سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ تراورتن دره بخاری چیست؟

سنگ های موجود در طبیعت به سه دسته آذرین، رسوبی و دگرگون تقسیم بندی می شوند. که سنگ تراورتن دره بخاری نمونه ای از سنگ های آهکی (زیر شاخه سنگ های رسوبی) می باشد. که در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دره بخاری، از دسته سنگ های ساختمانی است که از رسوبات دریاها، رود خانه ها ، چشمه، آب گرم و یا رسوبات آب های معدنی غارها بجا مانده و دارای وزنی معادل ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

در طی سالیان گذشته استفاده از انواع سنگ دره بخاری، جهت نمای بیرونی ساختمان ها و در برخی از فضاها به عنوان کفپوش، بسیار رواج پیدا کرده است.

تراورتن دره بخاری استخراج شده از معادن دارای سُرت های مختلف رنگ روشن (سفید و کرم) است. در دو نوع موج دار (Vein Cut) و بی موج (Cross Cut) برش داده می شود.

ویژگی های تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری، بعد از تراورتن حاجی آباد، از مرغوب ترین و بهترین سنگ موجود در بازار ایران است.  قابل برش در ابعاد مختلف می باشد. از ویژگی های آن می توان به مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوایی، رنگ بندی متنوع و قابل استفاده هم در محیط های داخلی و هم در محیط های خارجی اشاره نمود.

 تراورتن دره بخاری به دلیل ویژگی های ممتازی که دارند، برای استفاده در نمای ساختمان ها، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ویژگی هایی چون براق بودن، مقاومت بالا، ضد جذب آب و رطوبت، طرح روی سنگ (موج دار بودن یا بی موج بودن)، تخلخل مناسب و استحکام آن در برابر ساییدگی را برای این نوع سنگ می توان نام برد.

 رنگ روشن.
ساب پذیری.
درخشندگی و نمای براق.
مستحکم در برابر ساییدگی.
مناسب مناطق بارانی (جذب آب پایین).
تخلخل مناسب و چسبندگی ایده آل با ملات و دیوار نما.

معایب تراورتن دره بخاری

 وزن زیاد
قیمت بالا در بعضی سورت ها.

 

انواع تراورتن دره بخاری

سنگ ها را از نظر نوع برش به دو دسته موج دار و بی موج تقسیم بندی می کنند. سنگ تراورتن دره بخاری اکثراً¬ به صورت کوپ بوده  است. اگر در جهت عمود بر موج های آن بریده شود، موج دار (Vein Cut) و اگر کوپ در راستای موج ها برش داده شود، بدون موج (Cross Cut) می گویند.

برش بدون موج، قابل استفاده در نماهای کلاسیک و مدرن است و دو نوع فرآوریِ چرمی و ساییده روی آن صورت می گیرد.

کاربرد سنگ دره بخاری

این نوع تراورتن به دلیل ویژگی هایی که دارد در بخش های مختلف ساختمانی نظیر: نمای اصلی و بیرونی، دیواره های داخلی، ساخت مصنوعات دکوراتیو، محوطه سازی نمای داخلی ساختمان و در نمای کلاسیک و مدرن کاربرد دارد.

معادن سنگ تراورتن دره بخاری

معدن سنگ تراورتن دره بخاری، که در استان مرکزی، شهرستان محلات، جاده خمین و در مجاورت معدن حاجی آباد فرار گرفته است، دارای سینه کارهای متعدد، با استخراج بیش از 15 هزار تن می باشد.

سورت و درجه بندی آن، که شامل سوپر، ممتاز، درجه یک و نهایتا درجه 2 است، پس از استخراج و طرق مختلف فرآوری تعیین می گردد.

قیمت سنگ تراورتن دره بخاری

. قیمت سنگ تراورتن دره بخاری نیز همانند دیگر محصولات و کالاهای مصرفی، به عوامل متعددی نظیر: رنگ، نوع برش (موج دار و بی موج بودن)، کیفیت فرآوری، ضخامت بستگی دارد. که در اینجا به اختصار توضیح می دهیم.

رنگ

مهمترین پارامتر، در بازار سنگ ساختمانی ایران، درجه رنگ سنگ است، به طوری که هر چه درجه روشنی سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ تراورتن دره بخاری نیز بیشتر خواهد شد.

ابعاد

برش های دقیق و ابعاد بلندتر سنگ، سبب افزایش قیمت این نوع سنگ می شود.

 کیفیت فرآوری

فرآوری سنگ از طریق مختلفی نظیر: اپوکسی، ساب و رزین انجام می شود تا سنگ آماده استفاده شود. این روشهای فرآوری در تعیین قیمت تراورتن دره بخاری تاثیرگذار هستند.

 موج و روش برش

از دیگر عوامل تاثیرگذار، موج و هاله در سنگ است، یعنی هر چه میزان موج کمتر باشد، به قیمت نیز افزوده می شود.

 ضخامت

با افزایش ضخامت سنگ، قدرت آن بالا رفته و در نتیجه قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

 میزان ساب پذیری

“ساب زدن یا لایه روبی” سنگ، جهت هم تراز کردن، ترمیم حفره ها و از بین بردن جای مواد اسیدی و لکه های سرسخت صورت می گیرد.

حال هرچه میزان ساب پذیری سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ تراورتن دره بخاری نیز به تبع بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×