سنگ چینی زبرا

سنگ چینی زبرا

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ چینی زبرا یک از انواع سنگ چینی می باشد که دارای پس زمینه ی سفید و طوسی می باشد. این سنگ رگه هایی به شکل راه راه دارد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. سنگ چینی زبرا با نام سنگ گورخر نیز شناخته می شود.

این سنگ از گذشته تا کنون مورد استقبال طراحان دکوراسیون داخلی واقع شده است. به دلیل جذب آب بسیار پایینی که دارد، گزینه ی مناسبی برای استفاده در مکان های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام می باشد.

البته به دلیل ویژگی های ذاتی که دارد، توصیه می شود تا از آن در محیط های با شرایط آب و هوایی بسیار سرد و یا بسیار مرطوب استفاده نشود. در ادامه با این سنگ و ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا خواهید شد.

ویژگی های سنگ چینی زبرا

سنگ چینی که در ایران با نام سنگ کریستال هم شناخته می شود، از توده سنگ هایب آهکی و یا دولومیتی می باشند که بر اثر عواملی مانند درجه حرارت و فشار بالا مجددا دچار تبلور شده اند به گونه ای از سنگ های دگرگونی شمرده می شوند.

از مهم ترین ویژگی های سنگ چینی زبرا (گورخری) مقاومت سایشی بالای آن می باشد. این ویژگی باعث شده تا از آن برای پوشاندن کف و همنچنین به عنوان سنگ راه پله استفاده شود. کانی اصلی تشکیل دهنده این سنگ، کانی کلیسیت می باشد.

موج های موجود بر روی سطح این سنگ به دلیل وجود ناخالصی ها و کانی های مختلف همانند کوارتز، هماتیت، گرافیت، پریت، سیمونیت و… در آن می باشد.

بسیاری از افراد به دلیل نام سنگ چینی زبرا فکر می کنند که از کشور چین وارد می شود اما حقیقت این است که این سنگ زیبا از معادن ارزشمند کشور عزیزمان استخراج و فرآوری می شود.

میزان جذب آب در این سنگ بسیار پایین می باشد. به همین جهت برای پوشاندن سطح، کف و دیواره مکان های مرطوب از این سنگ استفاه می شود. استحکام بالا و تراکم مناسب، از دیگر ویژگی های این سنگ به شمار می رود.

از برش های این سنگ در ابعاد اسلب، برای پوشاندن دیوار ها استفاده می کنند که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محیط دارد.
در مقایسه با سایر سنگ های چینی موجود در بازار، سنگ چینی زبرا دارای قیمت مناسبی می باشد و خرید آن برای تولید کنندگان به صرفه می باشد.

سنگ چینی زبرا در برابر نور خورشید مقاوم است و در صورت قرار گیری در معرض نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی شود.
رنگ پس زمینه این سنگ باعث ایجاد زیبایی چشم نوازی در آن شده است که می تواند تکمیل کننده ی دکوراسیون داخلی باشد.

این سنگ هم به صورت تیشه ای و هم به صورت بوشهمر قابلیت فراوری دارد. بهتر است از این سنگ در محیط های خیلی سرد و یا خیلی مرطوب استفاده نشود.

فرآوری سنگ چینی زبرا

پس از استخراج کوپ سنگ چینی زبرا از معادن، اغلب آن ها را در ابعاد اسلب برش می زنند. البته قابلیت برش در ابعاد دلخواه شما نیز وجود دارد. در مرحله بعد، فرآیند پرداخت با روش های مختلف انجام می شود.

پرطرفدار ترین پرداخت برای سنگ چینی زبرا، پرداخت صیقلی می باشد. این روش باعث می شود تا زیبایی سنگ گورخری به زیباترین شکل دیده شود. سنگ چینی زبرا، سنگی صادراتی می باشد و به کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، ترکیه و… فرستاده می شود.

 

سنگ چینی زبرا
سنگ زبرا

معدن سنگ چینی زبرا

این سنگ از معادن روستای لایبید واقع در استان اصفهان استخراج و فراوری می شود.

کاربرد سنگ چینی زبرا

سنگ چینی زبرا یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در محیط های خانگی و یا تجاری می باشد. مقاومت سایشی بالایی که این سنگ دارد باعث شده تا از آن به عنوان کف پوش و سنگ فرش ساختمان ها استفاده شود.

از این سنگ برای کفپوش صحن حرم امام رضا (ع) نیز استفاده شده است که تزکیب آن با سایر سنگ ها همانند مرمریت و سنگ چینی، فضای زیبایی را ایجاد کرده است.

از سنگ چینی زبرا در ابعاد اسلب برای پوشاندن دیوار های داخلی ساختمان های بزرگ و لابی ها استفاده می شود.به دلیل میزان جذب آب ناچیزی که دارد گزینه ی خوبی برای استفاده در حمام و یا سرویس بهداشتی می باشد.

مقاومت فشاری خوب در کنار مقاومت در برابر رطوبت این امکان را فراهم کرده تا از سنگ چینی زبرا به عنوان سنگ کابینت، پیشخوان و کانتر آش خانه استفاده شود.

تراکم سنگ چینی گورخری بالا می باشد که باعث شده تا آب نتواند در منافذ آن نفوذ کند و در نتیجه در هنگام فصل سرما و یخبندان، دچار یخ زدگی و ترک نمی شود.

به دلیل بافت کریستالی و زیبایی که سنگ چینی زبرا دارد از آن برای ساخت تزئینات ساختمانی و مجسمه های سنگی استفاده می شود.

این سنگ در مقایسه با سایر سنگ ها در برابر مواد شوینده و محیط های اسیدی مقاومت خوبی دارد و به راحتی دچار آسیب نمی شود.

 

سنگ چینی زبرا
سنگ چینی توی لایت

بوک مچ و فورمچ سنگ چینی زبرا

به طرح هایی که به صورت قرینه و یک شکل از کنار هم قرار گرفتن برش های مختلف از یک کوپ سنگ ایجاد می شود، بوک مچ گفته می شود. اگر تعداد اسلب هایی که به کار می رود دو تا باشد، بوک مچ و اگر چهار تا باشد، بوک مچ نامیده می شود.

ایجاد قاب هایی به شکل بوک مچ و فور مچ با استفاده از سنگ چینی زبرا می تواند فضایی خیره کننده و بی نظیر را ایجاد کند. از این قاب ها می توانید در کف و یا دیوار های ساختمان استفاده کنید.

طرح و نقش های طبیعی این سنگ، احساس پویایی را القا می کند و به همین دلیل اکثر طراحان استفاده از آن را به موزاییک و یا سرامیک ترجیح می دهند. با کمی دقت و سلیقه می توان نهایت هنر را در طراحی دکوراسیون داخلی به نمایش گذاشته و منظره ی نفس گیری خلق کرد.

قیمت سنگ چینی زبرا

همچون سایر سنگ ها، قیمت سنگ چینی زبرا هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد عبارتند از:

طرح سنگ زبرا

هر چقدر موج های موجود بر روی سطح سنگ یکنواخت تر باشد، قیمت سنگ چینی زبرا بالاتر خواهد بود.

ضخامت سنگ

هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر باشد، به طور مستقیم قیمت آن نیز افزایش می یابد.

ابعاد سنگ

کاملا منطقی است که هر چقدر ابعاد سنگ بزرگتر باشد، پول بیشتری هم برای خرید آن باید پرداخت کنید. در صورتی که سنگ مورد نظرتان، قابلیت بوک مچ و فور مچ شدن را داشته باشد، قیمت آن بالا تر نیز خواهد بود.

کیفیت فراوری

کیفیت فرآوری سنگ و مواد استفاده شده در این فرآیند، تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت نهایی محصول و در نتیجه قیمت آن می گذارد. ساب، روش سنگ، رزین، اپوکسی، یو وی و توری پشت سنگ از مواردی هستند که در این قسمت بر روی قیمت سنگ تاثیر گذارند.

سورت (درجه بندی سنگ)

هر کدام از کارخانجات فرآوری سنگ، سورت بندی خاص خود را برای محصولات خود ارائه می دهند اما به طور کلی، سنگ ها را بر اساس یکدستی رنگ پس زمینه و نداشتن ناخالصی، لب پر نبودن، کمیاب بودن آن ها، میزان رگه ها و طرح های موجود بر روی آن ها، ابعاد مورد نظر و میزان دور ریز هر اسکوپ سنگ و… سورت بندی می کنند. هر چقدر درجه یک سنگ بالاتر باشد، کیفت آن بالاتر، مرغوبیت آن بیشتر و همچنین قیمت سنگ چینی زبرا بالاتر خواهد بود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×