشکی کاربردهای بسیاری در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها داشته و با استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی، قابلیت صیقل پذیری و البته جلوه ظاهری که ایجاد می‌کنند، مورد توجه مهندسان و ساختمان سازان هستند.

سنگ سفید ازنا

سنگ سفید ازنا استحکام و مقاومت بالایی در برابر حرارت، ذوب، انجماد، تغییرات دمایی، نفوذ رطوبت و.. داشته و با ضخامت کمتر در گستره وسیعی از بخش‌های مختلف صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که این سنگ و دیگر سنگ‌های گروه کریستالی یا چینی بافتی زیبا و کریستال مانند دارند به آن‌ها سنگ کریستالی و به دلیل اینکه در هنگام شکستن صدایی مثل شکستن ظروف چنی تولید می‌کنند، به آن‌ها سنگ چینی می‌گویند.

در بررسی کلی سنگ ازنا سفید انواع مختلفی دارد و با رنگ پایه سفید درخشان و رگه‌هایی به رنگ‌های طوسی، مشکی، یشمی و.. به زیبایی درخشیده و با انعکاس نور، تاثیر به سزایی در محیط‌های کم نور دارد. در ادامه با شرح جزئیات بیشتر به معرفی انواع سنگ ازنا خواهیم پرداخت.

سنگ چینی ازنا
سنگ سفید ازنا

سنگ طوسی ازنا

سنگ طوسی ازنا یکی از پرفروشترین انواع این سنگ در سنگ‌‌های چینی یا کریستالی است.  همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، سنگ ازنا سطحی صیقلی و سفید و شفاف دارد که گاها و در برخی موارد با رگه‌هایی دگرگونی از مشکی، طوسی، یشی، زرد و.‌  جلوه‌ای زیباتر پیدا می‌کند.

خطوط طوسی مورب بر روی سطح سفید و یکدست ازنا جلوه پیدا می‌کنند و به خصوص در بخش‌هایی از خانه که تم رنگ‌های خاصی در آن به کار گرفته شده هماهنگ می‌شوند و به کار می‌روند.

سنگ ازنا مشکی

نوع دیگر این سنگ از لحاظ ظاهر، سنگ ازنا مشکی است. این نمونه نیز مثل نوع طوسی و دیگر انواع قابلیت‌های بی نظیر دارد؛ دارای مقاومت بالا در برابر تغییرات دما، ذوب و انجماد است و جلا پذیری بالایی دارد.

تنوع در طرح‌های این محصول بسیار است و با مقاومت زیاد در برابر سایش مانعی برای استفاده در کف پوش ندارد. همچنین جذب و نفوذ آن نسبت به آب برابر صفر است و در انواع مکان‌های مرطوب سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه و.. کارایی زیادی از خود نشان می‌دهد.

معدن سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا از معدنی به همین نام استخراج می‌شود. معدن سنگ چینی ازنا در شهرهای ازنا، درود و الیگودرز قرار دارد. این سنگ برای طی کردن مراحل فرآوری و اعمال تغییرات به کارخانجات سنگبری چند شهر از جمله اصفهان منتقل شده و پس از طی مراحل به اسلب ازنا قابل استفاده در صنعت تبدیل می‌شود.

سنگ ازنا
معدن سنگ ازنا

کوپ سنگ ازنا

در کشور عزیزمان ایران معادن بسیار زیادی وجود دارد، که یکی از این معادن، معدن سنگ کوپ ازنا می باشد، که در شهر ازنا واقع در استان  لرستان قرار دارد. از استخراج کوپ سنگ های ازنا از دل کوه می توان انواع اسلب ازنا، و سنگ های ازنا را فراوری کرده و روانه بازار نمود. وزن کوپ سنگ ازنا حدود 8 تن به بالا می باشد که یا تک کوپ بوده و یا دو کوپ ، ابعاد کوپ سنگ ازنا حدودی از 3*2 بالا یا پایین می باشد. بعضی ازآنها بزرگ و برخی کوچک می باشند.

در حال حاضر ارزش کوپ سنگ ازنا بسیار بالا می باشد و باید این نکته را درنظر داشت که بهترین حالت استفاده از این نوع کوپ ها این است که از نوع فراوری شده آن را تهیه کنید. کوپ سنگ ازنا رنگی بسیار سفید و پاک دارد. ولی ممکن است هنگام فراوری در مرکز کوپ با رگه  های طوسی رنگ مواجه بشویم که به عنوان اسلب بوک مچ یا فور مچ می توان از آن ها استفاده کرد و بسیار زیبا و چشم نواز است.

قیمت کوپ سنگ ازنا

قیمت کوپ سنگ ازنا از حدود  9 میلیون تومان شروع می شود. و البته این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سنگ کوپ ازنا بستگی به وزن و ابعاد کوپ ازنا دارد.

سنگ ازنا
کوپ سنگ ازنا

کارخانه سنگ ازنا

همانطور که گفته شد این سنگ از نوع سنگ های طبیعی هستند. سنگ های طبیعی رنگ ها و اشکال متنوعی دارند و زمانی که با کمی خلاقیت آن را در کارخانه سنگ ازنا تولید می کنند، زیبایی و کارآیی آن ها دو چندان می شود.

کارخانه سنگ ازنا با برند ازنا استون با برش و فرآوری انواع سنگ های ازنا و همچنین سنگ های نما،  کف،  پله ، سنگ قبر وغیره، فعالیت می کند. کوپ های سنگ از معادن سنگ استخراج می شوند و به کارخانه سنگ ازنا انتقال یافته و عملیات فرآوری بر روی آن ها انجام می گیرد.

در کارخانه سنگ ازنا دو تیغه در حال فعالیت هستند که یک تیغه به صورت شبانه روزی سنگ ازنا را  در ابعاد اسلب برش می دهد و تیغه دیگر به سفارشات مختلف در ابعاد متفاوت فعالیت می کند.

29 پاسخ

  1. سنگ فوق العاده ای،نمای بسیار زیبایی به ساختمان میده بسیار چشم نواز..محکم وبادوام به این راحتی شکسته نمیشه یعنی باخیاا راحت جابجا کنید…متشکرم

  2. سلام من اجرا کار سنگ نما هستم در یکی از کارها از سنگ شما استفاده کردم بسیار با کیفیت و عالی بود

  3. سنگ چینی ازنا بسیار عالی هستش چند مشتری من سفارش به کشور عمان داشتند و خرید کردند. قیمت سنگ ازنای که شما دارید و کیفیتی رو که دارید بسیار رضایت بخش بوده، انشالله خدا بهتون برکت بده

  4. با سلام
    من یه سنگ میخوام که جذب آبش خیلی کم باشه، گفتن سنگ ازنا جذب آبش خیلی کمه
    شما کارخانه دارید؟ یا سنگ فروش هستید؟

  5. اینقدر آهنگ فیلمی که گذاشتین قشنگه آدم با آرامش انواع سنگ ازناتون رو می تونه ببینه،
    قیمت سنگ 40 طولی چنده امروز؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×