سنگ مرمریت صلصالی

سنگ مرمریت صلصالی

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ مرمریت صلصالی با نام تجاری salsali یکی از سنگ های زیبا با پس زمینه کرم روشن مایل به سفید می باشد. در این سنگ رگه های پراکنده ای به رنگ قرمز دیده می شود که شباهت بسیار زیادی به نوار قلب دارد.

انواع سنگ صلصالی

این سنگ یکی از سنگ های قدیمی به شمار می رود که در میان طراحان و معماران، محبوبیت بسیار زیادی دارد. بر اساس طیف رنگی، سنگ مرمریت صلصالی به دسته های زیر تقسیم می شود:

 مرمریت صلصالی یاسی رنگ

این سورت دارای رگه می باشد. در آن فسیل و ناخالصی یافت می شود. پس زمینه ی آن یاسی رنگ است.

 مرمریت صلصالی کرم

این درجه از سنگ مرمریت صلصالی دارای پس زمینه ی کرم رنگ می باشد. رگه ها و فسیل در این سورت هم قابل مشاهده است.

سنگ مرمریت سفید صلصالی

میزان رگه در این سورت بسیار کم می باشد. تم رنگی آن روشن است و فسیل کمی در آن وجود دارد. بیشترین کاربرد این سنگ در دیواره ها، کف و پله های داخلی ساختمان کاربرد دارد. در ادامه به بررسی تمامی ویژگی ها و کاربرد های این سنگ خواهیم پرداخت.

ویژگی های سنگ مرمریت صلصالی

بهترین ویژگی سنگ مرمریت صلصالی را می توان رنگ روشن و قیمت مناسب آن دانست. این سنگ بر اساس طیف رنگی که دارد، سورت بندی می شود.

سورت یاسی رنگ سنگ مرمریت صلصالی نسبت به سایر سورت ها کاربرد کمتری دارد و سخت تر با سایر دکوراسیون و فضای داخلی هماهنگ می شود. از همین رو توصیه ما به شما این است که به صورت یکدست و کامل از این سنگ در تمام مکان استفاده نکنید.

مزایا و معایب سنگ مرمریت صلصالی

مقاومت سایشی خوب، مقاومت فشاری بالا و قیمت مناسبی که سنگ مرمریت صلصالی دارد را می توان از مزایای این سنگ دانست.

از معایب سنگ مرمریت صلصالی، رنگ نامناسب آن در سورت های تیره است که باعث می شود طراحان نتوانند به خوبی از آن به عنوان سنگ مکمل استفاده کنند. دلیل بعدی که یک نقطه ضعف برای این سنگ به شمار می رود، بالا بودن میزان جذب آب در آن می باشد.

ترکیب سنگ مرمریت صلصالی و کانی های موجود در ان به گونه ای هستند که باعث می شود این سنگ به راحتی دچار هوازدگی هم در سطح و هم در عمق شود. به همین دلیل توصیه شده است که از این سنگ در قسمت های بیرونی ساختمان استفاده نشود.

در صورتی که این سنگ در معرض اب قرار بگیرد، ابتدا سطح بیرونی ان دچار هوازدگی می شود و پس از گذشت مدتی، آب به لایه های عمیق تر آن نفوذ کرده و آهک های موجود در آن را در خود حل می کند.

به طور خلاصه مزایا و معایب سنگ مرمریت صلصالی عبارتند از:

 استحکام بالا

 رنگ بندی زیبا و روشن

 رگه ها و نقوش طبیعی

 داشتن خلل و فرج

 نفوذ پذیری در برابر آب

 چگالی بال

 ساب پذیری بالا

معدن مرمریت صلصالی

این معدن در استان اصفهان و در شهرستان خور و بیابانک واقع شده است. به دلیل شرایط جغرافیایی خاصی که این منطقه دارد، معادن موجود در این ناحیه سنگ هایی با رگه های قرمز دارند.

به دلیل فاصله ی مناسب شهرک ها دولت آباد، رضوانشهر، محمود آباد و نجف آباد، بیشترین میزان تولید سنگ مرمریت صلصالی در این شهرک های صنعتی انجام می شود.

کاربرد سنگ مرمریت صلصالی

سنگ مرمریت صلصالی به دلیل رنگی که دارد، موجب ایجاد زیبایی، شکوه، گرما و صمیمیت در محیطی که از آن استفاده شده است می شود.

به طور کلی می توان گفت که این سنگ در تمام قسمت های داخلی ساختمان قابل استفاده است. همچینی از سنگ مرمریت صلصالی برای پوشاندن کف پارکینگ، پله ها، دیواره ی راه پله ها و… استفاده می شود. در ادامه به طور کامل و همه جانبه با کاربرد های این سنگ اشنا می شویم.

با توجه به اینکه سنگ مرمریت صلصالی دارای رنگ زمینه ای بژ تیره و روشن می باشد، جذابیت خاصی برای استفاده به عنوان سنگ فرش و همچنین نمای داخلی دارد.

استفاده از این سنگ برای ایجاد مراکز تجاری لوکس، ساختمان های لاکچری و هتل های چند ستاره بسیار رایج است و ظاهری شیک و امروزی به ان ها می بخشد.

 

سنگ مرمریت صلصالی
مرمریت صلصالی

مصنوعات و وسایل تزئینی

یکی از کاربرد های سنگ مرمریت صلصالی استفاده از آن برای ساخت وسایل تزئینی است که شامل ساخت مجسمه، گلدان سنگی، ساخت باربیکیو سنگی و… می باشد. دلیل این کاربرد می تواند زیبایی طرح های ایجاد شده توسط رگه ها و در دسترس بودن کوپ سنگ های بزرگ مرمریت باشد.

سنگ کفپوش

با توجه به اینکه سنگ مرمریت صلصالی یکی از سنگ های مرمریت مستحکم و مقاوم به شمار می رود، کاربرد بسیار زیادی در سنگ فرش، سنگ کف لابی هتل ها، کفپوش واحد های لاکچری و شیک، کفپوش پارکینگ و همچنین سنگ کف پله ها دارد.

استفاده از سنگ مرمریت صلصالی در نمای ساختمان

برای استفاده از سنگ مرمریت صلصالی در نمای ساختمان نیاز است تا یکسری موارد رعایت شود. اولین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که سنگ باید بسیار ضخیم باشد.

به عبارت دیگر ضخامت سنگ مرمریت صلصالی باید حداقل بیشتر از 4 سانتی متر باشد. ضخامت بیشتر مرمریت صلصالی باعث می شود میزان نفوذ اب به داخل آن کاهش یابد در نتیجه از خوردگی سنگ جلوگیری می شود و در نهایت ترک های عمیق در سنگ ایجاد نخواهد شد.

دومین نکته آن است که سطح سنگ ساب نخورده باشد. در هنگام هوازدگی اگر این سنگ به روش هایی مانند شیشه ای یا بادبر و… فرآوری شده باشد، به دلیل ناهمواری و صاف نبودن سطح سنگ میزان هوازدگی کمتر به چشم می اید.

ساخت پله

اگر به آمار خرید و فروش سنگ مرمریت صلصالی توجه کنید متوجه خواهید شد که بیشترین میزان مصرف از این سنگ برای پوشاندن پله ها می باشد.

این سنگ مقاومت خوبی در برابر فشار و سایش دارد و می تواند برای طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد و دچار مشکل نشود. رگه های قرمز رنگ و پراکنده در کنار سطح براق و صیقلی سنگ مرمریت صلصالی باعث می شود تا راه پله هایی شیک و منحصر به فرد طراحی شود.

رنگ گرم آن فضا را زیبا تر می کند. به طور معمول برای استفاده از این سنگ در راه پله ان را با ضخامت 3 سانتی متری و عرض 30 سانتی متری فرآوری می کنند. البته شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه تان، ابعاد مورد نظر خود را به کارخانجات فرآوری مرمریت صلصالی سفارش دهید.

نحوه درجه بندی مرمریت صلصالی

به منظور درجه بندی (سورت بندی) سنگ مرمریت صلصالی، موارد زیر در نظر گرفته می شود:

• نبود ناخالصی در سنگ

سالم بودن و نداشتن پوسیدگی

• قطر سنگ

• گونیا بودن

• کیفیت فرآوری و ساب سنگ

• لب پر نبودن سنگ

• کیفیت مواد استفاده شده در فرآیند تولید سنگ (رزین، اوکسی، یو وی، توری و…)

 نحوه حمل و نقل و ارسال

سنگ مرمریت صلصالی تولید شده در ایران هم به صورت خام و هم به صورت فرآوری شده به کشور های دیگر صادر می شود.

قیمت سنگ مرمریت صلصالی

اگر با نحوه ی قیمت گذاری سنگ ها آشنایی داشته باشید، بی شک می دانید که قیمت سنگ مرمریت صلصالی هم مانند سایر سنگ ها، وابسته به عوامل متعددی می باشد. این موارد عبارتند از:

 رنگ سنگ

هر چقدر رنگ سنگ روشن تر باشد، قیمت مرمریت صلصالی بالاتر است.

 خلوص سنگ

میزان رگه و فسیل در سنگ می تواند قیمت آن را کاهش یا افزایش دهد. سنگ هایی که رگه و فسیل کمتری دارند، مرغوبیت بیشتری دارند.

 درجه سنگ

سنگ مرمریت صلصالی را به لحاظ کیفیت در دو درجه مختلف تقسیم بندی می کنند. تفاوت این دو درجه در میزان خطوط قرمز موجود در آن ها می باشد. هر چقدر میزان خطوط قرمز در سنگ مرمریت صلصالی کمتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

 ضخامت سنگ

هر چقدر ضخامت مرمریت صلصالی مورد نظر شما بیشتر باشد، قیمت ان نیز بالاتر خواهد بود.

 ابعاد سنگ

همانطور که می دانید، هر چقدر متراژ و ابعاد مورد نیاز تان از سنگ بیشتر باشد، میزان بیشتری از سنگ را نیاز دارید در نتیجه قیمت تمام شده ی آن برای شما بیشتر می باشد.

سنگ مرمریت صلصالی در ابعاد مختلفی مانند تایل، اسلب، حکمی و… برش داده می شود. رایج ترین ابعادی که برای پوشاندن کف ساختمان ها از آن استفاده می شود، اندازه ی 40 در 40 آن می باشد.

 کیفیت و نوع فرآوری

این که سنگ به چه روشی فرآوری شده است و در مراحل فرآوری، جنس مواد مورد استفاده مانند رزین، اپوکسی، توری پشت سنگ و… چقدر مرغوب بوده می تواند روی قیمت سنگ مرمریت صلصالی تاثیر داشته باشد.

حمل و نقل

اگر فاصله شهر شما تا شهری که می خواهید سنگ را از آن سفارش دهید خیلی زیاد باشد ممکن است هزینه های زیادی را برای شما داشته باشد. برای حمل و نقل سنگ ها باید به شیوه ی خاصی عمل شود و همچنین و وسایل نقلیه ی خاصی احتیاج است.

در نتیجه بهتر است پیش از اقدام به خرید، از هزینه های حمل و نقل از شهر مبدا تا شهر شما اطلاع کسب کنید. برای این کار می توانید با باربری های شهر مبدا در تماس باشید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×