کوپ سنگ گرانیت

کوپ سنگ گرانیت

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

سنگ های گرانیت سنگ هایی هستند که اندازه ی دانه های آن متوسط تا درشت می باشد و از چند کانی مختلف تولید شدند. رنگ این سنگ ها با توجه به کانی و ترکیبات شیمیایی موجود در آن متغیر است که آن ها را در رنگ های صورتی، سیاه، طوسی، خاکستری و…. می توانیم مشاهده کنیم.

کوپ سنگ گرانیت یکی از مقاوم ترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی به شمار می روند و بهتر است بدانید که منشأ این سنگ، سنگ های آتشفشان می باشد.

کوپ سنگ گرانیت در دسته سنگ های آذرین درونی قرار گرفته و گاهاً با نام سنگ خارا تیز مورد شناسایی افراد قرار می گیرند و نسبت به سنگ های آهکی مقاومت بیشتری دارند، اما یکنواخت تر هستند.

یعنی به راحتی خش بر نمی دارند و استقامت و استحکام آن ها در برابر حرارت بالا می باشد. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی تمام نکات مربوط به کوپ سنگ گرانیت بپردازیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای ساختمان سازی و کارهای دیگر به این نوع سنگ نیاز دارید این مقاله را از دست ندهید.

کاربرد کوپ سنگ گرانیت

کوپ سنگ گرانیت کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که دلیل آن، جذابیت و زیبایی خیره کننده این سنگ می باشد. از کاربردهای کوپ سنگ گرانیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• از کوپ سنگ گرانیت در صنعت ساخت و ساز استفاده زیادی می شود.

• کوپ سنگ گرانیت این قابلیت را دارند تا از آن ها برای نما کاری، کابینت ها، سنگ فرش ها، و… استفاده کنند.

• نکته دیگری که در خصوص کاربرد های این نوع سنگ ها باید عنوان شود، این است که این سنگ ها یک متریال عالی برای پله ها می باشند.

و از آن جایی که پله ها در اثر رفت و آمد به مرور زمان دچار ساییدگی و یا تغییر رنگ به دلیل آلودگی های محیطی می شوند، استفاده از کوپ سنگ گرانیت به سبب داشتن طول عمر بالا و مقاومت زیاد تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری می ‌کند.

• از دیگر کاربرد های این نوع سنگ ها می توان به استفاده در ساخت و ساز محوطه آپارتمان اشاره کرد.

• همچنین برای طراحی دکوراسیون محوطه هتل ها، حیاط ها و…. می توان از این متریال کمک گرفت.

در نظر داشته باشید که اگر محیط مورد نظر شما متراژ زیادی داشته باشد، می توانید کوپ سنگ گرانیت را با سنگ های ارزان قیمت دیگر ترکیب کرده و در عین این که محیطی زیبا را به وجود می آورید، در هزینه ‌ها نیز صرفه جویی کرده باشید.

• یکی دیگر از کاربرد های کوپ سنگ گرانیت استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای افزایش جذابیت دیوارها، کانتر آشپزخانه، رویه میز ها و… می باشد.

و از آن جایی که میزان درخشندگی این سنگ ها بسیار بالا و طبیعی است، این امکان در اختیار شما کاربران گرامی قرار دارد تا با نورپردازی مناسب و چند برابر کردن بازتاب آن منزل خود را لوکس و همچنین بزرگ تر نشان دهید.

مزایای کوپ سنگ گرانیت

مزایای کوپ سنگ گرانیت به شرح زیر می باشد:

1. تنوع بالا در طرح و رنگ
2. دوام و طول عمر بالا
3. قیمت مناسب
4. قابل استفاده با سایر مصالح ساختمانی
5. داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت
6. کاملاً سازگار با محیط زیست
7. دارا بودن مقاومت بالا در برابر نفوذ آب
8. دارا بودن مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه
9. دارا بودن مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و ساییدگی

تنوع بالا در طرح و رنگ

همان طور که در ابتدای مطلب هم عنوان کردیم، کانی ها و ترکیبات شیمیایی موجود در سنگ گرانیت باعث شده تا طرح و رنگ و همچنین بافت متفاوتی داشته باشند، که دارا بودن همین ویژگی باعث شده تا متریال عالی برای زیبا سازی ساختمان ها باشد.

کوپ سنگ گرانیت بدون این که نیاز به طراحی داشته باشند زیبایی منحصر به فردی را با خود به همراه دارند و دارا بودن رنگ های زیاد آن ها انتخاب را برای کاربران و مصرف کنندگان آن راحت تر می کند.

 

 

کوپ سنگ گرانیت
سنگ کوپ گرانیت

 

 

در نظر داشته باشید که از طریق این متریال می توانید به آسانی در فضای مورد نظر خود هارمونی ایجاد کنید و از ترکیب رنگ های مناسب فضا استفاده کنید.

دوام و طول عمر بالا

کوپ سنگ گرانیت یکی از انواع سنگ های ساختمانی هستند که بدون این که تغییری در رنگ و یا ترکیبات آن ها به وجود بیاید، کارایی زیادی دارند. برای استفاده از این نوع سنگ تنها لازم است آن را پس از استخراج برش دهید.

مقاومت بالای آن در عین انعطاف پذیر بودن باعث شده تا اگر تحت فشار و یا ساییدگی قرار بگیرد هیچ گونه آسیبی نبیند.

قیمت مناسب کوپ سنگ گرانیت

کوپ سنگ گرانیت به نسبت نمونه های مشابه خود قیمت مناسب تری دارند و علت آن هم این است که معدن های کوپ سنگ گرانیت به تعداد بالایی در کشور یافت می شوند و پایین بودن هزینه نگهداری از این معادن هم یکی از عواملی است که باعث کاهش قیمت این متریال می شود.

قابل استفاده با سایر مصالح ساختمانی

این سنگ به گونه ‌ای است که به راحتی می ‌توان در صنعت معماری با استفاده از آن به طرح های زیبایی دست پیدا کرد. از مزیت های آن می توان به هم خوانی داشتن با سایر مصالح مانند فلز ها، چوب و شیشه اشاره کرد.

به همین دلیل می توان آن را یک متریال مناسب و مکمل برای ساختمان دانست به گونه ‌ای که زیبایی خود را حفظ کرده و در عین حال با سایر مصالح سازگاری دارد.

داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت

مقاومت این سنگ در برابر حرارت و گرما بسیار بالا می باشد و به همین دلیل است که برای کانتر آشپزخانه استفاده از این نوع سنگ توصیه می شود چرا که می توان بدون هیچ گونه نگرانی ظروف داغ را روی آن قرار داد.

کاملا سازگار با محیط زیست

از آن جایی که گرانیت یک ماده خام که از محیط طبیعی استخراج می شود، است برخلاف تمامی مصالح نیازی به هدر دادن وقت یا هزینه برای تولید ندارد و به دلیل دارا بودن دوام بالا حتی سال ها پس از استفاده می توان آن را بازیافت کرد.

دارا بودن مقاومت بالا در برابر نفوذ آب

از آن جایی که کوپ سنگ گرانیت غیر متخلخل می باشند، مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب دارند. همچنین به دلیل از بین نرفتن در برابر رطوبت و آب است که این محصول را برای ساخت سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و همچنین کفپوش توصیه می کنند.

دارا بودن مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه

مقاومت این سنگ در برابر خوردگی و ضربه به قدری بالا می باشد که اگر مواد شیمیایی هم بر روی آن ریخته شود هیچ گونه آسیبی شامل حال آن نمی شود.

دارا بودن مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و ساییدگی

از آن جایی که کوپ سنگ گرانیت سنگ های مقاوم و سختی می باشند، در برابر خط و خش آسیب نا پذیر هستند.
به همین دلیل است که یک انتخاب کاملا مناسب برای استفاده در راه پله هستند تا در اثر رفت و آمد زیاد دچار ساییدگی و آسیب نشوند.

معایب کوپ سنگ گرانیت

• سنگین وزن بودن
• میزان تخلخل و یا چسبندگی پایین
• عایق نبودن
• زنگ زدن آهن موجود درون سنگ

سنگین وزن بودن

سنگ های گرانیت در دسته سنگ های سنگین وزن قرار می گیرند که در بعضی از موارد استفاده از آن ها در نمای خارجی ساختمان، باعث سقوط آن می شود و از آن جایی که باعث سنگین وزن شدن ساختمان می شوند یک امتیاز منفی برای این نوع سنگ ها به شمار می آیند.

میزان تخلخل و یا چسبندگی پائین

گرانیت ها به دلیل قدرت چسبندگی کمی که دارند باعث می شود به مرور زمان در بعضی از موارد پایداری و مقاومت خود را از دست بدهند و از سطح سیمان جدا شده و سقوط کنند، به همین دلیل است که این سنگ ها به ساختمان پیچ می شوند.

عایق نبودن

از آن جایی که این سنگ ‌ها عایق مناسبی برای صدا و حرارت نیستند، باعث هدر رفت انرژی درون ساختمان می ‌شوند که این یکی از معایب این سنگ ها به شمار می رود.

زنگ زدن آهن موجود درون سنگ

داشتن قابلیت جذب رطوبت و آب درون این سنگ ها باعث شده تا آهن موجود در آن دچار زنگ زدگی شود.

قیمت کوپ سنگ گرانیت

این سنگ‌ها قیمت ثابتی ندارند و پارامترهای مختلفی هستند که تعیین کننده قیمت کوپ سنگ گرانیت می باشد این پارامترها به شرح زیر هستند:

1. میزان ابعاد و ضخامت سنگ که به درخواست مشتریان و کاربران برش داده می شود.

2. معدنی که این سنگ از آن استخراج می‌ شود هم قابل اهمیت است. به عنوان مثال: سنگ گرانیت مشهد به نسبت دیگر سنگ های گرانیتی دارای قیمت کمتری می باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله تمامی نکات مربوط به کوپ سنگ گرانیت را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده ایم. اگر تصمیم به خرید این سنگ برای انجام عملیات ساختمانی خود دارید می ‌توانید آن را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از این مجموعه به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×