هنگام خرید سنگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات خرید سنگ

امروزه با توجه به اهمیت سنگ در زیبا سازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان از سنگ بیش از گذشته در نمای بیرونی و دکوراسیون ساختمان استفاده می شود. نکاتی را هنگام خرید سنگ باید مدنظر داشته باشید.

برخی از انواع سنگ‌ها آب را جذب می‌کنند. به همین دلیل از نظر نفوذ ناپذیری مناسبی برخوردار نیستند. و در دکوراسیون سرویس بهداشتی نباید از این مدل سنگ ها استفاده کرد.

برخی از سنگ ها نیز مقاومت خوبی ندارند و بسیار شکننده هستند. بنابراین شما نمی‌توانید از آن برای طراحی میز در آشپزخانه استفاده کنید.

برای خرید سنگ و به کار بردن آن در دکوراسیون داخلی ساختمان باید به یک سری از نکات در زمان خرید توجه کرد تا سنگی را که شما خریداری می کنید از هر نظر مطلوب و متناسب با کاربرد آن باشد.

چه نوع سنگی را باید خریداری کنیم؟

سنگ های طبیعی ،رنگ ها، اشکال و طرح های متنوع و زیبایی دارند. برخی سطوح صیقلی و برخی دیگر نیز سطوح زبری دارند. اگر خلاقیت به خرج بدهید و سنگ های طبیعی با اشکال و رنگ های متنوع را در نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان خود به کار ببرید.

فضای داخلی و بیرونی ساختمان شما جلوه زیباتری خواهد گرفت و ساختمان شما لوکس و زیبا به نظر خواهد رسید. به این نکته دقت داشته باشید که هر سنگی دارای رنگ ها ، طرح ها ، سطوح زبر و صاف ، مقاومت و در نهایت نفوذ نا پذیری متفاوتی دارند و در نتیجه هر کدام از سنگ ها کاربرد به خصوصی دارند.

شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که چه نوع سنگی را باید خریداری کرد؟ ما با ارائه این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب و خرید سنگ مناسب راهنمایی کنیم. ما در این مقاله به یک سری از نکات در مورد خرید یک سنگ مناسب اشاره می کنیم. در ادامه با ما همراه شوید تا این نکات را برای شما بیان کنیم؛

نکات مهم در خرید سنگ ساختمانی

در هنگام خرید سنگ طبیعی برای فضای نمای بیرونی و داخلی ساختمان باید دقت زیادی کنید تا بتوانید سنگی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبا بودن، کیفیت و مقاومت بالایی نیز داشته باشد. در ادامه به مهمترین نکات در زمان خرید سنگ اشاره می کنیم؛

مقاومت بالایی سنگ یکی از نکات خرید سنگ

اگر شما قصد دارید نمای بیرونی ساختمان و یا کف حیاط را سنگ کنید بهتر است قبل از هر چیز از فروشنده اطلاعات لازم را در مورد سنگ هایی که مناسب فضای بیرونی ساختمان و یا کف حیاط است جویا شوید.

سنگ های که در نمای بیرونی و کف حیاط استفاده می شوند باید در برابر هر گونه فشار و شرایط نامساعد آب و هوا مقاومت بالایی داشته باشند. تا سالیان زیادی دوام داشته و هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نشود.

نفوذ ناپذیر بودن سنگ  به عنوان یکی از نکات خرید سنگ

با توجه به کاربرد سنگ در انتخاب آن دقت کنید. اگر قصد دارید فضای داخلی سرویس بهداشتی را با سنگ های طبیعی طراحی کنید بهتر است در زمان خرید به نفوذ نا پذیری سنگ در برابر رطوبت در سرویس بهداشتی بیش از هر چیز دیگر اهمیت دهید.

و سنگ های طبیعی را خریداری کنید که نسبت به آب نفوذ ناپذیر باشد. انتخاب سنگ خوب و مناسب برای سرویس بهداشتی منجر به دوام و عمر بالای سنگ در سرویس بهداشتی می شود.

ابعاد سنگ نکته ای مهم هنگام خرید سنگ

اگر ترجیح می دهید کف سالن و پذیرایی را با سنگ های طبیعی و براق زیبا کنید بهتر است برای زیباتر دیده شدن کف سالن و پذیرایی از سنگ های طبیعی زیبا در ابعاد بزرگتر استفاده کنید.

به این خاطر که هم فضای سالن و پذیرایی زیبا تر به نظر می رسد و هم فضای داخلی سالن و پذیرایی بزرگتر نشان داده می شود.

رنگ سنگ یکی از نکات خرید سنگ

در زمان خرید سنگ به این نکته دقت داشته باشید که سنگی که شما انتخاب می کنی از نظر رنگ ثبات داشته باشد. و رنگ آن تحت تاثیر یک سری از عوامل از جمله نور خورشید و شستن مداوم آن تغییر رنگ ندهد. به همین خاطر ثبات داشتن رنگ یک سنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در زمان خرید حتما به آن توجه کنید.

قیمت سنگ

انواع متنوعی از سنگ های طبیعی در طرح ها ، رنگ ها و ابعاد متنوع در بازار موجود هست. و هر کدام قیمت های متفاوتی دارند. شما با توجه به بودجه ای که برای خرید سنگ کنار گذاشته اید می توانید اقدام به خرید سنگ مناسب برای ساختمان خود کنید.

سخن پایانی

برای اینکه مناسبترین و با کیفیت ترین سنگ های طبیعی را انتخاب و خریداری کنید بهتر است به مواردی که در این مقاله گفته شد؛ توجه اساسی کنید. تا در آینده به دلیل عدم توجه به این موارد دچار خسارت و هزینه مجدد برای تعمیر سنگ های طبیعی در ساختمان خود نشوید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
×