نحوه نگهداری از سنگ های طبیعی در ساختمان

سنگ های طبیعی در ساختمان

کاربرد سنگ های طبیعی

سنگ ها یکی از پرکاربردترین مصالح طبیعی هستند که امروزه بیشتر از همیشه در طراحی ساختمان به کار می روند. در واقع دوام و عمر بالای این سنگ ها یکی از مهمترین دلایلی است که افراد ترجیح می دهند از این مصالح بیشتر در ساختمان خود بهره بگیرند.

امروزه در ساختمان های نوساز و یا ساختمان های قدیمی که افراد قصد بازسازی آن را دارند علاوه بر دوام بالای سنگ ها به دلیل رنگ ها و اشکال مختلف این سنگ ها افراد ترجیح می دهند. با به کار بردن سنگ های طبیعی در داخل و بیرون ساختمان نمای زیباتری به دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ببخشند.

سنگ های طبیعی به کار رفته در سقف، دیوارها و کف ساختمان جذابیت خاصی به ساختمان می دهد. اما برای ماندگاری و دوام بالای این سنگ ها نیز باید با نحوه تمیز کردن و نگهداری این سنگ ها به خوبی آشنا بود. تا در زمان تمیز کردن این سنگ ها هیچ خطا و اشتباهی صورت نگیرد تا از دوام و زیبایی آن کاسته شود.

برای تمیز کردن سنگ های طبیعی به کار رفته در کفپوش ساختمان باید دقت زیادی کنید. تا در طول سالیان دراز همچنان این سنگ ها همانند روز اول زیبا و یا حتی زیباتر از همیشه به نظر برسند.

ما برخی از نکات تمیز کردن سنگ های طبیعی به کار رفته در ساختمان را بیان می کنیم. تا شما اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه نگهداری از سنگ های طبیعی در ساختمان خود به دست آورید. پس ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

نحوه نگهداری از سنگهای طبیعی در ساختمان

برای اینکه سطح سنگ ها همچنان براق و زیبا بماند بهتر است. در زمان تمیز کردن از صابون، آب گرم و چند قطره پاک کننده خنثی استفاده کنید. دقت داشته باشید از مواد تمیز کننده ای همچون صابون کمتر در محلول استفاده کنید.

چون موجب تغییر در شکل ظاهری سنگ ها می شود و رگ های را بر روی سطح سنگ ها ایجاد می کند. حتما آب شستشو را چند بار عوض کنید. و دقت داشته باشید بعد از شستن حتما از یک حوله نرم و خشک استفاده کنید.

در شستن سنگ های مرمر و یا سنگ آهک به هیج وجه از محلول سرکه و لیمو استفاده نکنید. به این دلیل که سطح این سنگ ها توسط این محلول کدر و خراشیده می شود و به مرور زمان ساییده می شود.

علاوه بر محلول سرکه و لیمو از پودرها و کرم ها نیز در تمیز کردن سنگ های طبیعی استفاده نکنید. چون نتیجه برعکس داده و موجب خراشیده شدن سطح سنگ ها می شود.

در زمان تمیز کردن و پاک کردن مواد غذایی خشک شده بر روی سنگ های کف آشپزخانه و پذیرایی دقت کنید. از برس نرم به کار ببرید. و به آرامی با حرکات دورانی سطوح سنگ ها را پاک کرده تا در زمان تمیز کردن خراشی روی سنگ ایجاد نشود.

سخن آخر

به کار بردن سنگ های طبیعی در ساختمان نقش قابل توجهی در زیبا سازی نمای ساختمان دارد. پس چه خوب است با رعایت کردن نکات تمیز کردن و نگهداری بر دوام و زیبایی این مدل سنگ ها در ساختمان بیافزایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×