سنگ لاشتر تیشه ای

سنگ لاشتر تیشه ای

خرید مستقیم از کارخانه

ارسال در کوتاه ترین زمان

ضمانت کیفیت محصول

 سنگ لاشتر تیشه ای چیست

بدون شک شما هم نام سنگ لاشتر تیشه ای را شنیده اید. این سنگ یکی از سنگ های مهم صادراتی کشور ما است که در بازار جهانی آوازه ی خوبی دارد. اما این سنگ چه ویژگی هایی دارد و چه چیزی باعث برتری آن نسبت به سایر مدل های مشابه شده است؟ در ادامه قصد داریم تا شما را با ویژگی ها و کاربرد این سنگ بیشتر آشنا کنیم.

سنگ لاشتر تیشه ای یکی از محبوب ترین سنگ های تیشه ای می باشد. این سنگ در دو سورت طوسی و مشکی در بازار وجود دارد. در واقع این سنگ دارای پس زمینه ای طوسی رنگ با رگه های سفید میباشد. این سنگ از معدن سنگ تیشه ای لاشتر در اصفهان استخراج می شود.

سنگ تیشه ای لاشتر در بازار جهانی به نام Pietra Gray شناخته می شود. دلیل شناخته شدن به این نام، شباهت بسیار زیادی است که آن با سنگ لاشتر دارد.

سنگ مرمریت لاشتر یکی از با کیفیت تری سنگ های موجود در بازار است که انواع مختلف پرداخت ها مانند صیقلی، هوند، بوش همر، تیشه ای و چرمی بر روی آن قابلیت پیاده سازی دارد. این سنگ در بازار جهانی سنگ طرفداران بسیار زیادی دارد و در ابعاد تایل و اسلب برش داده می شود.

سنگ لاشتر پرداخت شده با روش تیشه ای سختی زیادی دارد و برای محوطه سازی، پوشاندن کف پارکینگ ها، سنگ پله های خارجی ، ازاره و نما ساختمان استفاده می شود. این سنگ به نسبت سایر سنگ های مرمریت تیره رنگ، دارای جنس و طرح متفاوتی می باشد.

سنگ تیشه ای چیست؟

اولین پرداختی که انسان های اولیه بر روی سنگ اعمال کرده است، با استفاده از ضربات تیشه بوده که در بازار امروزی به این مدل سنگ فرآوری شده ، سنگ تیشه ای می گویند.

از سنگ های تیشه ای در نما، کف پوش، پای بنا و محوطه سازی استفاده می شود. در این مدل، با استفاده از ابزاری مخصوص خراش هایی ناخنی شکل بر روی سطح سنگ ایجاد می شود. این خراش ها باعث زبر شدن سطح خارجی سنگ می شود.

انداختن خراش بر روی سطح سنگ میزان اصطکاک سطح را افزایش می دهد. به علاوه موجب روشن تر شدن سطح سنگ می شود. علاوه بر این، با این کار شلوغی طرح برخی از سنگ های مرمریت گرفته می شود و پس زمینه جلوه بیشتری خواهد داشت. در صورتی که از سنگ تیشه ای درپای بنای ساختمان استفاده شود، به آن سنگ ازاره می گویند که از نم کشیدن ساختمان جلوگیری می کند.

 

ویژگی‌های سنگ لاشتر تیشه ای

محبوبیت سنگ تیشه ای لاشتر به دلیل مزیت های فراوانی است که دارا می باشد. میزان جذب آب در این سنگ بسیار کم و ناچیز می باشد. مقاومت و استحکام این سنگ بسیار بالا است و به عنوان یکی از مقاوم ترین سنگ های مرمریت شناخته می شود.

با استفاده از سنگ مرمریت تیشه ای لاشتر می توانید با صرف کمترین هزینه، محوطه ای لوکس را ایجاد کنید. این سنگ به دلیل رنگ خاصی که دارد یکی از سنگ های لاکچری و لوکس به حساب می آید.

در کنار این مزایا، سنگ لاشتر تیشه ای کاربرد های فراوانی هم دارد که می تواند در بخش های مختلف ساختمان ها و محوطه بیرونی مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایا سنگ مرمریت لاشتر تیشه ای

سنگ مرمریت تیشه ای لاشتر قدرت جذب آب بسیار پایینی دارد. با توجه به تیشه ای بودن سطح آن، ضد لغزش می باشد و اصطکاک بالایی دارد. مقاومت بالایی دارد و در مقابل ضربه آسیب زیادی نمی بیند.

در مقایسه با سایر سنگ های مشابه، قیمت مناسبی دارد و مقرون به صرفه است. این سنگ برای استفاده در آب و هوای گرم و خشک بسیار مناسب است. رنگ زیبای این سنگ می تواند محیطی خنثی را ایجاد کند. این سنگ قابل تراش است.

سنگ تیشه ای لاشتر را در ابعاد مختلف برش می دهند. انواع برش های طولی، تایل طرحدار و ساده، تیشه ای ساده و ماشینی بر روی این سنگ قابلیت اجرا دارد. در کنار این مزایا توجه داشته باشیدکه سنگ تیشه ای لاشتر به اسید حساس است و در صورت مجاورت با آن به راحتی خورده می شود.

 

سنگ لاشتر تیشه ای
سنگ تیشه ای لاشتر

کاربرد سنگ لاشتر تیشه ای

سنگ مرمریت تیشه ای لاشتر یکی از قدیمی ترین سنگ هایی است که در کشور ما به کار رفته است. از نمونه های استفاده از این سنگ می توان به بنا ها و پل های تاریخی استان اصفهان از جمله پل سی و سه پل، خواجو و همچنین میدان نقش جهان اشاره کرد.

به طور معمول از سنگ لاشتر تیشه ای در کنار سنگ چینی استفاده می کنند. از این سنگ برای پوشاندن کف، دیوار های داخلی، راه پله ها، لابی ها و… استفاده می شود. در برخی موارد امکان دارد که از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها هم استفاده شود.

اگر قصد دارید نمای بیرونی ساختمان خود را با استفاده از سنگ لاشتر بپوشانید می توانید علاوه بر سنگ لاشتر تیشه ای ، از سنگ بوش همر لاشتر هم استفاده کنید. کانتر آشپزخانه، کابیت ها، اتاق نشیمن، کف و دیوار های حمام، سرویس بهداشتی و… از دیگر نمونه های کاربرد سنگ لاشتر تیشه ای می باشند.

با توجه به اینکه این سنگ دارای رنگ خاصی می باشد، در ترکیب با سایر سنگ های می تواند مناظر زیبا و مدرنی را در منزل شما ایجاد کند. یکی از مناسب ترین کاربرد های سنگ لاشتر تیشه ای  استفاده از آن برای پوشاندن کف پارکینگ می باشد.

این سنگ به دلیل مقاومت بالایی که دارد، بر اثر رفت و آمد زیاد ماشین ها آسیبی نمی بیند و به دلیل رنگ پس زمینه ی تیره ای که دارد، رد لاستیک ها بر روی آن باقی نمی ماند. در حقیقت زیبایی روز اول این سنگ حفظ می شود.

سنگفرش فضای بیرونی و محوطه ها از دیگر موارد کاربرد سنگ لاشتر تیشه ای می باشد. در واقع بیشترین میزان استفاده از این سنگ برای محوطه سازی، پای بنا یا ازاره و نمای ساختمان می باشد.

در مواردی، با ابعاد 15 تا 20 متر می تواند به عنوان قرنیز هم استفاده شود. به دلیل لغزنده نبودن سطح آن، این سنگ می تواند انتخاب مناسبی برای پوشاندن کف محوطه ها به خصوص در مکان هایی با شرایط جوی بارانی باشد.

سنگ پله لاشتر تیشه ای

قابل برش در ابعاد مورد نظر شما می باشد. به طور معمول برای استفاده در پله ها، از سنگ تیشه ای لاشتر با ابعاد 2 تا 3 سانتی متر استفاده می کنند.

با توجه به اینکه سنگ مرمریت تیشه ای لاشتر جذب آب پایینی دارد و به خوبی یخبندان و شرایط جوی مختلف را تحمل می کند، می توان گفت که این سنگ گزینه ی مناسبی برای استفاده به عنوان کف پوش پله ها به خصوص پله هایی که در محیط های باز قرار دارند می باشد.

پس از گذشت سالیان زیاد و استفاده مکرر ممکن است سطح این سنگ لغزنده شود که با تیشه زنی مجدد، دوباره از لغزندگی جلوگیری می کند و مانند روز اول، نو می شود.

سنگ ازاره (سنگ بنای ساختمان) دیگر کاربرد سنگ لاشتر تیشه ای می باشد. این سنگ برای جلوگیری از نفوذ آب به دیوار ها، در پای دیوار استفاده می شود. ارتفاع این سنگ معمولا 30 تا 40 متر می باشد. البته این ابعاد قابل تغییر می باشد ومی تواند متناسب با نیاز شما پیاده سازی شود.

سنگ نمای  لاشتر تیشه ای را ممکن است دیده باشید. به طور معمول برای پوشاندن نمای بیرونی ساختمان ها، از این سنگ به صورت ترکیبی با سنگ لاشتر با پرداخت چرمی و یا سابیده استفاده می کنند.

پرداخت تیشه ای با پرداخت بوش همر از لحاظ ظاهری نزدیکی بسیار زیادی به یکدیگر دارند و بسیاری از افراد در شناسایی این دو از یکدیگر دچار اشتباه می شوند.

 

سنگ لاشتر تیشه ای
سنگ مرمریت تیشه ای لاشتر

قیمت سنگ لاشتر تیشه ای

سنگ تیشه ای لاشتر از کیفیت بالایی برخوردار است. قیمت گذاری این سنگ بر اساس کیفیت و نوع پرداخت آن متفاوت است. البته بهتر است بدانید که قیمت سنگ تیشه ای لاشتر بسیار کمتر از سنگ پولیش شده ی لاشتر می باشد.

به طور کلی نمی توان برای سنگ تیشه ای لاشتر یک قیمت واحد ارائه کرد. در واقع می توان گفت که موارد زیر بیشترین تاثیر را در قیمت سنگ تیشه ای لاشتر دارد:

  • نوع سنگی که از روش تیشه ای فرآوری شده است.
  • خالص بودن سنگ لاشتر تیشه ای و نبود پوسیدگی در آن
  • قطر سنگ تیشه ای لاشتر
  • ساب سنگ لاشتر تیشه ای
  • نوع تیشه ای که بر روی سنگ اعمال شده است.

مدل های مختلف امکان پذیر برای پیاده سازی بر روی سنگ تیشه ای لاشتر عبارتند از:

• کم تیشه ای
• پر شیشه ای
• تیشه ای چپ
• تیشه ای راست

سنگ کم تیشه یکبار تیشه می خورد. این در حالی است که سنگ لاشتر پر تیشه چندین بار تیشه می خورد. به گونه ای که هیچ جای خالی بر روی آن باقی نمی ماند.

دستی بودن و یا ماشینی بودن تیشه بر قیمت سنگ تیشه ای لاشتر تاثیر گذار می باشد. همچنین فاصله بین شهر مبدا و مقصد نحوه بارگیری، ارسال و حمل و نقل سنگ، گونیا بودن ابعاد سنگ لاشتر تیشه ای از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت سنگ لاشتر تیشه ای است.

یکی از نقاط مثبتی که در این سنگ وجود دارد و قیمت آن را نسبت به سایر موارد مشابه کاهش داده است، برش پذیری آن است که تا میزان زیادی میزان استهلاک دستگاه ها و تجهیزات برش را کاهش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×