سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ مرمریت لاشتر یکی از سنگ های زیبای ایرانی است که با پس زمینه مشکی رنگ، جلوه ی خیره کننده ای دارد. این سنگ می تواند پس زمینه ای به رنگ های خاکستری یا سیاه رنگ داشته باشد.

سورت بندی سنگ مرمریت لاشتر بر اساس میزان رگه های سفیدی که بر روی آن وجود دارد، انجام می شود. از معروف ترین و پرفروش ترین سنگ های طبیعی مرمریت در جهان، مرمریت لاشتر است که شباهت بسیار زیادی به سنگ ایتالیایی Pietra Gray Marble دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را با ویژگی ها و کاربرد های این سنگ خیره کننده اشنا کنیم.

ویژگی های سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر یکی از قدیمی ترین سنگ های دیده شده در ایران است و با بررسی آثار باستانی این سنگ در بسیاری از بنا ها و سازه های قدیمی یافت می شود.

در گذشته از این سنگ به صورت تراش کاری شده در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کردند. مرمریت لاشتر در ساخت انواع مختلف لوازم منزل، ساختمان سازی، سنگ فرش مکان های عمومی، ساختمان سازی و… کاربرد دارد.

یکی از دلایل کاربرد گسترده ی این سنگ در طول سالیان دراز می تواند مقاومت بالای آن در برابر گرما، سرما و شرایط مختلف جوی باشد.

زیبایی مرمریت لاشتر علاوه بر اینکه توجه بسیاری از معماران و دیزاینر های داخلی را به خود جلب کرده است، مورد توجه بسیاری از کشور های خارجی قرار گرفته و صادر می شود.

از آن جایی که مرمریت لاشتر یکی از سنگ های خانواده ی مرمریت است، مقاومت خوبی دارد. یکی از کاربرد های رایج آن، استفاده در زمینه دکوراتیو است. این سنگ در ابعاد مختلفی برش داده می شود و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از مرمریت لاشتر در ساخت نمای میدان نقش جهان هم استفاده شده است. این می تواند به دلیل مقاومت خوبی باشد که مرمریت لاشتر در مقابل شراط مختلف آب و هوایی از خود نشان می دهد.

مزایای سنگ مرمریت لاشتر

بارز ترین ویژگی های سنگ مرمریت لاشتر عبارتند از:

• جذب آب کم و در حد صفر

میزان خلل و فرج بر روی این سنگ بسیار کم می باشد و تا حد زیادی با استفاده از رزین اپوکسی پوشیده شده است. به همین دلیل از آن در مکان های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

• ضد لغزش 

سطح سنگ مرمریت لاشتر تیشه خورده است و از هرگونه لغش جلوگیری می کند.

• مقاومت بالا

این سنگ در مقابل انواع شرایط جوی مقاومت دارد. بسیار متراکم است و ساب پذیری خوبی دارد.

• قیمت مناسب در مقایسه با سایر سنگ های مشابه

معدن سنگ مرمریت لاشتر

اصفهان یکی از اصلی ترین مراکز تولید سنگ در ایران است. معدن سنگ مرمریت لاشتر با 3000 تن استخراج ماهانه در نزدیکی جنوب استان اصفهان، در منطقه ی لاشتر واقع شده است که از مرغوب ترین سنگ های این استان به شمار می رود. سنگ های استخراج شده از این معدن به روش های مختلف فرآوری می شوند و در نهایت وارد بازار داخلی و جهانی می شوند.

فرآوری های مرمریت لاشتر

از جمله فرآوری های مرمریت لاشتر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

• مرمریت لاشتر سابیده و هوند

• سند بلاست (بوش همر)

• مرمریت لاشتر بوش همر چرمی

• سنگ لاشتر تیشه ای

• سنگ مرمریت لاشتر گیوتین

• سنگ مرمریت لاشتر کوبیک

در طی فرآیند تولید و فرآوری مرمریت لاشتر، برای پوشاندن خلل و فرج های موجود در این سنگ از رزین اپوکسی استفاده می شود. رزین اپوکسی تمامی سوراخ های ریز موجود بر روی این سنگ را پوشش داده و مقاومت آن را افزایش می دهد.

کاربرد های مرمریت لاشتر

به طور خلاصه مهم ترین کاربرد های سنگ مرمریت لاشتر عبارتند از:

• دیوار های بنا ها و ساختمان

• کف ساختمان ها

• کف و دیوار راه پله ها

• سرویس بهداشتی

• کارهای دکوراتیو

• میز و کانتر آشپزخانه

• پیاده رو و جدول خیابان ها

• در پوش

• نمای بیرونی ساختمان ها و بناهای تاریخی

با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که مرمریت لاشتر دارد، کاربرد های متنوعی دارد. از مرمریت لاشتر صیقلی به عنوان کفپوش در مکان های عمومی همانند لابی ها، کافی شاپ ها، سینما استفاده می شود.

علاوه بر این، مرمریت لاشتر برای پوشاندن کف حمام و سرویس بهداشتی هم مناسب است. معمولا در طراحی های داخلی سالن ها از این سنگ استفاده می شود.

مرمریت لاشتر در ابعاد اسلب برای پوشاندن دیوار های داخلی ساختمان ها و راه پله ها کاربرد دارد. از سنگ مرمریت لاشتر که به صورت بوش همر و یا بوش همر چرمی فرآوری شده است به عنوان سنگ فرش محوطه ها و نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می کنند.

سنگ کوبیک برای سنگ فرش خیابان و پیاده رو ها کاربرد دارد. سنگ مرمریت لاشتر گیوتین هم در نمای داخلی و بیرونی ساختمان به کاربرده می شود.

 

سنگ مرمریت لاشتر
سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر ضد لغزش است. این به دلیل نوع فرآوری تیشه ای آن است که این سنگ را به گزینه ای مناسب برای کف و سنگ فرش محوطه ها تبدیل کرده است.

یکی دیگر از مکان هایی که از سنگ مرمریت لاشتر برای نمای آن استفاده شده است، میدان آزادی تهران است. این ثابت می کند که سنگ لاشتر می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده در مکان های شلوغ و پر ترافیک باشد.

علاوه بر این مورد، سنگ مرمریت لاشتر دارای رنگ پس زمینه ی تیره است و آلودگی های ناشی از قرار گیری در محیط های پر ترافیک و شلوغ را نشان نمی دهد.

سنگ مرمریت لاشتر را در ابعاد اسلب هم برش می زنند. این سنگ قابلیت تبدیل به بوک مچ و فور مچ شدن هم دارد و می تواند رگه ها و طرح های طبیعی و زیبای خود را به خوبی به نمایش بگذارد.

انواع سنگ مرمریت لاشتر

با اینکه سنگ مرمریت لاشتر در دسته سنگ های مرمریت قرار می گیرد اما با توجه به نوع فرآوری که دارد درجات و کیفیت های مختلفی می تواند داشته باشد.

به طور مثال برخی از کارخانه های تهیه و فرآوری سنگ لاشتر، این سنگ را به شکل نسابیده عمل می آورند و پس از آن تیشه خور می کنند. مرحله تیشه خور کردن سنگ مرمریت لاشتر می تواند به دو صورت دستی و یا دستگاهی انجام شود.

در صورت انجام تیشه خور کردن با دستگاه به آن سنگ مرمریت تیشه دستگاهی و در صورت تیشه خور کردن سنگ با دست به آن سنگ مرمریت لاشتر تیشه دستی می گویند.

دلیل تیشه خور کردن سنگ مرمریت لاشتر آن است که برای استفاده در مکان های خارجی مناسب شوند و با افزایش میزان اصطکاک، از لغزش جلوگیری کنند.

سنگ مرمریت لاشتر را در دو مدل به فروش می رسانند. سنگ مرمریت لاشتر کم تیشه و سنگ مرمریت لاشتر پر تیشه.
فرق این دو مدل در آن است که سنگ مرمریت کم تیشه تنها یک بار تیشه خورده است و سنگ پرتیشه چندین مرتبه تیشه می خورد در حدی که هیچ جای خالی بر روی آن دیده نمی شود.

قیمت سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر بر اساس معیار های متعددی قیمت گذاری می شود. از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

نوع سنگ لاشتر و جنس آن

اینکه این سنگ به چه روشی فرآوری شده باشد و از چه نوعی باشد می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت سنگ مرمریت لاشتر تاثیرگذار باشد.

نداشتن لکه بر روی سنگ

هر چقدر سطح سنگ یکدست تر، بدون لکه، سوختگی و… باشد ارزش آن بیشتر است.

سورت بندی سنگ

هر چقدر میزان رگه های موجود بر روی سطح سنگ کمتر باشد، به عبارت دیگر در صد خلوص آن بالاتر باشد، سورت بندی آن بالاتر است و به نسبت، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

ضخامت سنگ

هر چقدر قطر سنگ مورد نظر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

ساب سنگ،لب پر نبودن سنگ،  برش سنگ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ مرمریت لاشتر می باشد.

نوع متریال مورد استفاده در فرآوری سنگ

اینکه در هنگام فرآوری مرمریت لاشتر از چه متریالی استفاده شده هم می تواند بر روی قیمت مرمریت لاشتر تاثیر گذار باشد. از جمله این متریال عبارت است از: رزین، اپوکسی، یو وی (uv)، توری پشت سنگ، لقمه ساب و…

نحوه حمل و نقل

برای حمل و نقل سنگ مرمریت لاشتر در ابعاد اسلب از پالت هایی از جنس چوب و یا فلز استفاده می کنند. تعداد پالت ها می تواند بر روی قیمت سنگ مرمریت لاشتر تاثیر گذار باشد. هر کدام از این پالت ها می توانند قیمتی در حدود 15 تا 25 هزار تومان داشته باشد.

ارسال سنگ

فاصله بین شما و کارخانه ای که قصد خرید سنگ مرمریت لاشتر را از آن دارید هم بر روی قیمت تمام شده ی سنگ برای شما تاثیر گذار است. بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت حمل و نقل، با باربری های شهر مبدا تماس بگیرید.

با در نظر گرفتن قیمت هر کدام از موارد گفته شده می توانید به طور نسبی قیمت سنگ مرمریت لاشتر را به دست بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر و به روز تر، بهتر است به صورت آنلاین از سایت های فروشنده ی سنگ مرمریت لاشتر استعلام بگیرید و یا اینکه به صورت مستقیم با کارخانه های تولید کننده ی سنگ مرمریت لاشتر در تماس باشید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×