سنگ بوک مچ و فورمچ چیست و چه کاربردهایی دارد

سنگ بوک مچ و فورمچ

موضوعی که ما در این متن قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، سنگ بوک مچ، فورمچ و کاربردهای آن است. برای افزایش اطلاعات در این حوزه، در ادامه این متن با ما باشید.

آیا تا به حال به تنوع دلنشین و زیبایی که در سنگ ها وجود دارد، دقت کرده اید؟ بشر با کمک سنگ ها می تواند تغییرات قابل ملاحظه ای در فضاهای مختلف ایجاد کند. و به همین واسطه است که امروزه استفاده از سنگ های متفاوت، کاربرد زیادی پیدا کرده است.

اسلب بوک مچ و فورمچ را بیشتر بشناسید

سنگ بوک مچ و فورمچ به سنگ هایی گفته می‌ شود که به صورت قرینه در کنار هم قرار داده می شوند. برای ایجاد این قرینه اگر دو عدد سنگ استفاده شود به آن سنگ بوک مچ گفته می شود.

و اگر چهار سنگ در کنار هم قرار داده شود تا یک شکل قرینه و زیبا حاصل شود، به آن سنگ فورمچ گفته می شود. استفاده از این دو نوع سنگ می تواند تغییر شگرف و قابل توجهی را در یک فضا ایجاد کند.

فرآوری سنگ های اسلب فورمچ و بوک مچ از مراحل ابتدایی استخراج سنگ صورت می گیرد. وقتی سنگ از معدن استخراج می شود، به وسیله دستگاه به ورق‌ هایی که 2 تا 3 سانتی متر پهنا دارند، برش داده می شوند. بعد از برش خوردن در ابعاد سنگ اسلب، این سنگ ها به صورت قرینه سابیده شده تا طرح و نقوشی متقارن پیدا کنند.

کاربردهای این نوع سنگ

 یکی از جاهایی که می توان با کمک این دو نوع سنگ، تغییر زیبایی را در محیط ایجاد کرد، داخل ساختمان است. در برخی ساختمان های لوکس، استفاده از این سنگ های طرح دار طبیعی و زیبا می تواند چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند.

 در فضاهایی مانند رستوران ها و یا هتل ها که لازم است فضا به نحوی کاملا چشمگیر و زیبا مزین شده و مخاطبان از تماشای آن لذت ببرند، استفاده از بوک مچ و فورمچ می تواند گزینه های خوبی برای رسیدن به این هدف باشد.

نمای ساختمان های لوکس و لاکچری نیز از دیگر فضاهایی هستند که امکان نصب این دو نوع سنگ در آنها فراهم می باشد.
دیوارپوش های ساختمان های لاکچری نیز از دیگر گزینه های مناسب برای نصب این نوع سنگ می باشند. طرح زیبایی که بر روی این سنگ ها به چشم می خورد، می تواند هر فضایی را از سردی و یکنواختی خارج کرده و ظاهری متفاوت در آن ایجاد کند.

 لابی ساختمان های مجلل نیز از دیگر جاهایی است که می توان حضور این سنگ ها را مشاهده کرد. استفاده از این دو نوع سنگ به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند در تغییر فضا و محیط، با کارآمدی بالایی ظاهر می شوند.

 نصب آن در سرویس های بهداشتی نیز از دیگر کاربردهای این دو نوع سنگ به شمار می رود.

موضوعی که خوب است به صورت کلی در مورد استفاده از سنگ های فور مچ و بوک مچ ذکر گردد این می باشد که این دو نوع سنگ را با کمک دستگاه هایی گران قیمت برش می دهند.

به همین دلیل از سایر سنگ های موجود در بازار گران تر بوده و در جاهایی که باید یک ظاهر لاکچری و لوکس ایجاد گردد، استفاده از این دو نوع سنگ کاربرد بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×