کوپ سنگ مرمر

کوپ سنگ مرمر

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

یکی از پرطرف دارترین کوپ سنگ‌ها، کوپ سنگ مرمر در داخل و چه در خارج از کشور می‌باشد که دارای طرف داران بسیار زیادی است.

این کوپ سنگ مرمر دارای کارایی‌های بسیار زیادی چه در ساختمان سازی و چه در نمای ساختمان دارد به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.

کوپ سنگ مرمر دارای زیبایی و جلوه منحصر به فردی است که معماران از آن به عنوان دکوراسیون داخلی، کف ساختمان‌ها، راه پله‌ها و… استفاده می‌کنند. در هنگام خرید کوپ سنگ مرمر شما باید از کیفیت بالای این سنگ‌ها اطمینان حاصل کرده و بعد دست به خرید بزنید.

کوپ سنگ مرمر به صورت آهکی شکل هستند که از رسوب‌های دریاهای گرم و بیکران استخراج می‌شوند و از ترکیب گرانیت در میلیون‌ها سال قبل تولید شده است.

کوپ سنگ مرمر دارای رگه‌ها و فسیل‌هایی در داخل خود است که زیبایی خاصی را به سنگ می‌بخشد. سنگ‌های مرمر دارای زنجیرهایی به نام اسلیو در خود می‌باشند که همانند کی نوار قلب در بافت سنگ قابل مشاهده است.

کوپ سنگ مرمر به دلیل داشتن ناخالصی‌ها به رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، کرم، صورتی، قهوه‌ای، سیاه، خردلی، سبز و… دسته بندی شده است. کوپ سنگ مرمر در نما و کف فرش داخلی و خارجی در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد.

سنگ کوپ مرمر اغلب از کشورهایی مانند هندوستان و چین وارد کشور می‌شوند و از بازار بسیار خوبی در ایران برخوردار شده‌اند. نمونه سنگ‌های کوپ مرمر می‌توان به انیکس، گرین ماربل، امپرادور لایت، امپرادور دارک و… اشاره کنیم.

کوپ مرمر چیست و چگونه استخراج می شود؟

کوپ سنگ و یا همان سنگ بلوک یکی از اولین محصولات استخراج شده از معادن سنگ می‌باشد. از مهم‌ترین چالش‌هایی که معدن کارها با فرایند استخراج با آن روبه‌رو هستند استخراج یک کوپ سنگ مرمر با کیفیت می‌باشد،

اگر در این فرایند استخراج یک کوپ سنگ مرمر به صورت کیفیت بالا صورت نگیرد این امکان به کارخانه‌ها داده نمی‌شود که سنگ‌های ساختمانی با کیفیت و بادوام را در صنعت ساختمانی تولید کنند.

اولین مرحله در تولید کوپ سنگ مرمر این است که بتوانند به خوبی آن را به عنوان سنگ از معدن استخراج کنند، استخراج معمولاً با استفاده از دستگاه‌هایی مانند ارهٔ زنجیری و یا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌تری صورت می‌گیرد.

 

کوپ سنگ مرمر
کوپ سنگ مرمر سبز

 

بعد از آن که سنگ مرمر از دل کوه و دریاها استخراج شد آنچه به دست می‌آید سنگ‌های خامی می‌باشد در همان جا بریده شده‌اند و در قطعاتی که دارای ابعاد مختلف است بارگیری شده‌اند.

بعد از این نوبت به مراحل فرآوری در کارخانه‌ها می‌رسد که به قطعات و یا بلوک‌های سنگ که به آن کوپ گفته می‌شود در می‌آیند. کوپ سنگ مرمر به دست آمده به 3 دسته بندی مختلف تقسیم بندی می‌شود که این دسته‌بندی‌ها به سلامت و ابعادی که سنگ دارد بستگی دارد.

دسته اول

سنگ کوپ تک مرمر که این یعنی بهترین نوع سنگ خام که به صورت مکعب مستطیل به وجود می‌آید که معمولاً دارای وزنی حدود 25 تن هستند و به صورت تکی در داخل تریل بارگیری می‌شوند که به همین دلیل به آن‌ها سنگ تک کوپ مرمر گفته می‌شود.

دسته دوم

این دسته از سنگ کوپ‌های مرمر، دو کوپ مرمر گرفته می‌شود. این کوپ‌ها سنگ‌های خامی می‌باشند که در ابعاد کوچک‌تر برش داده شده‌اند و دو قطعه از آن در یک تریل بارگیری می‌شود. قیمت کوپ سنگ مرمر به‌ صورت دو کوپ بسیار ارزان‌تر از تک کوپ می‌باشد.

دسته سوم

دسته آخر کوپ سنگ مرمر به سه کوپ و لاشه معروف است. این دسته از سنگ‌ها به صورت ۳تایی در یک تریلر بارگیری می‌شوند. لازم به ذکر است لاشه به سنگ‌هایی گفته می‌شود که یک بعد آن از بعد دیگر آن به مراتب کمتر است.

امروزه شاهد این هستیم که کوپ‌های سنگ با استفاده از دستگاه‌های مجهز و فوق پیشرفته‌ای برش داده می‌شوند. شیوه استخراج سنگ مرمریت و تبدیل آن به کوپ مرمر دارای 2 روش دارد که عبارت‌اند از:

روش برش با سیم فولادی

روش استخراج با سیم برش الماسه

ابعاد کوپ سنگ مرمر

اندازه گیری‌های لازمه برای برش کوپ سنگ مرمر در همان معادن صورت می‌گیرد. به زبان ساده‌تر سنگ را در معدن که سنگ خام می‌باشد به میزان دلخواه برش داده می‌شود و ابعاد آن ثابت نمی‌باشد.

لازم به ذکر است ارزش یک سنگ به ابعاد آن حساب نمی‌شود. می‌دانیم که هر چه سنگ کوپ مرمر بزرگ‌تر باشد ارزش آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

اگر این کوپ سنگ‌ها ابعاد بزرگی داشته باشند کارخانه‌های سنگ بری می‌توانند به راحتی آن را به قطعه‌هایی با ابعاد مورد نظر خود برش دهند.

سنگ کوپ مرمر معمولاً در ابعاد 4 ضلعی و یا 6 ضلعی برش داده می‌شوند که بر همین اساس در کارخانه‌های تولیدی سنگ، سنگ‌ها را با استفاده از دستگاه‌ها مخصوص به قطعه‌های کوچک‌تری تبدیل خواهند کرد.

به‌عنوان‌مثال کوپ سنگ مرمری که دارای شکل منظم است و به شکل مکعب مربع و یا مکعب مستطیل در آمده است با اره‌های مخصوص به شکل اسلب بریده خواهند شد.

برای برش دادن سنگ کوپ مرمری که دارای شکل خاصی از هندسی نمی‌باشد و یا سنگ‌هایی که امکان برش آن‌ها با اره وجود ندارد در کارخانه‌ها از قله بر استفاده خواهد شد.

سنگ کوپ مرمر به صورت کاشی‌های مربع مانند در اندازه‌های 80، 60، 50، 40، 30 بریده خواهند شد.

خرید اینترنتی کوپ سنگ مرمر

ایران یکی از کشورهایی می‌باشد که به علت زیاد بودن معادن در آن و استخراج گونه‌های متعددی از سنگ‌های ساختمان مانند مرمر در جهان شناخته شده است و به میزان قابل توجهی از انواع سنگ‌های ساختمانی به ویژه کوپ سنگ مرمر را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

با این حال برخی از کوپ سنگ‌های مرمر نیز از کشور هند و چین وارد ایران می‌شود. خرید کوپ سنگ مرمر به صورت اینترنتی مقرون به صرفه و ارزان‌تر خواهد شد.

شما با خرید اینترنتی کوپ سنگ مرمر را به صورت مستقیم از معدن انجام خواهید داد که همین امر باعث می‌شود که توانایی و قدرت خرید شما چند برابر شود و در هزینه‌های نهایی و زمان خود صرفه جویی کرده باشید.

درجه بندی سنگ و کیفیت کوپ سنگ مرمر

برای آن که بتوانید خرید موفق‌تری در این حوزه داشته باشید بهتر است از درجه بندی سنگ مرمر و اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بالاترین کیفیت از کوپ سنگ مرمر را خریداری کنید. این درجه بندی عبارت‌اند از:

نبودن پوسیدگی بر روی کوپ سنگ مرمر

ساب سونگ‌ها به صورت دقیق صورت گرفته باشد

متریال‌هایی که در فرایند تولید سنگ از آن بهره می‌برند

رنگ، کیفیت و زیبایی در سنگ کوپ مرمر 

نحوه حمل و نوع بارگیری و ارسال سنگ به مشتری

ضخامت و قطر مناسب کوپ سنگ مرمر
و….

موارد مصرف کوپ سنگ مرمر

موارد مصرف برای کوپ سنگ‌های مرمر با توجه به کیفیتی که سنگ دارد و نیاز شما در کنار بودجه در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال کوپ سنگ مرمر سفید برای کف واحدها و یا دیوارهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است طیف رنگی سنگ کوپ مرمر بسیار گسترده بوده و ممکن است همین امر انتخاب شما را کمی سخت‌تر کند. سنگ کوپ و یا همان سنگ بلوکی همان طور که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم فرآوری نیاز دارند و بدون فرآوری قابلیت استفاده ندارند.

در کارخانه‌ها از کوپ سنگ مرمر مکعبی شکل که دارای ابعاد بزرگی هستند اسلب تهیه می‌کنند و از سنگ کوپ‌هایی که دارای شکل هندسی نامنظم می‌باشند در ابعاد کوچک‌تر تایل تهیه می‌کنند.

کوپ سنگ مرمر که از آن‌ها اسلب و یا تایل تولید می‌شود در زمینه‌های مختلف مانند ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی، ساخت وسایل تزئینی و… استفاده می‌کنند.

قیمت کوپ سنگ مرمر

قیمت‌هایی که برای سنگ کوپ مرمر تعیین می‌شود بر اساس چندین ویژگی است و با هریک از این ویژگی‌ها قیمت نهایی کوپ سنگ مرمر برای مشتری نهایی خواهد شد و گاهی این قیمت ممکن است تغییراتی نیز داشته باشد.

برای خرید کوپ سنگ مرمر شما باید به این فاکتورها دقت داشته باشید. این ویژگی‌های شامل موارد ذیل می‌باشند:

پولیش یکی از گزینه‌هایی است که بر قیمت نهایی کوپ سنگ مرمر تأثیر گذار خواهد بود

کنتراست و یا همان رنگ سنگ مرمر

اندازه برش‌هایی که سفارش داده می‌شود

رگه‌ها و ترک‌هایی که در سطح کوپ سنگ مرمر وجود دارد

ضخامت نهایی کوپ سنگ بعد از کلیه مراحل فرایند

هر یک از کوپ سنگ تولید شده دارای خصوصیات منحصر به فرد خود می‌باشند که با توجه به فاکتورهایی که در بالاتر برای شما بیان کردیم قیمت نهایی آن‌ها معلوم خواهد شد.

مشتری‌ها با توجه به بودجه و طرح کلی پروژه‌هایی که در دست دارند سنگ مورد نیاز خود را انتخاب کرده و آن را خریداری می‌کنند. در هنگام حمل کوپ سنگ مرمر، این سنگ بر روی پالت‌های مخصوص که به شکل چوبی و یا فلزی درآمده‌اند قرار داده خواهند شد

و سپس بر روی خودروهای حمل به صورت فیکس قرار داده می‌شوند که این امر باعث می‌شود که در هنگام انتقال کوپ سنگ مرمر به دست مشتری برای سنگ آسیبی به وجود نیایند.

ارزش اقتصادی کوپ سنگ مرمر

هر یک از کوپ سنگ‌های مرمر با توجه به نوع آن‌ها در مصارف مختلفی استفاده خواهند شد، سنگ کوپ مرمر در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی، پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های اداری، فروشگاه‌های بزرگ از این سنگ‌ها استفاده خواهند کرد.

علاوه بر سنگ‌های مرمر از معادنی که در داخل کشور مورد استخراج قرار می‌گیرند دارای مشخصات فنی متنوعی می‌باشند و برای موارد مختلفی از سوی مشاورین ما پیشنهاد خواهد شد.

کوپ سنگ مرمر دارای رنگ‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها دارای رگه‌های مختلفی در خود می‌باشند که برای فروش آنلاین در دسترس شما قرار دارد.

خرید و فروش کوپ سنگ مرمر و یا مرمر فراوری شده برای مصارف داخلی و بازارهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند.

مرمر خالص دارای رنگ‌های درخشان و سفید می‌باشند و رنگ خاکستری روشن تا سیاه نیز از دیگر طیف رنگی در سنگ مرمر به حساب می‌آیند که شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به نیاز و پروژهٔ خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×