کاربرد سنگ طرح چوب

سنگ طرح چوب

از زمان های گذشته تاکنون چوب به عنوان ابزاری مهم در ساخت خانه ها به کار می رود. در واقع در بیشتر مناطق به دلیل شرایط آب و هوایی خانه ها از چوب ساخته می شود. به همین دلیل کاربرد سنگ طرح چوب یک ایده جدید می باشد.

چوب رنگ زیبایی دارد و همین امر موجب شده است تا معماران با کمک چوب ایده های جدیدی در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار ببرند.

اما با توجه به معایب چوب از جمله مقاومت کم آن در برابر رطوبت همین امر موجب شده است تا معماران در دکوراسیون داخلی ساختمان از سنگ هایی استفاده کنند که طرح چوب را داشته است.

به این دلیل که سنگ های طبیعی طرح چوب از رنگ مشابهی همچون چوب برخوردار بوده و در ضمن به دلیل سازگاری بالای آن با محیط زیست آن را بهترین جایگزین چوب در نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان قرار داده است.

اما چه سنگ های قیمتی طرح چوب را دارند؟ و کاربرد این مدل سنگ ها در ساختمان به چه صورت است؟ موضوعاتی هستند که ما در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

سنگ تراورتن

در بین سنگهای طبیعی، سنگ تراورتن نمونه ای از سنگ طرح چوب است. که رنگ آن دقیقا شبیه چوب می باشد. این سنگ ماهیت سختی دارد و به سختی خط و خش های آن به کمک ابزار کاهش می یابد.

به همین دلیل برای بیشتر جلوه دادن این سنگ از روکش های مخصوص زرین استفاده می شود تا زیبایی سنگ بیشتر به چشم بخورد.

از دیگر خواص سنگ تراورتن می توان به دوام بالا، رنگ زیبا و قیمت پایین آن نسبت به دیگر سنگ های طبیعی اشاره کرد. به دلیل سختی بالای این نمونه از سنگ ها ، در دیوار داخلی و خارجی و همچنین پله ها از سنگ تراورتن استفاده می شود.

سنگ های تراورتن قیمت پایین تری در میان سنگ های طبیعی دارند و همین دلیل باعث شده است تا این سنگ ها بیشترین کاربرد را در طراحی ساختمان داشته باشند.

سنگ سند استون

علاوه بر سنگ طبیعی تراورتن ، سنگ سند استون نیز رنگ طرح چوب دارد. این سنگ متشکل از کربنات کلسیم، سیلیس، اکسید آهن و دولومیت می باشد. این سنگ در اثر رسوب کردن مواد معدنی در رودخانه ها و دریاها در طول زمان به وجود می آید.

علاوه بر سنگ استون و تراورتن سنگهای طبیعی دیگری نیز در طبیعت یافت می شوند. این سنگ ها به علت رنگ مشابهی که با چوب دارند.

در کارخانه سنگ دستخوش تغییراتی قرار می گیرند و برای نمای بیرونی، دیوارهای داخلی ساختمان و راه پله ها به کار می روند.

خاطر نشان می کنیم که این سنگ ها در برابر مواد شوینده و بهداشتی مقاومت چندانی ندارند. و نمی توان از سنگ های طرح چوب به عنوان کفپوش در آشپزخانه، پذیرایی و حتی سرویس بهداشتی استفاده کرد.

ویژگی های سنگ طرح چوب

مقاومت بالایی در برابر سرما و یخ زدگی دارند

این سنگ ها بافت زبر یا نرم دارد که بافت زبر آن بیشتر در نمای بیرون ساختمان به کار می رود.

نسبت به تغییرات و دمای هوا مقاوم هستند.

مقرون به صرفه بوده و قیمت مناسبی دارند.

رنگ های زیبایی شکل طرح چوب دارند.

کاربرد سنگ طرح چوب شامل موارد زیر می باشد

کف پوش در فضای سبز

در معماری دکوراسیون داخلی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان

دیوار داخلی ساختمان

راه پله ها

طراحی و ساخت شومینه به سبک جدید

ساخت آبنمای سنگی

سخن آخر

سنگ طرح چوب علاوه بر زیبایی و دوام بالا مقرون به صرفه نیز می باشد و بهتر است و جایگزین مناسبی برای چوب در نمای بیرونی و معماری داخلی ساختمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×