سنگ چینی سایمون

سنگ چینی سایمون

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ چینی سایمون(سایمان) چیست

سنگ چینی سایمون یک سنگ از خانواده سنگ مرمر با بلورهای کریستالی کلسیتی که از بافت ریز تشکیل شده اند. این سنگ دارای تم سفید با خطوط نامنظم مشکی و خاکستری می باشد.

سنگ سایمان دارای درخشندگی و زیبایی بالایی می باشد. که همین امر آنرا به یک سنگ بین المللی تبدیل کرده است. سنگ سایمون از دل کوههای قروه از شهرستانهای استان کردستان استخراج می شود. به همین علت به آن سنگ قروه هم گفته می شود.

مشخصات سنگ چینی قروه یا سایمون

سنگ چینی سایمان دارای تراکم بالایی می باشد. همچنین مقاومت سایشی سنگ سایمان مثل سنگ مرمر خوب است. این سنگ سختی خوبی دارد تاب فشاری آن در حد متوسط می باشد.

سنگ چینی سایمان ساب پذیری بالایی دارد و بخوبی جلاپذیر می باشد. این سنگ دارای تخلل و جذب آب پایینی است. همین امر باعث می شود در مقابل هوازدگی و فعل انفعالات شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. در جدول زیر مشخصات فنی سنگ چینی سایمان را مشاهده می کنید.

 

آنالیز سنگ سایمون
تحلیل و آنالیز سنگ سایمان

 

همانطور که گفته شد سنگ چینی سایمان مقاومت سایشی بالایی دارد به همین دلیل استفاده از آن در تابلو سنگها و مجسمه بسیار رایج است .

تاب فشاری سنگ چینی سایمان از دیگر سنگهای چینی موجود در ایران پایین تر می باشد. سنگ چینی سایمان چسبندگی خوبی دارد. سنگ چینی سایمان مانند دیگر سنگهای خانواده مرمر مقاومت حرارتی خوبی دارد.

آنالیز سنگ قروه

سنگ چینی قروه یا سایمون دارای سطحی صاف و صیقلی همراه با درخشندگی بسیار بالا می باشد که این امر به دلیل ساب پذیری و جلاپذیری بالای این سنگ است . زیبایی و درخشندگیاین سنگ باعث شده است در خاستگاه جهانی بسیار پر طرفدار باشد.

بطوری که برای کف پوش هتلها ، لابی و ساختمانهای مجلل از این سنگ استفاده می شود. سنگ چینی سایمون دارای سختی و تراکم بالایی است. که به دلیل وجود بلورهای ریز کریستالی کلسیتی که در کنار هم قرار گرفته اند.

سنگ چینی سایمان در پوشش نماهای خارجی و داخلی و همچنین کف پوش کف ساختمانها کاربرد دارد. اگر میخواهد از این سنگ در پوشش نما استفاده کنید حتما باید از گیره های اسکوپ و یا سیم اسکوپ استفاده شود. سنگ چینی سایمون بعلت داشتن سطحی صاف در پشت آن،  احتمال جدا شدن از سطح نما زیاد است به همین دلیل استفاده از اسکوپ و سیم اسکوپ توصیه می شود.

استفاده از آن در مناطق سردسیر و دارای رطوبت توصیه نمی شود. سنگ چینی دارای جذب آب پایینی می باشد که باعث می شود مقاومت خوبی در مقابل هوازدگی های سطحی و عمقی از خود نشان دهد. از سنگ چینی قروه بیشتر برای پوشش کف و نماهای داخلی استفاده می شود.

اسلب سنگ سایمان

سنگ چینی سایمان در صورت درخواست مشتری بصورت اسلب نیز برش داده می شود. بر روی این سنگ می توان پرداختهای قرینه دوتایی (بوک مچ)و قرینه چهارتایی (فور مچ)انجام داد که زیبایی خاصی به این سنگ می دهد.

به همین دلیل بیشتر طراحان از طرحهای بوک مج و فور مچ سنگ چینی سایمان در طرحهای نماهای داخلی ساختمانهای مجلل و لابی هتلها استفاده می کنند.

سنگ چینی سایمون یا قروه بصور خام (کوپ) نیز به کشور های دیگر صادر می شود. کریستال موجود در سنگ چینی سایمان یکی از زیباترین کریستالهای موجود در جهان می باشد که در بازارهای جهانی بسیار پر طرفدار است.

قیمت سنگ چینی سایمون

عوامل متعددی بر قیمت سنگ چینی سایمون تاثیر می گذارد. که از جمله آنها می توان به میزان رنگ سفید زمینه آن ،که هر چه سنگ سفیدتر باشد و دارای خطوط مشکی و خاکستری کمتری باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

از دیگر عواملی که می توان به آن اشاره کرد ضخامت سنگ چینی سایمان می باشد که هر چه سنگ ضخیمتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

از دیگر مواردی که بر روی قیمت سنگ چینی سایمون تاثیر گذار است می توان به کیفیت فرآوری خصوصا در طرحهای بوک مچ و فور مچ اشاره کرد. اندازه سنگ نیز بر قیمت سنگ چینی سایمان اثر گذار است بطوری که قیمت اسلب آن از دیگر برشهای آن بالاتر می باشد.

6 پاسخ

  1. سلام .وقت شما بخیر .ممنون از توضیحات کامل و جامع به شخصه برای بنده خیلی مفید بود. سپاسگزارم

  2. مطالب بسیار خوب و کاربردی درمورد سنگ چینی سایمون دارید . سپاس از زحمت های شما. خدا قوت و انشالله بهتون برکت بیشتر بده، ان شالله خرید های بعدی

  3. سنگ اسلب چینی سایمون قیمت لطفا بدید و میخوام بدونم برای کف ساختمان اداری هم میشه استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×