سنگ گرانیت خرمدره

سنگ گرانیت خرمدره

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ گرانیت خرمدره چیست

سنگ گرانیت خرمدره از خانواده سنگهای گرانیت می باشد. که بیشتر خصوصیات آن شبیه سنگ های گرانیتی دیگر می باشد.

سنگ گرانیت یک سنگ آذرین نفوذی می باشد که کانی اصلی آن کوارتز با دانه های تقریبا مساوی است. سنگ گرانیت خرم دره از چندین معدن استخراج می شود که بسته به معدنی که استخراج می شود طیف رنگی متفاوتی دارد مانند(شکلاتی طلایی وصدفی).

متاسفانه این سنگ دارای درجه بندی متنوعی نمی باشد و درجه های ضعیف این کار دارای لکه های مشکی رنگی می باشد که به آن غده می گویند که این غده ها بر روی بهای تمام شده سنگ تاثیر مستقیم می گذارد.

ویژگی های سنگ گرانیت خرمدره

سنگ گرانیت خرم داره دارای سختی و تاب فشاری بالایی است. که علت آن وجود کانی کوارتز در مواد اصلی تشکیل دهنده می باشد.

همچنین درصد جذب آب کمی دارد و وزن مخصوص بالایی دارد که دلیل این امر اینست که کانی های کوارتز با فاصله خیلی کم در کنار هم قرار میگیرند. ساب پذیری سنگ گرانیت خرم دره تا حدودی پایین می باشد.

 این نوع سنگ مقاومت ضربه ای بالایی دارد و عایق صوتی و حرارتی نمی باشد. (بطور کلی سنگهای گرانیت بعلت عدم وجود خلل و فرج در خود عایق مناسبی از لحاظ صوت و حرارت نمی باشند).

سنگ گرانیت خرم دره مقاومت خوبی در مقابل سرما و گرما و هوازدگی دارد. جلاپذیری سنگ گرانیت خرم دره بالا می باشد.

 

سنگ گرانیت خرمدره
گرانیت خرمدره

کاربرد سنگ گرانیت خرم دره

از سنگ گرانیت خرمدره میتوان در پوشش نمای فضاهای داخلی و خارجی و همچنین پوشش کف استفاده کرد. سنگ گرانیت خرم دره بعلت مقاومت خوبی که در مقابل ضربه دارد و همچنین مقاومت فشاری بالایی که دارد بیشتر برای کفپوش پارکینگ ها و راه پله و کف ساختمان و کارگاهای صنعتی استفاده می شود.

از سنگ گرانیت خرم دره می توان در پوشش نماهای داخلی و خارجی استفاده کرد. ولی استفاده از آن بطور کلی برای نما بعلت وزن بالای این سنگ و عدم چسبندگی کافی این سنگ با ملات و احتمال جداشدن آن از نما توصیه نمی شود.

معایب گرانیت خرم دره

از معایب سنگ گرانیت خرمدره می توان به وجود لکه های سیاه در سورتهای ضعیف این سنگ اشاره کرد. این سنگ وزن بالایی دارد و همچنین برش پذیری آن پایین است و علت این امر سختی این نوع سنگ می باشد. در آخر عدم عایق حرارتی و صوتی بودن سنگ گرانیت خرم دره را میتوان از عیوب آن دانست.

مزایای این سنگ

سنگ گرانیت خرمدره تاب فشاری بالایی دارد. (در مقایسه با بعضی دیگر از سنگهای گرانیت مانند نهبندان کمتر می باشد) .جلاپذیری بالایی و مقاومت ضربه ای خوبی دارد. در مقابل هوازدگی مقاوم می باشد و درصد جذب آب پایینی دارد.

قیمت سنگ گرانیت خرمدره

عوامل مختلفی بر روی قیمت سنگ گرانیت خرمدره تاثیر گذار است. از جمله می توان به یکدست بودن و بدون غده بودن سنگ اشاره کرد. (در بعضی از درجه های ضعیف رویه سنگ دارای خلل و فرجهایی می باشد که با رزین پر می کنند).

ضخامت سنگ یکی دیگر از عواملی است که باعث کاهش یا افزایش  قیمت سنگ گرانیت خرمدره می شود .متراژ درخواستی و کیفیت ساب و برش (بسته به نوع رزین و اپوکسی استفاده شده در فراوری سنگ دارد) و ابعاد سنگ از دیگر عواملی است که بر روی قیمت سنگ گرانیت خرم دره تاثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×