سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ چینی الیگودرز چیست؟

سنگ چینی الیگودرز یک سنگ کربناتی است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن کانی کلسیت می باشد. دانه های تشکیل دهنده سنگ الیگودرز بلورین و درشت می باشد. به همین خاطر این نوع سنگ از نوع سنگ چینی می باشد.

مشخصات سنگ چینی الیگودرز

سنگ الیگودرز دارای سختی بالایی می باشد. که دلیل آن به علت وجود کانی کوارتز که ماده اصلی تشکیل دهنده یکی از سخت ترین سنگهای موجود یعنی کوارتزیت می باشد.

سیلیس وارد فضای حفره ای بین کوارتز می شود که این سیلیس بعنوان یک ماده سمنتاسیون عمل می کند به همین دلیل کانی کوارتز باعث سختی سنگ می شود.

این سنگ به دلیل وجود کوارتز در کانی های تشکیل دهنده خود دارای سختی و مقاومت فشاری خوبی می باشد.سنگ چینی الیگودرز دارای جذب آب کمی می باشد به همین دلیل مقاومت خوبی در مقابل هوازدگی و مواد شیمایی دارد.

سنگ چینی الیگودرز دارای چسبندگی خوبی با ملات می باشد. همانند سنگ مرمر ساب پذیری خوبی دارد و در مقابل ضربه و خش مقاوم است این امر به علت وجود کانی کلسیت در سنگ الیگودرز که کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ مرمر می باشد.

در واقع می توان گفت سنگ الیگودرز یک سنگ بی عیب و نقص می باشد که مقاومت سنگ تراورتن و ساب پذیری و زیبایی و درخشش سنگ مرمر و سختی سنگ گرانیت را دارد.

به همین دلیل از سنگ الیگودرز می توان در تمام قسمتهای ساختمان چه در پوشش نمای داخلی و چه نمای داخلی و چه در راه پله که نیاز به یک سنگ با مقاومت ضربه ای و فشاری بالا می باشد و چه در ساخت مجسمه که نیاز به ساب پذیری بالا می باشد می توان استفاده کرد.

آنالیز سنگ چینی الیگودرز

درجه پوکی سنگ چینی الیگودرز همانند  سنگ گرانیت بسیار کم می باشد. ولی بر خلاف گرانیت که چسبندگی خوبی با ملات ندارد سنگ الیگودرز چسبندگی خوبی با ملات دارد که استفاده از آن را در پوشش نمای خارجی راحت تر می کند.

در جدول زیر برخی از خواص میکانیکی سنگ الیگودرز را مشاهده می کنید.

جدول آنالیز سنگ چینی الیگودرز
آنالیز سنگ چینی الیگودرز

 

همانطور که مشاهده میکنید مقاومت فشاری سنگ چینی الیگودرز کمی از تراورتن پایین تر و دارای وزن مخصوص متناسب می باشد.

کاربرد

از سنگ الیگودرز می توان در تمامی قسمتهای ساختمان استفاده کرد. همانطور که گفته شد بعلت وجود کانی کلسیت که کانی تشکیل دهنده سنگ مرمر نیز می باشد سنگ الیگودرز دارای درخشش و زیبایی خاصی می باشد که به همین دلیل در بازارهای جهانی بعنوان ماربل سفید یا مرمر سفید شناخته می شود.

سنگ چینی الیگودرز شباهت بسیار زیادی به سنگ کلکته هندی دارد. سنگ چینی الیگودرز را میتوان در هر نوع آب و هوایی بکار برد بعلت جذب آب کم میتوان انرا در مناطق مرطوب و قسمتهایی از ساختمان که در معرض آب و رطوبت قرار دارند مثل حمام و سرویسهای بهداشتی و… استفاده کرد.

 

سنگ چینی الیگودرز
سنگ الیگودرز

 

همچنین بعلت دارا بودن زمینه ای سفید مناسب جهت استفاده در پوشش نماهای خارجی در مناطق گرم و خشک می باشد.
سنگ الیگودرز بعلت تاب فشاری مناسب و مقاومت ضربه و سایشی مناسب از آن میتوان در کفسازی خانه .پارکینگ . راه پله و پاگرد استفاده کرد. همچنین بعلت مقاومت در مقابل مواد شیمیایی که دارد میتوان آنرا در آزماشگاهها کارخانه های صنعتی نیز استفاده کرد.

طرح های آن

سنگ اسلب الیگودرز دارای پس زمینه ای سفید به همراه رگه ها خاکستری و مشکی می باشد که دو طرح بوک مچBook Match و فور مچ Four Match را می توان بر روی آن پیدا کرد که به علت قرینه سازی زیبایی که با این دو طرح میتوان ایجاد کرد زیبایی این سنگ را دو چندان میکند.

در واقع شکل Vو W که در روش تولید قرینه سازی دو اسلب (بوک مچ)و شکل XXکه در شیوه قرینه سازی چهار اسلب (فور مچ) ایجاد می شود زیبایی خاصی به سنگ زیبا می دهد.

قیمت سنگ چینی الیگودرز

سنگ ها نیز از جمله کالاهایی هستند که باید بتوانند با نوع خارجی خود به خوبی رقابت کنند. تا به اینجا که متوجه شدید سنگ چینی الیگودرز، از نظر کیفیت توانسته برخی رقیبان خود را به خوبی از صحنه خارج کند.

سنگ الیگودرز در ابعاد شمش و اسلب برش داده می شود که اگر مشتری درخواست اسلب کند قیمت آن بالاتر خواهد شد.
قیمت سنگ الیگودرز بسته به مقدار رگه ها و سفیدی سنگ متفاوت است. در واقع می توان گفت شما می توانید با یک قیمت مناسب یک سنگ کامل و بی عیب نقص را خریداری کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×