سنگ گندمک تیشه ای

سنگ گندمک تیشه ای

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

قیمت سنگ گندمک تیشه ای

قیمت سنگ مرمریت گندمک تیشه ای بین حدود 260,000 هزارتومان شروع می شود تا حدود قیمت 500,000 هزار تومان 

این سنگ به میزان فراوانی تولید می شود به همین قیمت آن در مقایسه با سایر سنگ ها کمتر می باشد و قیمت مناسبی دارد. ویژگی های فنی خوبی که سنگ مرمریت گندمک تیشه ای دارد باعث شده است تا کارفرمایان و طراحان دکوراسیون از آن برای پروژه های معماری و ساختمان سازی خود استفاده کنند.

قیمت سنگ تیشه ای گندمک به عوامل مختلفی وابسته است. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره شده است.برای استعلام به روز و دقیق سنگ گتدمک تیشه ای با ما تماس بگیرید.

سنگ گندمک تیشه ای
قیمت سنگ گندمک تیشه ای

درجه بندی گندمک تیشه ای

به طور کلی برای درجه بندی (سورت بندی) سنگ ها در داخل ایران قاعده ی خاصی وجود ندارد و هر کدام از تولید کنندگان از سورت بندی خاص خودشان استفاده می کنند.

اما به طور کلی برای درجه بندی سنگ ها به خصوص سنگ گندمک تیشه ای، پارامتر های زیر در نظر گرفته می شود:

  • نوع سنگ
  • نبود ناخالص در سنگ
  • نداشتن پوسیدگی
  • نداشتن رگه و یکدست بودن رنگ سنگ
  • قطر سنگ
  • ساب پذیری سنگ
  • گونیا بودن
  • لب پر نبودن
  • نوع و مرغوبیت متریال های استفاده شده در فرآوری سنگ (رزین، اپوکسی، توری پشت سنگ، یو وی و…)
  • نحوه ی حمل و نقل و ارسال سنگ

تولید کننده سنگ

همانطور که می دانید هر کدام از تولید کننده ها، قیمت منحصر به فرد خود را برای این سنگ ارائه می دهند به همین دلیل بهتر است پس از انجام تحقیقات اولیه اقدام به خرید از یک تولید کننده معتبر کنید.

در هنگام سفارش به مواردی همچون مسافت بین تولید کننده و یا فروشنده تا شهر خود را هم در نظر بگیرید و حتما از یک باربری در مبدا درباره هزینه های حمل و نقل سنگ تا شهر خودتان اطلاع کسب کنید.

از آنجایی که حمل و نقل سنگ ها به شیوه ی خاصی انجام می شود، ممکن است زیاد بودن مسافت، هزینه های شما را بیش از حد افزایش دهد.

سنگ گندمک تیشه ای سنگی با طیف رنگی زرد مایل به طوسی می باشد. این سنگ کاربرد های زیادی در صنایع از جمله صنایع ساختمان سازی و ساخت مصنوعات سنگی دارد.

معرفی سنگ گندمک مرمریت تیشه ای

سنگ گندمک تیشه ای یکی از انواع مرمریت است که می توان آن را برای نمای خارجی ساختمان ها هم استفاده کرد. این سنگ مقاومت خوبی در برابر عوامل طبیعی از جمله برف، باران، نور خورشید و یخبندان دارد.

مقاومت این سنگ در برابر رطوبت در حد قابل قبولی است به طوری که از آن می توان در مکان هایی که زیاد در برابر رطوبت قرار نمی گیرند به عنوان کف پوش و سنگفرش محوطه های سرباز استفاده کرد.

این سنگ به شیوه های گوناگون فرآوری می شود. از جمله روش های فرآوری آن می توان به تیشه دستی، تیشه ماشینی و بوش همر اشاره کرد. از سنگ گندمک تیشه ای برای ساخت شومینه و باربیکیو هم استفاده می شود.

ویژگی های سنگ مرمریت گندمک تیشه ای

سنگ مرمریت گندمک تیشه ای سنگی با رنگ پس زمینه کرم- گندمی می باشد که با استفاده از دستگاه تیشه زن به صورت ماشینی فرآوری شده و دارای سطحی برجسته می باشد.

نام این سنگ برگرفته از رنگ زیبای آن می باشد که شباهت بسیار زیادی با خوشه های گندم دارد. برخی سورت های این سنگ به رنگ خاکستری دیده می شود.

کانی اصلی تشکیل دهنده ی این سنگ کانی کلیسیت است. به غیر از آن، حضور برخی کانی ها مانند کانی هماتیت که یکی از انواع اکسید آهن است باعث تغییر رنگ این سنگ می شود.

در بافت این سنگ رگه های ظریف و کوچک سفید و خاکستری رنگی وجود دارد. این رگه ها در حقیقت بقایای فسیل ها می باشد که در گذر زمان به این شکل در آمده است.

از سنگ گندمک تیشه ای در انواع پروژه های مسکونی، تجاری و ویلایی استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از این سنگ در پروژه های باستانی هم استفاده شده است.

در دوران باستان هنگامی که دستگاه های ویژه ی ساب و فرآوری سنگ برای داشتن سطحی صاف وجود نداشت، با تیشه ای کردن سطح سنگ از آن بهره می بردند.

با این حال، زیبایی و کاربردی بودن سنگ های تیشه ای باعث شده است تا امروزه هم حتی با وجود روش های جدید فرآوری، از این روش استفاده شود.

تیشه ای بودن این سنگ آن را به گزینه ی مناسبی برای استفاده در محیط های بیرونی به خصوص فضای خارجی ساختمان ها کرده است.

 

سنگ گندمک تیشه ای
سنگ مرمریت گندمک تیشه ای

 

تیشه ای بودن سنگ مرمریت گندمک باعث شده است تا در هنگام بروز یخبندان و یا برف و باران، کف زمین لیز نشود. در نتیجه برای مکان هایی که درمعرض بارش قرار دارند مناسب می باشد.

برای بند کشی سنگ گندمک تیشه ای معمولا از خاک تیشه به علاوه ی سیمان استفاده می شود. مقاومت بالا و میزان جذب آب کم از نقاط مثبت و سخت بودن نظافت آن از نقاط منفی آن به شمار می رود.

این سنگ را می توانید به نام های سنگ گندمک شیراز، سنگ گندمک فارس، سنگ مرمریت گندمک تیشه ای، سنگ بوش همر، سنگ مرمریت مالون و… در بازار پیدا کنید.

ویژگی های فنی سنگ مرمریت گندمک

این سنگ از معدود سنگ های مرمریت مقاوم به شمار می رود که برای استفاده در نمای خارجی ساختمان ها مناسب است. میزان جذب آب در این سنگ کم می باشد اما نظافت و نگهداری از آن سخت است و در گذر زمان ممکن است لکه و جرم بگیرد.

سنگ گندمک تیشه ای هم مانند سایر سنگ های کربناته، در هنگام قرارگیری در محیط های اسدی واکنش نشان داده و حل می شوند. به همین دلیل بهتر است برای تمیز کردن این سنگ از محلول های شیمیایی استفاده نشود.

این سنگ مقاومت کششی، فشاری و خمشی مناسبی دارد. این مقاومت می تواند از دلایل زمین شناسی مختلفی ناشی شود مانند وجود بقایای فسیلی و…

به دلیل این ویژگی شما می توانید از سنگ گندمک تیشه ای برای پوشاند کف پارکینگ و سایر مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید.

سنگ مرمریت تیشه ای گندمک به دلیل نداشتن حفره و سوراخ های ریز، در برابر نفوذ آب مقاوم است در نتیجه در هنگام ذوب و انجمد آب، سنگ دچار ترک خوردگی نمی شود.

در سنگ هایی که دارای منافذ بازی هستند، آب به راحتی در سنگ نفوذ کرده و با سرد شدن هوا یخ می زند. با گرم شدن دوباره هوا این یخ ها آب می شود و همین سرد و گرم شدن باعث ترک خوردگی سنگ و کاهش طول عمر مفید آن می شود.

معدن سنگ گندمک تیشه ای

معدن سنگ گندمک تیشه ای در شهر شیراز در استان فارس واقع شده است.

کاربرد های سنگ گندمک تیشه ای

از سنگ گندمک تیشه ای برای پوشاندن کف در محیط های باز و فضای عمومی استفاده می شود. این سنگ به دلیل ویژگی هایی که دارد می تواند گزینه ی مناسبی برای پوشاندن محیط بیرونی ساختمان (نمای خارجی) باشد.

به علاوه از سنگ گندمک تیشه ای برای پوشاندن راه پله ها هم استفاده می شود. تیشه ای بودن این سنگ باعث می شود تا از لغزش جلوگیری شود و گزینه ی امنی برای پوشاندن کف را پله ها می باشد.

در سایر موراد از این سنگ برای پوشاندن دیوار های داخلی و تکمیل دکوراسیون منزل استفاده می شود. همچنین سنگ گندمک تیشه ای برای ایجاد فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×