سنگ چینی پرسین اسکاتو

سنگ چینی پرشین اسکاتو

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ پرشین اسکاتو چیست

سنگ چینی پرشین اسکاتو یک سنگ ایرانی بر خاسته از معادن غنی شهرستان الیگودرز استان لرستان می باشد.که بنا به جغرافیای منطقه الیگودرز یک سنگ کربناتی با دانه بندی درشت که ماده اصلی تشکیل دهنده آن کانی کلسیت می باشد.

این سنگ چینی به علت شباهت بسیار زیادی که به سنگ ایتالیایی اربسکاتو دارد به این نام معروف شده است.

مشخصات سنگ اسکاتو

سنگ چینی پرشین اسکاتو یک سنگ کربناتی کلسیتی می باشد که در کانی های تشکیل دهنده آن می توان کوارتز را نیز پیدا نمود. کوارتز نیز یک ماسه سنگ غنی شده است که دانه های ماسه موجود در آن مانند یک ماده سمنتاسیون عمل کرده و باعث یکپارچگی و سختی سنگ می شود.

سنگ چینی پرشین اسکاتو به علت وجود کانی کلسیت که کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ مرمر نیز می باشد دارای درخشش وساب پذیری بالایی به مثابه سنگ مرمر می باشد.

همچنین مقاومت سایشی این سنگ بسیار بالا می باشد. و بعلت وجود کانی کوارتز در سنگ چینی اسکاتو دارای مقاومت فشاری و سختی بسیار بالایی می باشد.

سنگ چینی اسکاتو درجه پوکی بسیار پایینی دارد و درصد جذب آب آن نیز بسیار پایین می باشد. به همین دلیل در مقابل هوازدگی و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.

در جدول زیر مشخصات فنی سنگ پرشین اسکاتو را مشاهده می کنید.

سنگ چینی پرشین اسکاتو
مشخصات فنی پرشین اسکاتو

این سنگ چینی چسبندگی خوبی با ملات دارد. در واقع میزان چسبندگی آن نه به میزان گرانیت کم می باشد ونه به میزان تراورتن عالی می باشد می توان گفت چسبندگی آن بین گرانیت و تراورتن می باشد.

آنالیز سنگ اسکاتو

سنگ چینی پرشین اسکاتو یک سنگ سفید با رگه های طوسی و مشکی و بسیار زیبا و لاکچری می باشد که بنا به مشخصاتی مثل جذب آب کم ،مقاومت فشاری و سایشی بالا،ساب پذیری عالی و…که دارد قابلیت استفاده در پوششهای نمای داخلی و خارجی و کفپوش کف را دارد.

سنگ چینی پرشین اسکاتو به علت جذب آب پایین که دارد قابلیت استفاده در مناطق مرطوب و قسمتهای مرطوب ساختمانی مثل سرویسهای بهداشتی را دارا می باشد.

این نوع سنگ چینی بعلت مقاومت فشاری و سختی بالایی که دارد قابلیت استفاده در کفپوش کف و راه پله ،پوشش روی کابینت و پیشخوان ادارات و بانکها را دارد.

سنگ پرشین اسکاتو یک سنگ صاف و صیقلی و درخشان و بسیار لاکچری می باشد که همین امر باعث استفاده بسیار زیاد آن در لابی هتلها و ساختمانهای بزرگ و بعنوان سنگ تی وی روم می شود.

سنگ پرشین اسکاتو بعلت کنتراست رنگی (سفید با رگه های طوسی و مشکی) حس آرامش و آسودگی به فرد می شود. بعلت زیبایی منحصر بفرد سنگ پرشین اسکاتو استفاده از این سنگ لاکچری را بیشتر می کند.

سنگ اسلب پرشین اسکاتو

سنگ چینی پرشین اسکاتو در سایزهای اسلب ،اسلب بزرگ و ابعاد سنگ فرش (40*40)برش داده می شود. ضخامت اسلب سنگ پرشین اسکاتو 2 سانتی متر می باشدکه آنرا برای درخشندگی و صافی بیشتر با فنآوری رزین ، رزین می زنند.

این سنگ به دو روش بوک مچ و فور مچ پرداخت می شود. که روش فور مچ بعلت قرینه سازی بیشتری بر روی اسلب زیبایی بیشتری به سنگ می دهد. برش اسلب زیبایی بیشتری به کار می دهد که البته تا حدودی قیمت آنرا افزایش می دهد.

قیمت سنگ پرشین اسکاتو

سنگ چینی پرشین اسکاتو قیمت به مراتب کمتری نسبت به همتای ایتالیایی خود و دیگر سنگهای خارجی دارد. و از لحاظ کیفیت اغراق نیست اگر بگوییم توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارد.

این سنگ چینی بنا به سفیدی و رگه هایی که دارد قیمت متفاوتی در بازار دارد. بدین صورت که هرچه سنگ سفید تر و کم رگه تر باشد قیمت بیشتری دارد.

از دیگر مواردی که بر قیمت سنگ پرشین اسکاتو دخیل است میزان کالیبره بودن ابعاد و تراز و عدم خمیدگی سنگ اسلب و میزان جذب آب سنگ می باشد. قیمت سنگ اسلب پرشین اسکاتو نسب به ابعاد دیگر بالاتر و البته با کیفیت تر است.

برای تشخیص جذب آب میتوان مقداری آب را بر روی پشت سنگ ریخت و در صورت عدم تغییر رنگ رویه سنگ میتوان فهمید سنگ از لحاظ جذب آب کیفیت لازم را دارد.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×