سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ مرمریت آباده چیست

سنگ مرمریت آباده یک سنگ مرمر است که حاصل دگرگونی کربنات کلسیم(کلسیت) است. در واقع تغییر ساختار در بلورهای کلسیت باعث بوجود آمدن آن می شود. سنگ مرمریت دارای بافت دانه بندی درشت که با فاصله در کنار هم قرار می گیرد. این نوع سنگ در رنگهای کرم ،کرم صورتی و سفید از معادن شهرستان ابرکوه استان یزد استخراج و تولید می شود.

آنالیز مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده ساب پذیری بالایی دارد. وزن مخصوص پایین تری نسبت به تراورتن دارد و بسیار براق و جلاپذیر می باشد. مقاومت سایشی بالایی دارد به همین دلیل یک سنگ ضد خش می باشد. این سنگ بدلیل داشتن یک لایه یو وی بر روی آن در مقابل تشعشعات رادیو اکتیو و تابشهای آفتاب مقاوم بوده و تغییر رنگ نمی دهد.

میزان تخلخل این سنگ بالا می باشد و درصد جذب آب بدلیل بافت درشت دانه بالا است. مقاومت این سنگ در مقابل هوازدگی کم می باشد مقاومت فشاری این سنگ پایین بوده و تراکم و سختی آن پایین است. در جدول زیر برخی از خواص مکانیکی این سنگ را مشاهده می کنید.

سنگ مرمریت آباده

 

همانطور که در جدول مشاهده می کنید دارای تاب فشاری نسبتا کمی می باشد. برای بالابردن سختی و همچنین درخشش آن از رزین و چسبهای اپوکسی استفاده می کنند. همچنین مقاومت حرارتی بالا دارد.

کاربرد سنگ مرمریت آباده

از سنگ مرمریت آباده بیشتر در پوششهای کف ساختمان و نماهای داخلی استفاده می شود. همچنین از این سنگ می توان در پوشش کف پارکینگ و کف پله و پاگرد پله ها نیز استفاده کرد.

توصیه می شود از سنگ مرمریت در پوشش نماهای خارجی همچنین بدنه حمام و سرویسهای بهداشتی بعلت جذب آب بالای آن و مقاومت کم این سنگ در مقابل هوازدگی استفاده نشود. همچنین این نمونه سنگ بهترین گزینه برای کفپوش آزمایشگاهها و مراکز رادیو اکتیو می باشد.

معایب

 مقاومت فشاری پایینی دارد. آن هم به دلیل بافت درشت بلورهای کلسیت تشکیل دهنده آن که با فاصله از هم قرار دارند و به همین دلیل هم تخلخل و درصد جذب آب آن بالا است و مقاومت این سنگ در مقابل هوازدگی پایین می باشد.

استفاده محدود فقط در بخش داخلی ساختمان می توان بعنوان یکی از معایباین نوع سنگ نام برد. همچنین بعلت وجود رگه های نامتناسب در این سنگ تا حدودی از زیبایی آن کاسته است.

مزایا

سنگ مرمریت بعلت طیف رنگی آن (کرم،کرم صورتی، سفید) باعث وجود فضایی گرم و با شکوه درمحیط می شود.  این نوع سنگ دارای سورت متنوعی می باشد همچنین در مقابل تابش آفتاب تغییر نمی کند. یک سنگ ضد خش می باشد که در مقابل افتادن اشیاء تیز و برنده مقاوم است.

این سنگ دارای درخشندگی و جلاپذیری بالایی است. که با توجه به قیمت پایین تر و سبک تر بودن آن نسبت به سنگ تراورتن استفاده از آن در کشور در حال افزایش است. امروزه برای افزایش درخشندگی این سنگ از فن آوری رزین استفاده می کنند.

قیمت سنگ مرمریت آباده

این نوع سنگ به دو صورت تایل و برش طولی (شمش) برش داده می شود. قیمت پایین تری نسبت به سنگ تراورتن دارد. از مواردی که بر روی قیمت سنگ مرمریت آباده تاثیر گذار است. می توان به میزان ساب پذیری و همچنین میزان رزین بکار رفته در آن نام برد.

بطور معمول هر چه ضخامت سنگ بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. نوع برش بسته به برش تایل یا طولی بر روی قیمت سنگ مرمریت آباده تاثیر گذار خواهد بود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×