سنگ لایم استون مرودشت

سنگ لایم استون مرودشت

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ لایم استون مرودشت یکی از مدلهای سنگ لایم استون می باشد. این سنگ یکی از سفید ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آید. همانند سایر لایم استون ها، سنگ لایم استون مرودشت آهکی است و میزان جذب آب در آن بسیار بالا می باشد.

همین امر موجب شده است تا نتوانند از این سنگ در مکان های مرطوب و سنگ فرش ها استفاده کنند. لایم استون مرودشت ترکیبات کربناته دارد و قسمت عمده ی آن را کانی کلیسیت تشکیل داده است.

اگر بخواهید به لحاظ علمی این سنگ را بررسی کنید، می توان گفت که لایم استون مرودشت در محیط ها دریایی کم عمق تشکیل شده است.

بافت  انواع سنگ لایم استون ریز و متوسط است. در صورتی که درصد کانی کلیسیت به صورت خالص در لایم استون مرودشت بالا باشد، رنگ آن سفید یکدست می باشد.

اما در هنگام وجود ناخالصی های رسوبی در آن، رنگ سنگ لایم استون مرودشت می توان به کرم و یا بژ تغییر رنگ دهد. مهم ترین نوع ناخالصی در این سنگ، رس می باشد. در ادامه به بررسی کاربردها، مزایا و معایب این سنگ می پردازیم.

کاربرد سنگ لایم استون مرودشت

سفیدی یکدست و زیبای سنگ لایم استون مرودشت آن را به گزینه ای مناسب برای سنگ نمای داخلی ساختمان ها تبدیل کرده است. در برخی درجه بندی های آن، دانه های مشکی رنگی به چشم می خورد.

این لکه ها حاصل ناخالصی های موجود در این سنگ می باشند. از سنگ لایم استون مرودشت به صورت ساییده، تیشه ای، چرمی و… در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می کنند.

لایم استون مرودشت یکی از پرکاربرد ترین سنگ ها در دکوراسیون داخلی می باشد. پوشش دیوار راه پله ها، دیوار پارکینگ ها و نمای داخلی ساختمان ها در مناطق گرم و خشک که آب و هوای تمیزی دارند، همگی از کاربرد های این سنگ می باشند.

به عبارتی، سنگ لایم استون مرودشت یکی از سنگ های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. اگر قصد دارید از لایم استون مرودشت برای نمای خارجی ساختمان خود استفاده کنید، باید با استفاده از مواد نانو بر روی سطح این سنگ یک لایه پوشیی ایجاد کنید.

این لایه می تواند آن را تا حد زیادی در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم کند. برای ایجاد چسبندگی بالا در هنگام استفاده از این سنگ در نما، نیاز است تا دقت زیادی در هنگام اجرا و نصب به خرج دهید.

معادن سنگ لایم استون مرودشت

معادن سنگ لایم استون مرودشت در استان فارس، شهر مرودشت واقع شده است. در واقع نام گذاری این سنگ هم با توجه به مکان استخراج آن صورت گرفته است.

مزایای استفاده از سنگ لایم استون مرودشت

یکی از امتیازات ویژه ای که لایم استون مرودشت دارد، ظاهر آن می باشد. سفیدی یکدست و زیبایی که این سنگ دارد توجه بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کرده است.

این سنگ این امکان را برای کارفرمایان میسر می کند که بتوانند پروژه های خود را با قیمت کمتری به پایان برسانند و همچنان زیبایی کار را حفظ کنند.

در مقایسه با سنگ های با کیفیت تر با ظاهر مشابه سنگ لایم استون مرودشت، قیمت این سنگ کمتر می باشد. به همین دلیل میزان استفاده از آن در دکوراسیون داخلی افزایش پیدا کرده است.

سنگ لایم استون مرودشت به دلیل تشکیل شدن از کانی کلسیت، سختی کمی دارد و مقاومت سایشی آن پایین می باشد. به همین دلیل توصیه می شود تا از آن در مکان های پرتردد مانند کفپوش پیاده رو ها و یا پارکینگ ها استفاده نشود. در صورت استفاده در این مکان ها، سطح سنگ به تدریج دچار فرسایش شده و از بین می رود.

یکی دیگر از دلایل که باعث می شود تا سنگ لایم استون برای استفاده در مکان های پرتنش مانند پارکینگ مناسب نباشد، مقاومت فشاری، مقاومت خمشی و مقاومت کششی پایین این سنگ می باشد.

اگر همچنان قصد دارید تا از این سنگ به عنوان کف پوش پارکینگ و یا پیاده رو ها استفاده کنید بهتر است از برش های ضخیمی از این سنگ استفاده کنید. این می تواند تا حد زیادی از ترک خوردگی و از هم گسیختگی آن جلوگیری کند. لایم استون مرودشت، ساب پذیری خوبی دارد و می تواند در خروجی، سطحی یکدست و صیقلی را به شما بدهد.

معایب این سنگ

همانطور که گفته شد، سنگ لایم استون به دلیل ساختار آهکی که دارد، به میزان زیادی آب را به خود جذب می کند. به همین دلیل نمی توانید از این سنگ در مکان های مرطوب استفاده کنید. به علاوه جرم پذیری لایم استون مرودشت بالا می باشد و با قرار گیری در معرض آلودگی به راحتی کثیف می شود.

با توجه به جذب آب بالای این سنگ، لک پذیری آن هم بالا می باشد. این باعث می شود تا به مرور زمان میزان زیادی از جرم و لک وارد حفرات موجود بر روی سطح این سنگ شود. در نتیجه به تدریج ظاهر سفید و یکدست سنگ لایم استون مرودشت، شفافیت و سفیدی خود را از دست می دهد.

سنگ لایم استون مرودشت یک نوع سنگ آهک است به همین دلیل انحلال پذیری آن بالا می باشد. به همین دلیل در صورت تماس مداول با آب، دچار انحلال می شود و با گذشت زمان، ظاهر سنگ دچار فرسایش می شود.

به همین دلیل است که استفاده از سنگ لایم استون مرودشت در محیط های پر رفت و آمد و محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی توصیه نمی شود.

اگر در شهر های مرطوب مانند شهر های شمالی کشورمان زندگی می کنید، بهتر است از سنگ لایم استون مرودشت برای نمای بیرونی ساختمان خود استفاده نکنید.

به دلیل آهکی بودن این سنک، مقاومت آن در برابر محلول های اسیدی پایین است. اگر برای شستشوی این سنگ از محلول های اسیدی استفاده کنید، حتی اگر محلول ضعیف باشد، می تواند منجر به خوردگی و از بین رفتن سنگ شود.

اگر بافت سطحی سنگ تخریب شود، ظاهر آن زیبایی خود را از دست خواهد داد. بهترین راه برای پاک کردن سنگ لایم استون مرودشت، استفاده از یک دستمال مرطوب و یا در صورت نیاز از محلول های پاک کننده ی غیر اسیدی استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، بر روی سطح سنگ لایم استون مرودشت، حفره هایی وجود دارد. علاوه بر این جذب آب در این سنگ زیاد است. جذب آب زیاد، طول عمر این سنگ را کاهش می دهد.

اگر در هنگامی که آب درون حفره های سنگ لایم استون مرودشت قرار دارد، به دمای صفر درجه برسد و مجدد ذوب شود، تکرار این فرآیند ذوب و اجماد باعث تخریب سنگ می شود.

به همین دلیل نباید از این سنگ برای نمای خارجی ساختمان هایی که در مناطق مرطوب مانند شمال کشور قرار دارند، استفاده شود. یکی دیگر از پدیده هایی که ممکن است در این سنگ  مشاهده کنید، پدیده شوره زدگی است.

محلول های مختلف پس از اینکه وارد حفره های سنگ می شوند، کربنات موجود در این سنگ را در خود حل می کنند و پس از مدتی به صورت شوره بر روی سطح سنگ دیده می شوند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که وجود شوره بر روی سطح سنگ لایم استون مرودشت، می تواند از ایجاد شوره های بیشتر جلوگیری کند. اگر شوره را از سطح آن پاک کنید، دوباره شوره ایجاد می شود و این زنجیره به صورت متوالی ادامه دارد.

سایر کاربرد ها

علاوه بر موارد گفته شده، سنگ لایم استون مرودشت در موارد زیر نیز به صورت گسترده کاربرد دارد:

نمای داخلی ساختمان

پوشش دیوار را پله ها، پارکینگ و…

صنایع دستی، مجسمه های سنگی، مصنوعات دکوراتیو سنگی و…

قیمت سنگ لایم استون مرودشت

با توجه به تنوع زیاد در مدل های لایم استون مرودشت و همچنین ثابت نبودن قیمت ها، ارائه یک قیمت واحد برای این سنگ ممکن نمی باشد. اما عوامل متعددی هستند که بر روی قیمت سنگ لایم استون مرودشت تاثیر گذارند. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

درجه سنگ

سنگ ها را بر اساس کیفیت و مرغوبیت آن دسته بندی می کنند. هر چه درجه سنگ کمتر باشد، کیفیت آن بالاتر است.

ابعاد سنگ

بدیهی است که با توجه به اینکه چه میزان از سنگ لایم استون مرودشت را نیاز دارید، قطر و ارتفاع آن چقدر است و… قیمت سنگ می تواند تغییر کند.

نوع فرآوری

سنگ لایم استون مرودشت را با روش های مختلف فرآوری می کنند. نوع فرآوری می تواند بر کیفیت و طول عمر مفید آن تاثیر گذار باشد. از این رو در هنگام خرید به نوع فرآوری سنگ لایم استون که ممکن است ساییده، تیشه ای و یا چرمی باشد، توجه داشته باشید.

در صورتی که سنگ لایم استون با یکی از روش های چرمی و یا شیشه ای فرآوری شود، میزان لکه های موجود بر روی ان کمتر به چشم می آید.

متراژ سنگ

واضح این که هر چقدر متراژ بیشتری از لایم استون مرودشت نیاز داشته باشید، قیمت تمام شده ی آن هم برایتان بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×