سنگ چینی نیریز

سنگ چینی نیریز

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ چینی نی ریز چیست

سنگ چینی نیریز از قدیمی ترین سنگهای موجود در ایران می باشد که از معادن غنی نیریز استان فارس استخراج می شود. این سنگ یک دگرگون شده کلسیتی با بلورهای کریستالی می باشد که در کانی های تشکیل دهنده آن ماسه سنگ غنی شده کوارتز نیز وجود دارد.

بلورهای تشکیل دهنده سنگ چینی نی ریز بر خلاف سنگ چینی الیگودرز که درشت هستند دارای بافت ریز با تراکم بالا می باشند سنگ چینی نیریز دارای زمینه ای گل پنبه ای به همراه رگه هایی از رنگ مشکی و خاکستری می باشد.

مشخصات سنگ نی ریز

سنگ چینی نی ریز بعلت دانه بندی ریز ونزدیک بهم و همچنین وجود کانی کوارتز در آن دارای سختی و تراکم بالایی می باشد. مقاومت فشاری به مانند بیشتر سنگهای کریستالی کلسیتی بالا می باشد. همچنین مقاومت سایشی خوبی نیز دارد.

تخلخل این سنگ بسیار کم می باشد و جذب آب این نوع سنگ بسیار کم است. ساب پذیری و جلاپذیری بسیار خوبی دارد و دارای سطحی صاف و صیقلی است.

مقاومت حرارتی آن بسیار خوب است.سنگ چینی نیریز چسبندگی خوبی با ملات دارد. درجدول زیر برخی از خواص مکانیکی سنگ نی ریز را مشاهده می کنید. سنگ چینی نی ریز در محدوده الاستیک-پلاستیک در مقابل نیروهای وارده واکنش نشان می دهد.

آنالیز سنگ نی ریز

همانطور که گفته شد این نوع سنگ دارای مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوبی می باشد که به همین دلیل استفاده از آن را در قسمتهایی از ساختمان با بار وارده بالا مثل کف ساختمان و راه پله و … میسر می سازد.

سنگ چینی نیریز دارای مقاومت حرارتی بالایی می باشد و بدلیل سطح درخشانی که دارد نور را منعکس می کند و در مناطق گرمسیر باعث خنک تر شدن ساختمان و صرفه جویی انرژی می شود.

استفاده از این سنگ در مناطق سرد و مرطوب توصیه نمی شود. این نمونه سنگ دارای جذب آب کمی می باشد که به همین دلیل مقاومت خوبی در مقابل هوازدگی دارد.

سنگ چینی نی ریز چسبندگی خوبی با ملات دارد به علت بافت ریز دانه، سطح پشت آن صاف می باشد، که توصیه می شود در پوشش های نمای خارجی باید از گیره اسکوپ یا سیم اسکوپ استفاده شود. سنگ چینی نیریز بعلت بافت ریز کریستالی و وجود کانی کوارتز دارای سختی بالایی است.

بیشترین کاربرد این سنگ در لابی هتلها ساختمانهای لاکچری حمام و سرویسهای بهداشتی پوششهای کف و راه پله می باشد . بطور کلی از سنگ چینی نیریز می توان در پوششهای نمای داخلی و خارجی و کفپوش کف ساختمان استفاده کرد.

اسلب چینی نیریز

سنگ چینی نیریز در قدیم بیشتر بصورت شمش و یا کاشی و یا در ابعاد کفپوش کف (40*40) بریده می شد که همین دلیل باعث می شد زیبایی این سنگ زیاد دیده نشود که امروزه با پیشرفت فن آوری در ابعاد تایل و اسلب بوسیله اره نیز بریده می شود.

اسلب چینی نی ریز قابلیت پرداخت به دوصورت قرینه دو تایی(بوک مچ) و قرینه چهار تایی(فورمچ) را دارد .که طرح های بوک مچ و فورمچ بسیار مورد استفاده مهندسان معمار در طراحی نما و دکوراسیون داخلی می باشد.

استفاده از طرح فورمچ باعث افزایش زیبایی و درخشندگی و حس آرامش در خانه می شود. شاید یکی از دلایل استفاده از سنگ نیریز در مکانهای لاکچری همین امر باشد.

قیمت سنگ چینی نیریز

این نمونه سنگ دارای قیمت مناسبت تری نسبت به سنگ چینی الیگودرز و سنگهای مشابه خارجی مثل سنگ یونانی است. بطور کلی عوامل مختلفی بر قیمت سنگ چینی نی ریز تاثیر گذار است که می توان به اسلب بودن یا کاشی بودن و همچنین ضخامت سنگ ، بوک مچ یا فور مچ بودن، مستوی بودن سنگ ، میزان تخلخل و درصد جذب آب و میزان رگه های مشکی و خاکستری در سنگ اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×