کوپ سنگ تراورتن

کوپ سنگ تراورتن

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

کوپ سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ های آهکی می باشد که در دسته پرمصرف ترین سنگ ها در صنعت ساخت و ساز قرار می گیرد.

این نوع سنگ با ته نشین شدن رسوبات آب داغ و یا آب سرد در غار ها تشکیل شده و بیشتر در رنگ های قرمز، لیمویی، زرد، قهوه ای قابل مشاهده است. این سنگ ها گاها دارای رگه و گاهی هم رگه ندارند که این مسئله کاملاً اتفاقی است.

یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر روی ایجاد رنگ و یا طرح موجود بر روی سنگ تراورتن دارد، ترکیبات و یا حتی نا خالصی های موجود در آب می باشد که هر چقدر عناصر محلول در آب کمتر باشد، رنگ سنگ تراورتن روشن تر خواهد بود.

ویژگی های کوپ سنگ تراورتن قابل شمارش نیست اما از پر رنگ ترین ویژگی های آن می توان به مقاومت بسیار بالا، جذابیت خاص و قابلیت صیقل پذیری بالا اشاره کرد که دارا بودن همین ویژگی ها باعث شده تا از این سنگ در صنعت ساخت و ساز برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای که می ‌توان به این نوع سنگ نسبت داد عایق بودن آن به نسبت حرارت و صدا بوده که علت این مسئله وجود حفره هایی درون این سنگ ها می باشد و همین حفره های موجود درون سنگ ها استحکام سنگ را در نصب افزایش داده می دهد.

ما در این مطلب می خواهیم به بررسی تمام ویژگی های مربوط به کوپ سنگ های تراورتن بپردازیم، پس اگر شما هم برای ساخت و ساز ساختمان مورد نظر خود به این سنگ ها نیاز دارید این مقاله را از دست ندهید.

مزایای استفاده از کوپ سنگ تراورتن

امروزه این نوع از سنگ ها با قیمت مناسب تری در بازار فروش مصالح ساختمانی قرار دارند، که افراد زیادی برای ساخت و ساز از آن ها استفاده می کنند.

اما در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از این نوع سنگ در صنعت ساخت و ساز تنها به قیمت آن مربوط نمی‌ شود بلکه داشتن مزیت های زیاد دیگر هم باعث این اتفاق شده است. مزایای استفاده از کوپ سنگ تراورتن به شرح زیر می باشد:

• این نوع سنگ ها مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب های ناشی از نور مستقیم خورشید دارند.
• سنگ تراورتن به دلیل این که نور خورشید را به خود جذب نمی کند، اغلب دارای دمای پایین می باشد و از این جهت مناسبی دارد.
• از دیگر مزایای استفاده از سنگ تراورتن می توان به لیز نبودن آن اشاره کرد که دارا بودن همین ویژگی باعث شده تا از سر خوردن جلوگیری شود و همچنین مناسب برای استفاده در دیواره ها و یا کف استخر باشد.

• همان طور که در ابتدای مطلب هم عنوان کردیم وجود حفره هایی درون آن ها باعث شده تا عایق مناسبی برای صدا و حرارت باشد.
• این قابلیت را دارد تا برش های مختلفی بر روی آن انجام شود.

• وجود همان حفره ها بر روی سطح سنگ باعث شده تا در برابر سرما و گرمای شدید مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

• سنگ های تراورتن با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهند.

• بافت زیبا و منحصر به فردی دارند.

• عمر این سنگ ها بسیار طولانی می باشد.

معایب کوپ سنگ تراورتن

یکنواخت بودن رنگ، طرح و همچنین مقاومت بسیار پایین کوپ سنگ تراورتن در برابر سرمای شدید را می توان از معایب آن دانست.
مقاومت پایین در برابر سرما به این معناست که اگر این سنگ خیس شود و به دلیل پایین بودن دمای محیط منجمد شود فوراً خورد می‌ شود که به همین دلیل در فصل سرما کتف سنگ های تراورتن را می پوشانند.

در چند سال اخیر به دلیل بالا رفتن طرفداران این سنگ تولیدات آن هم به نسبت، افزایش پیدا کرده است اما در گذشته به دلیل این که به قیمت بسیار پایینی فروخته می‌ شد، در بازار داخل طرفداران زیادی نداشت.

ولی زمانی که افراد رزین را جایگزین بتونه کردند، استفاده از کوپ سنگ تراورتن هم مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و همین منجر به افزایش قیمت آن در بازار فروش مصالح ساختمانی شد.

یکی دیگر از معایب این سنگ ها جذب آب بالای آن می باشد که این مشکل با ورود رزین به بازار و به کار بردن آن حین فرآوری سنگ، میزان جذب آب را به حداقل رساند باعث دیرتر کثیف شدن سنگ شد.

انواع کوپ سنگ تراورتن

پیش از ورود رزین به داخل صنعت ساخت و ساز سنگ های تراورتن هیچ جایی در این زمینه نداشتند و علت آن هم وجود حفره های موجود در سطح این بود.

اما با روی کار آمدن رزین کوپ تراورتن به یکی از پایه های صنعت ساخت و ساز تبدیل شد که معادن این سنگ در شهرهایی از جمله عباس آباد، آذرشهر، کاشان، تکاب و… واقع شده است.

در نظر داشته باشید که هر کدام از این شهر های نام برده شده سنگ هایی را تولید می کنند که مطابق با شرایط خاص و ویژه آن شهر باشد. مانند: رنگ و بافت…

اما علاوه بر تمامی نکات ذکر شده این نکته را نیز نباید از یاد برد که امروزه سنگ ها با هر طرح شکلی که تولید شوند، پس از فرآوری به شکل دلخواه در می آیند.

 

کوپ سنگ تراورتن
سنگ کوپ تراورتن

روش های فرآوری کوپ سنگ تراورتن

براش: براش های مخصوصی در این صنعت وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌ توانید بافت متفاوتی بر روی سنگ مورد نظر خود ایجاد کنید.

صیقلی: برای این که جلوه سنگ را تغییر دهید و آن را به سنگ شیک لوکس پس از فرآوری تبدیل کنید که انعکاس دهنده نور باشد، باید آن را صیقل دهید.

هوند: این روش از فرآوری سطحی صاف و یکدست به سنگ می بخشد.

قیمت کوپ سنگ تراورتن

مانند تمامی سنگ های موجود در دنیا برای سنگ کوپ تراورتن هم نمی ‌توان قیمت ثابت و مشخصی در نظر گرفت، چرا که این نوع کوپ با قیمت های مختلفی در بازار فروش مصالح ساختمانی قرار دارد.

عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت این نوع سنگ موثر هستند مانند: نوع فرآوری و جنس سنگ

اما به طور کلی اگر بخواهیم موارد تعیین کننده قیمت کوپ سنگ تراورتن را برایتان عنوان کنیم، شامل موارد زیر می شود:

• ضخامت
• رنگ
• نوع برش موجود بر روی سنگ
• نحوه فرآیند فرآوری سنگ تراورتن

بهترین قیمت کوپ سنگ تراورتن از تنی 30,000000 ریال تا تنی 50,000000 ریال می باشد. 

 

کوپ سنگ تراورتن
قیمت کوپ سنگ تراورتن

رنگ های کوپ سنگ تراورتن

کوپ سنگ تراورتن با توجه به میزان دما، آب و هوا و همچنین ارتفاع و مواد معدنی موجود در رنگ های مختلفی تشکیل می شوند.

 در نظر داشته باشید که هیچ گاه دو قطعه سنگ تراورتن از لحاظ ظاهری شبیه به هم نیستند و فقط ممکن است رنگ های مشابهی داشته باشند که این سنگ در رنگ های سفید، طوسی، کرمی، قهوه ای، بژ، نقره ای مشاهده شده است.

مهمترین معادن سنگ کوپ تراورتن

معدن کوپ سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ های تراورتنی که از این معدن استخراج می‌ شوند، رنگ هایی با تناژ کرم و شکلاتی یا بژ دارند که در مقایسه با بقیه تراورتن های موجود در بازار فروش مصالح ساختمانی تخلخل کمتری دارد.

در نظر داشته باشید که سنگ های تراورتن معدن حاجی آباد دارای دو مدل موج دار و بی موج با قابلیت ساب پذیری و مقاومت بسیار بالا هستند.

معدن سنگ کوپ تراورتن عباس آباد

سنگ های تراورتنی از این معدن استخراج می ‌شوند، دارای زمینه روشن سفید، کرم و بژ می باشند که در بیشتر موارد قابل استفاده برای نمای خارجی ساختمان ها هستند.

 معدن کوپ سنگ تراورتن آتشکوه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رنگ سنگ تراورتن مورد نظر برایتان اهمیت دارد و خواستار یک رنگ روشن هستید، ما به شما تراورتن های آتش کوه را پیشنهاد می کنیم.

 دلیل این توصیه این است که بالا بودن مقاومت سنگ ها در برابر ساب پذیری باعث شده تا زیبا ترین تراورتن ها را این معدن داشته باشد.

مانند تراورتن های استخراج شده از معدن حاجی آباد دارای دو نوع موج دار و بی موج هستند. این نکته را فراموش نکنید که این معدن برای بالا بردن کیفیت سنگ ها از رزین استفاده می کند.

معدن  کوپ سنگ تراورتن تکاب

سنگ های کوپ تراورتنی که از این معدن استخراج می شوند دارای قدرت ساب پذیری بالا و در عین حال تخلخل کمی می باشند و دارا بودن همین ویژگی ها باعث شده که سطح صاف و بسیار براقی داشته باشند.

معدن کوپ سنگ تراورتن آذرشهر

یکی از بهترین معادنی که کوپ سنگ های تراورتن را با تم پس زمینه تیره تولید می کند آذرشهر می باشد که سنگ های تولید شده در این معدن دارای زمینه دودی هستند و درون آن ها رگه های سفید و طلایی مشاهده می شود. معدن آذرشهر دارای سنگ های تراورتن مختلفی اعم از سیلور خرمایی مسی و غیره می باشد.

سخن پایانی

هدف ما ارائه مقاله آشنایی شما با مزایا و معایب و کاربردهای کوپ سنگ تراورتن بود. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصمیم به خرید کوپ سنگ تراورتن را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت دارید و می خواهید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید، می توانید با گروه تولیدی ازنا استون تماس بگیرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×