برش سنگ در کارخانه چه مراحلی دارد

مراحل برش سنگ

موضوعی که در این متن قصد داریم به صحبت در مورد آن بپردازیم، برش سنگ در کارخانه و مراحل مختلف آن است. سنگ از جمله مقاوم ترین متریال هایی است که بشر توانسته تا به امروز آن را کشف کند.

انواع و اقسام متفاوتی از سنگ ها در معادن مختلف کشورمان، یافت شده و هر کدام از آنها نیز به دلیل شکل ظاهری و خواصی که دارند در یک قسمت از ساختمان به کار برده می شوند.

برای مثال برخی از سنگ ها مناسب استفاده در کف بوده و برخی دیگر از آنها برای نمای خارجی و یا دیوارپوش کاربرد زیادی دارند. موضوعی که در مورد سنگ های باید مطرح شود این مساله است که معمولا وقتی یک سنگ را از معدن استخراج می کنند، قابلیت استفاده در ساختمان را نداشته و باید تحت عملیات فرآوری و یا برش قرار گیرد.

مراحل اول برش سنگ در کارخانه، انبارداری و انتقال به کارخانه

تمامی سنگ هایی که از معدن استخراج می شوند، در انبار معدن نگهداری شده و در مرحله بعد، توسط یک کارخانه سنگ بری، خریداری شده و به همان جا انتقال پیدا می کنند.

سنگ ها به صورت کوپ های خام و توسط تریلی ها به کارخانه انتقال داده می شوند. در کارخانه، عملیات فرآوری و برش بر روی آنها انجام می گیرد.

کوپ های خام یا به صورت لاشه ای هستند و یا به صورت قالب صابون. معمولا کوپه هایی که به صورت قالب صابون هستند برای انتقال به کارخانه بهترین گزینه می باشند.

مراحل دوم برش سنگ در کارخانه، رفتن سنگ زیر دستگاه کوپ

در این مرحله، کوپ های سنگ خام از تریلی ها تخلیه شده و در یک محل مناسب قرار داده می شوند. باید در قرار دادن کوپ های سنگ دقت کرد تا هیچ خطری کسی را تهدید نکند.

در قدم بعدی، کوپ خام سنگ را زیر دستگاه برش کوپ قرار می دهند. این دستگاه یا یک قله بر ساده است، یا یک سی تیغ و یا یک اره عظیم و بزرگ.

برای برش سنگ توسط هر یک از این دستگاه ها، ابتدا باید کوپ سنگ را در یک جای ثابت نگه داشت تا دستگاه بتواند کار خود را انجام دهد.

بعد از ثابت شدن جای کوپ، برش سنگ توسط دستگاه شروع می شود. معمولا برش های عمودی بر روی کوپ های سنگ اعمال می شود. بعد از برش، تکه های برش خورده باید در یک جای مناسب قرار داده شوند تا رطوبت آنها از دست رفته و خشک شوند.

مرحله سوم برش سنگ در کارخانه، شفاف سازی

در این مرحله و برای انجام شفاف سازی، به نوع سنگ دقت می شود. اگر نوع سنگ، از نوع مرمریت باشد، باید تحت عملیات یو وی قرار گیرد. اگر از نوع تراورتن باشد باید برای مرحله رزین و کوره آماده گردد. و اگر از نوع سنگ گرانیت باشد به عملیات آماده سازی نیازی ندارد.

در قدم بعدی، نوبت به دستگاه ساب می رسد. این دستگاه، لکه ها و تیرگی هایی که بر روی سنگ وجود دارد را از بین برده و ظاهری شفاف و براق برای آن به وجود می آورد.

بهره برداری مرحله چهارم

بعد از انجام ساب زنی، سنگ آماده بهره برداری است. سنگ های بریده شده، ساب زده شده و براق شده در یک جای مناسب قرار داده می شوند تا فراخور نیازهای مشتری برش خورده و به فروش بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×