سنگ مرمر سبز

سنگ مرمر سبز

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

 

در میان سنگ های موجود در جهان سنگ مرمر یکی از با کیفیت ترین و لوکس ترین سنگ ها می باشد که پر رنگ ترین ویژگی آن، قابل عبور بودن از روی سطح آن است.

ویژگی ها و مزایای سنگ مرمر باعث شده تا نسبت به سنگ های دیگر دارای قیمت بیشتری باشد و از آن در پروژه های لوکس استفاده کنند. سنگ مرمر دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از معروف ترین و مشهورترین انواع آن، سنگ مرمر سبز است و به آن مرمر یشمی هم گفته می شود.

ما در این مقاله تصمیم داریم به بررسی تمام ویژگی های سنگ مرمر سبز بپردازیم، همچنین علاوه بر این ویژگی ها، قیمت، انواع، کاربرد و معادن این سنگ را هم مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید به خریداری این اقدام کنید و یا این که برای ساخت ساختمان خود از این سنگ استفاده کنید این مقاله را از دست ندهید.

مرمریت سبز یا اونیکس از کم یاب ترین سنگ های موجود در جهان می توان به سنگ مرمر سبز یا همان اونیکس اشاره کرد، که همزمان در میان سنگ های ساختمانی هم به عنوان پرطرفدار ترین سنگ شناخته شده است.

همان طور که در ابتدای مطلب هم عنوان کردیم این سنگ ها در ساخت ساختمان های لوکس و مجلل کاربرد بسیار زیادی دارد و دلیل قیمت بالای آن هم کمیاب بودن و صادراتی بودن آن به نسبت دیگر سنگ ها است.

سنگ های اونیکس یا همان مرمر سبز دارای زمینه سبز تیره و رگه های سفید یا قهوه ای می باشد و دلیل جلوه زیبای این سنگ هم دارا بودن همین ویژگی هاست.

ویژگی های سنگ مرمر سبز

1. سرسخت بودن
2. قدرت
3. بافت
4. رنگ

حلالیت به گونه ای که این سنگ ها آن قدر قابلیت صیقل خوردن را دارند تا به حالت شفافیت آینه برسند. این نکته را در نظر داشته باشید که سنگ مرمر سبز یک پیشنهاد عالی و مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی است. اصفهان، کرمان، آذر شهر، هرات از تولید کنندگان سنگ مرمر سبز می باشند.

سنگ مرمر سبز آذر شهر

از فعال ترین شهرها در حوزه تولید سنگ مرمر سبز می توان به آذرشهر اشاره کرد که در شمال غربی ایران قرار دارد. سنگ مرمر سبز یا همان اونیکس را می توان در سرویس های بهداشتی، سنگ فرش های خانه ها و واحد های تجاری، کانتر آشپزخانه، کف هتل ها، تالار ها، دکوراسیون های داخلی، اماکن مذهبی و… استفاده کرد.

نکته ای که در خصوص این سنگ ها وجود دارد، این است که با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارد و استفاده از آن در پروژه های ارزان از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. سنگ های مشابه مرمر سبز– مرمر سفید، مرمر پرتقالی، مرمر صورتی، کاپوچینویی می باشد.

سنگ مرمر اصفهان

اصفهان هم به عنوان قطب تولید سنگ ساختمانی در ایران و حتی در جهان شناخته شده است. شاید سوال برای شما کاربران گرامی پیش بیاید که در اصفهان هیچ معدن سنگ مرمری وجود ندارد، پس علت این شهرت چیست؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که، با این که معدن سنگ مرمری در اصفهان وجود ندارد اما کارخانجات پرداخت سنگ با ابزار آلات و تجهیزات بسیار پیشرفته در این شهر وجود دارد، که اغلب کوپ سنگ ها از شهرهای مختلف به این شهر برای پردازش و برش آورده می شوند. به همین دلیل اصفهان را می توان به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان سنگ مرمر سبز معرفی کرد.

سنگ مرمر سبز کرمان

از شهرهایی که معدن سنگ مرمر سبز دارند، می توان به آذر شهر، شاهین دژ، جلفا، هرات افغانستان اشاره کرد که هر ساله چندین هزار تن سنگ مرمر سبز از این معادن استخراج شده و برای مصرف در داخل کشور و یا همچنین صادرات به کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمر سبز استخراج شده از معادن ایران طرفداران زیادی در بین کشورهای اروپایی را به خود جذب کرده است و دلیل این محبوبیت، زیبایی و شگفت انگیز بودن آن است. این نکته را در نظر داشته باشید که استان کرمان معادن سنگ مرمر سبز زیادی را در خود جای داده است.

سنگ مرمر سبز هرات

علاوه بر شهرهایی که از ایران برایتان عنوان کردیم، افغانستان راهم می توان قطب تولید کننده سنگ مرمر سبز دانست. در شهر هرات نوعی مرمر تولید می شود که به مرمر سبز هرات معروف است. این سنگ کاربرد زیادی در ساخت کف لابی هتل ها، دیواره های لابی، سرویس های بهداشتی، اماکن مذهبی و… دارد.

قیمت سبز مرمر سبز

سنگ مرمر سبز مانند تمام دیگر سنگ ها قیمت ثابتی ندارد و برای آن نمی توان قیمت مشخصی عنوان کرد و در تعیین قیمت این سنگ چند فاکتور اصلی و مهم وجود دارد که در صورتی که هر کدام از این معیار و فاکتور ها تغییر کنند، در نهایت قیمت سنگ هم به نسبت آن ها تغییر پیدا می کند. این فاکتورها شامل موارد زیر هستند:

1. اندازه برش سنگ
2. ضخامت نهایی سنگ
3. رگه و ترک های موجود در سنگ
4. پرداخت هایی که بر روی سنگ انجام می شود
5. کنتراست رنگ سنگ

و در انتها هر سنگی که تولید می‌ شود، ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارا می باشد و با در نظر گرفتن موارد بالا سنگ را قیمت گذاری می کنند.

همچنین مشتریان هم با توجه به نوع پروژه ساختمانی که دارند یا بودجه مورد نظرشان با مشورت مهندسین و معماران، سنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس به خرید آن اقدام می کنند.

ویژگی های سنگ مرمر سبز

• متراکم بودن
• داشتن سطح صیقلی و بسیار براق
• ساب پذیری عالی
• جذابیت و زیبایی خیره کننده
• داشتن قابلیت عبور نور
• مقاومت بسیار بالا در برابر سایش
• مقاومت بسیار بالا در برابر فشار های زیاد
• جذب آب به مقدار کم
• قابل استفاده در فضای داخلی ساختمان
• مورد استفاده در مکان های مذهبی
• مناسب برای استفاده در فضا هایی چون هتل ها، تالار های پذیرایی، سرویس های بهداشتی، سنگ پله ها، حواشی آسانسور ها، محوطه سازی، نمای خارجی ساختمان ها، سنگ فرش کف هال، اتاق خواب و…..

 

 

سنگ مرمر سبز
مرمر سبز

مشخصات ظاهری سنگ مرمر سبز

همان طور که برایتان عنوان کردیم، سنگ مرمر سبز در دسته جذاب ترین و زیبا ترین سنگ های مرمر قرار می گیرد که رنگ زمینه سبز با رگه های سفید یا طلایی دارد. کرمان، آذرشهر و ارومیه دارای معدن های بسیار غنی در کشور برای تولید سنگ مرمر به حساب می آیند.

نکته ‌ای که در خصوص ویژگی ظاهری سنگ مرمر سبز باید عنوان کرد، این است که داشتن رگه های طلایی ظریف در این سنگ ها در کنار نورپردازی مناسب و استاندارد یک منظره زیبا و جذابی را برای دیوار یا کف محل مورد نظر شما ایجاد می کند و هر چقدر صیقل بیشتری به سطح این نوع از سنگ های مرمر داده شود، درخشندگی آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

در نظر داشته باشید که سنگ های مرمر سبز به مرور زمان در برابر نور خورشید دچار تغییر رنگ می ‌شوند و به همین دلیل به افراد توصیه می کنیم که از استفاده و به کار بردن اکثریت سنگ های مرمر در برابر نور مستقیم خورشید بپرهیزند.

اسلب سنگ مرمر سبز

اسلب نوعی روش فراوری سنگ می باشد که مزایای بسیار زیادی چه از لحاظ اقتصادی و چه از جهات دیگر دارد و علت آن هم کمبود ضایعات سنگ پس از تولید است.

چرا که در این روش، فراوری به صورت پیشرفته و با استفاده از تجهیزاتی مانند یووی انجام می شود که بسیاری از افراد حرفه ای در این زمینه، توصیه می کنند که سنگ مرمر سبز را به صورت اسلب خریداری کنید.

علت این توصیه این است که فرآوری سنگ مرمر سبز به صورت اسلب مزایای زیادی به نسبت روش های قدیمی دارد و دلیل آن هم این است که استحکام و طول عمر سنگ و همچنین زیبایی آن به طور چشمگیری بیشتر می شود.

در این روش از فرآوری تمام عملیات برش، ساب و صیقل کاری توسط دستگاه های پیشرفته و ابزارآلات مدرن انجام می شود. به طور کلی مزایای خرید سنگ اسلب به شرح زیر می باشد:

1. استحکام و مقاومت بالا
2. جذابیت و زیبایی خیره کننده
3. حمل و نقل و همچنین بارگیری آسان
4. انتخاب آسان
5. قابلیت نورپردازی

کلام آخر

هدف ما از ارائه مطلب قرار دادن تمامی اطلاعات در خصوص ویژگی ها، مزایا، قیمت و کاربرد های سنگ مرمر سبز در اختیار شما کاربران گرامی بود و همان طور که در مطلب هم برایتان عنوان کردیم، این سنگ کاربرد زیادی در ساخت ساختمان های مجلل و لوکس دارد.

پس اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که می خواهید برای ساختمان خود از این سنگ استفاده کنید، می توانید سنگ مرمر سبز مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت و همچنین بالاترین کیفیت از این مجموعه خریداری کنید.

لازم به ذکر است که یکی از امکاناتی که این مجموعه در اختیار کاربران خود قرار داده است این می باشد که، محصول مورد نظر خود را می توانند به صورت حضوری و یا غیر حضوری (آنلاین) خریداری کنند و آن را در سریع ترین زمان ممکن در محل مورد نظر خود تحویل بگیرند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×