سنگ مرمریت گلدن بلک

سنگ مرمریت گلدن بلک

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ مرمریت گلدن بلک یکی از سنگ های طبیعی محبوب است که با رنگ خاصی که دارد شناخته می شود. در سطح این سنگ خطوط طلایی و سفید دیده می شود. ترکیب رنگ مشکی در پس زمینه با این خطوط نمایی جذاب را به وجود می آورد به گونه ای که این سنگ به عنوان یکی از سنگ های لاکچری و لوکس در ایران شناخته می شود.

معدن سنگ مرمریت گلدن در شهرستان کاشان در استان اصفهان، استان یزد، استان مرکزی و محلات قرار دارد. زیبایی این سنگ آن را در مقایسه با بسیاری از سنگ های خارجی برتر کرده. در ادامه شما را با ویژگی های این سنگ و کاربرد های ویژه ی آن آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های سنگ مرمریت گلدن بلک

سنگ مرمریت گلدن بلک سنگی از خانواده سنگ های مرمریت می باشد. این سنگ پس زمینه ای مشکی رنگ دارد که در مواردی مایل به قهوه ای می باشد. این سنگ در ابعاد مختلف از جمله تایل، اسلب، طولی و… برش داده می شود.

همانطور که گفته شد، سنگ مرمریت گلدن بلک دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد می باشد. اکثر معماران و طراحان داخلی تمایل زیادی دارند تا از این سنگ به صورت ترکیبی با سایر سنگ های طبیعی به خصوص سنگ مرمریت کاررا، مرمریت سفید خالص و… استفاده کنند.

ترکیب رنگی خطوط طلایی با پس زمینه ی مشکی و مقداری از رگه های سفید، طرح های چشم نوازی را ایجاد می کند. سنگ مرمریت گلدن بلک یک سنگ طبیعی است به همین دلیل طرح های تکراری بر روی سطوح ان پیدا نمی شود. به عبارت دیگر، از هر طرح فقط یک نمونه بر روی زمین وجود دارد.

به لحاظ ظاهری هر چقدر میزان رگه های طلایی که بر روی سنگ مرمریت گلدن بلک وجود دارد، بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. زیبایی خاص و منحصر به فرد این سنگ باعث شد تا در همان ابتدای ورود به بازار، توجه بسیاری از طراحان و معماران را به خود جلب کند.

این سنگ در مقایسه با نمونه های خارجی کیفیت مناسب و قیمت پایین تری دارد که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های پروژه برای کارفرمایان شود. این سنگ سهم قابل توجهی در صادران سنگ های طبیعی به خارج از کشور دارد.

کاربرد سنگ مرمریت گلدن بلک

اصلی ترین کاربرد سنگ گلدن بلک در سنگفرش کف خیابان ها، قسمت های داخلی ساختمان ها، نمای داخلی ساختمان ها و سرویس بهداشتی می باشد. این سنگ می تواند زیبایی و شکوه خاصی به فضا خانه بدهد و احساس گرما و صمیمیت را به محیط القا می کند.

یکی دیگر از اصلی ترین کاربرد های سنگ مرمریت گلدن بلک، استفاداه از آن به عنوان سنگ حاشیه در قسمت کف ساختمان و بدنه آن می باشد. قاب آسانسور ها، لابی هتل ها و ساختمان های تجاری بزرگ از دیگر مکان هایی هستند که سنگ مرمریت گلدن بلک استفاده دارد.

پس زمینه مشکی رنگ سنگ مرمریت گلدن بلک جذابیت خاصی را در نمای داخلی به وجود می آورد. این ویژگی آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در مراکز تجاری، اداری و واحد های مسکونی تبدیل کرده است. علاوه بر اینکه از سنگ مرمریت گلدن بلک در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود، در پوشاندن کف و دیواره های راه پله ها نیز کاربرد دارد.
به طور خلاصه، کاربرد های سنگ مرمریت گلدن بلک عبارت اند از:

کفپوش لابی هتل هاسنگ حاشیه کفپوش واحدهای تجاری و لوکس

سنگی که برای پوشاندن کف واحد های تجاری انتخاب می شو باید مقاومت بالایی در برابر سایش، شستشو، ضربه و فشار داشته باشد. سنگ مرمریت گلدن بلک با داشتن مقاومت فشاری بالا و کمترین میزان جذب آب، می تواند بهترین گزینه برای پوشاندن کف ساختمان های تجاری باشد.

نمای داخلی

برای پوشاندن دیواره های داخلی ساختمان ها می توان از انواع مختلف سنگ ها استفاده کرد چرا که دیوار های داخلی ساختمان در برابر شرایط جوی مختلف قرار ندارند و فشار و سایش کمتری بر آن ها وارد است.

معمولا برای پوشاندن دیوار های داخلی ساختمان ها از برش های سنگ مرمریت گلدن بلک در ابعاد اسلب استفاده می شود. این ابعاد سنگ، رگه های طلایی رنگ را به خوبی نشان می دهد و باعث به وجود آمدن فضایی لوکس در خانه می شود.

سرویس بهداشتی

سنگی که برای پوشاندن کف و دیواره های سرویس بهداشتی استفاده می شود باید در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد و بر اثر برخورد با مواد شوینده واکنش نشان ندهد. بهترین سنگ هایی که می توان برای این قسمت در نظر گرفت، سنگ مرمریت گلدن بلک، سنگ مرمر و سنگ کریستال می باشد.

دیوار لابی ها

مصنوعات ساخته شده از سنگ طبیعی

کابینت و میز کانتر

سنگی که برای میز کانتر آشپزخانه استفاده می شود باید در مقابل خط و خش، مواد شویند، فشار، مواد رنگی و فشار مقاوم باشد. این سنگ باید آب را به خود جذب نکند و همچنین دچار تغییر رنگ ندهد.

سنگ مرمریت گلدن بلک می تواند انتخاب مناسبی به عنوان کانتر آشپزخانه باشد. علاوه بر موارد بالا، سنگ مرمریت گلدن بلک با ظاهر زیبایی که دارد، یه فضای اشپزخانه جلوه ای لوکس می دهد.

سنگ دکوراتیو

به سنگ هایی که به طور معمول برش نخورده و ساب زده نشده اند بلکه به صورت حجاری و شکسته فرآوری می شوند. سنگ های دکوراتیو کاربرد های زیادی دارد. به عنوان مثال از این سنگ ها در نمای خارجی، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی استفاده می شود.

انواع سنگ مرمریت گلدن بلک

سنگ های مرمریت گلدن بلک موجود در بازار را با توجه به پارامتر های زیر دسته بندی می کنند:

• ابعاد و اندازه سنگ
• رنگ سنگ
• سورت (درجه کیفیت) سنگ

مزایای استفاده از سنگ مرمریت گلدن بلک

سنگ مرمریت گلدن بلک از خانواده ی سنگ های مرمریت است به همین دلیل دارای مقاومت سایشی مناسبی می باشد. علاوه بر این، مقاومت فشاری سنگ مرمریت گلدن بلک بالا است و به راحتی دچار آسیب نمی شود.

سطح این سنگ صیقلی و درخشان است. رنگ تیره ی پس زمینه ی سنگ گلدن بلک ان را به گزینه ی مناسبی برای استفاده در کف ساختمان ها تبدیل کرده است چرا که کثیفی زیادی را نشان نمی دهد.

این سنگ ساب پذیری بالایی دارد. در برابر رطبت مقاوم است و میزان جذب آب در آن بسیار پایین می باشد. سنگ مرمریت گلدن بلک تنوع بالایی در طرح، اندازه و قیمت دارد.

میزان تخلخل در این سنگ بسیار پایین می باشد. چسبندگی سنگ مرمریت گلدن بلک با ملات بسیار خوب است و به راحتی نصب می شود. تراکم این سن بسیار بالا است.

ظاهری شیک و منحصر به فرد دارد که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. تمام این مزایا باعث شده است تا میزان تقاضا برای سنگ مرمریت گلدن بلک در بازار افزایش پیدا کند و به یکی از سنگ های پرفروش و محبوب تبدیل شود.

نقاط ضعف سنگ مرمریت گلدن بلک

در مقابل تمام ویژگی ها و مزایایی که از سنگ مرمریت گلدن بلک گفته شد، نقطه ضعف این سنگ کدر شدن آن در هنگام استفاده در فضای خارجی می باشد که بهتر است در هنگام خرید برای استفاده در مکان های خارجی، به این نکته هم توحه داشته باشید.

قیمت سنگ مرمریت گلدن بلک

قیمت سنگ مرمریت گلدن بلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد عباتند از:

یکدست بودن سنگ

هر چقدر رنگ سنگ یکدست تر باشد و رگه های موجود بر روی ان کمتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. در واقع سنگ هایی که رگه و فسیل کمتری دارند، قیمت بیشتری دارند.

ضخامت سنگ

ضخامت سنگ مرمریت گلدن بلک تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد. هر چقدر ضخامت این سنگ بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

ابعاد سنگ

هر چقدر ابعاد سنگ گلدن بلک بزرگتر باشد و برش های دقیق تری خورده باشد، قیمت سنگ گلدن بلک بالاتر خواهد بود.

فرآوری سنگ

شیوه فراوری و کیفیت آن می تواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت سنگ مرمریت گلدن بلک داشته باشد. هر چقدر کیفیت فرآوری این سنگ از لحاظ رزین، ساب و برش بالاتر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. در پروسه فرآوری مرمریت، اغلب آن را در ابعاد اسلب برش می زدند.

در این ابعاد بیشترین نمای طبیعی از سنگ به نمایش در می آید و زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کند. به علاوه، میزان دور ریز سنگ در برش هایی با ابعاد اسلب، کمتر است. پس از برش و در روند فرآوری سنگ مرمریت گلدن بلک، برای پر کردن خلل و فرج های ریز موجود بر روی سطح این سنگ، از رزین اپوکسی استفاده می کنند.

در صورتی که فرآوری سنگ مرمریت گلدن به بلک به صورت تایل انجام شود، برای پوشاندن این خلل و فرج های ریز از ماستیک بی رنگ یا ماستیک رنگ زمینه استفاده می کنند. با استفاده از عملیات یو وی (UV) به صورت غیر مستقیم رزین به درون رگه ها هدایت می شود. این باعث بالا رفتن کیفیت فرآوری در پولیش و صیقلی شدن آن می شود.

فاصله مبدا تا مقصد

علاوه بر این موارد، فاصله بین شهری که شما زندگی می کنید تا شهری که قصد سفارش سنگ از آن را دارید هم می تواند به هزینه های شما بیافزاید. برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه ی باربری بین شهر مبدا تا مقصد می توانید با شرکت های باربر در شهر مبدا تماس بگیرید.

 نمای از سنگ مرمریت گلدن بلک

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×