نقش سنگ در دکوراسیون و چیدمان لابی

سنگ در دکوراسیون و چیدمان لابی

امروزه در دنیای طراحی داخلی، ظاهر فضاهای داخلی ساختمان نقش بسیار مهمی دارد. سنگ در دکوراسیون و چیدمان لابی  نقش بسزای دارد. ساختمان‌های هتل ها و آپارتمان های مسکونی لوکس و مدرن معمولاً فضایی مشترکی دارند که در آن فضای ورودی، آسانسور، صندوق‌های پستی، اتاق‌های انبار و …. وجود دارد.

این مناطق معمولاً توسط همه مستاجرین مدیریت می‌شود. بنابراین باید از دکوراسیون جالب و طراحی زیبایی برخوردار باشند. باید در نظر داشته باشید که هر روز از این فضا عبور می کنید و بدیهی است که هر وقت مهمانان را به آنجا دعوت می کنید، آن ها نیز فضای دکوراسیون و چیدمان لابی را خواهند دید.

دورهمی های خانوادگی و پذیرایی از مهمانان در لابی ساختمان انجام می شود. به همین خاطر دکوراسیون و چیدمان لابی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اول از همه برای تزئین و چیدمان لابی در ساختمان مسکونی باید بین همه همسایه ها اتفاق نظر وجود داشته باشد. همه باید موافق باشند و البته مشارکت همگانی نیز باشد تا لابی جلوه زیباتری به خود بگیرد.

اهمیت سنگ در دکوراسیون لابی

به دلیل زیبایی و مقاومت سنگ امروزه بیش از گذشته از سنگ های طبیعی در نمای بیرونی ساختمان و به خصوص در دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود.

سنگ های طبیعی طیف های رنگ گسترده ای دارند و اغلب سنگ های طبیعی سطوحی صاف و براقی دارند. که هر گونه نوری را با زیبایی هر چه تمام تری منعکس می کنند.

همان طور که گفته شد، فضای لابی یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان است. که به دلیل اینکه رفت و آمد در این مکان زیاده بوده و اغلب جلسات و دورهمی های خانوادگی و دوستان در این مکان برگزار می شود. باید دکوراسیون زیبایی داشته باشد و در عین زیبایی لوکس نیز به نظر برسد. تا افراد بیشتری علاقمند به حضور در این مکان داشته باشند.

پس انتخاب مصالح خوب و با کیفیت در نمای داخلی لابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع مصالحی باید در این فضا به کار رود که در عین زیبایی مقاومت بالایی نیز داشته باشد.

در بین مصالح ساختمانی و همچنین دکوراسیون داخلی ساختمان سنگ های طبیعی نقش قابل توجهی دارند. سنگ های طبیعی در عین زیبایی مقاومت بالایی نیز دارند.

ویژگی های سنگ در دکوراسیون لابی

مقاومت بالا

سنگ در دکوراسیون لابی باید در برابر هر گونه سایشی از مقاومت بالایی برخوردار باشند، لابی مکان پر رفت و آمدی است کهه باید سنگ های طبیعی که در این مکان به کار می رود در طی مدت استفاده دچار سایش نشود و همچنان مثل قبل زیبا به نظر برسد.

سطح صاف و براق

برای زیباتر دیده شدن لابی در زمان ورود افراد به این مکان، چه خوب است از سنگ های طبیعی براق و صیقلی استفاده کنید چون این سنگ ها نور لوسترهای موجود در لابی را به خوبی منعکس می کنند.

نفوذ ناپذیری خوب

سنگ در دکوراسیون لابی باید از نفوذ نا پذیری خوبی برخوردار باشند و آب کمتری به خود جذب کنند تا در طول سالیان به دلیل نفوذ پذیری آب زیاد سنگ های طبیعی به کار رفته در کف لابی دچار ترک و آسیب جدی نشود.

سخن پایانی

به دلیل اهمیت سنگ در دکوراسیون لابی، بهتر است از سنگ های با کیفیتی همچون سنگ های گرانیت، مرمریت و سنگ های چینی به دلیل درخشان بودن آن در دکوراسیون داخلی فضای لابی به کار برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×